Gå til innhold

Flagging når familie har bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Henger dere ut flagg når noen i familien har bursdag?

Anonymkode: b05f8...18c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er familien vår som bor i nabohuset, eller noen hos oss, så flagger vi. Men ikke hvis svogeren min i nabokommunen har bursdag. 

Anonymkode: 87488...36a

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Sicktrip
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det er familien vår som bor i nabohuset, eller noen hos oss, så flagger vi. Men ikke hvis svogeren min i nabokommunen har bursdag. 

Anonymkode: 87488...36a

Samme her.

Men flagger selvsagt for svoger hvis han er her på bursdagen sin.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noen i huset som fyller år og hvis noen av nabobarna har bursdag. 

Anonymkode: 60bd3...533

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 96ddd...948

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi flagget på halv stang når vi fikk skattesmell på 35000. 

Anonymkode: e7d41...2ed

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det gjør vi ☺️

Anonymkode: 38713...bee

AnonymBruker
Skrevet

Bare når et av barna i huset har bursdag.

Anonymkode: 88d12...c52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når barna var yngre ja. Må er de tenåringer og det er ikke like stas lengere 😅

Anonymkode: c5429...f22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henger opp til mann, barn og familie i nabohuset. Ingen henger opp når jeg har bursdag. Kunne ha hengt det opp selv, men synes flagging er noe man gjør for hverandre og at av prinsipp synes jeg mannen eller en av ungene kunne husket det på min dag.

Anonymkode: 0eed6...f07

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg henger opp til mann, barn og familie i nabohuset. Ingen henger opp når jeg har bursdag. Kunne ha hengt det opp selv, men synes flagging er noe man gjør for hverandre og at av prinsipp synes jeg mannen eller en av ungene kunne husket det på min dag.

Har du formidlet denne noe spesielle meningen til mann og barn, eller forventer du tankelesing?

Vi flagget på bursdager da jeg var barn, synes det er en hyggelig skikk. Som aleneboende voksen føles det ikke like viktig, men jeg har heller ikke andre alternativer enn å sette et lite håndflagg i blomsterpotten. Et balkongflagg kunne jeg vurdert å henge ut til ære for meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Henger opp balkongflaggene når noen i huset har bursdag og når det blir feiret bursdag🇳🇴

Anonymkode: cacdd...08f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når alle vi i huset har bursdag, pluss nabobarna 

Anonymkode: 1aa81...f81

AnonymBruker
Skrevet

Dere som svarer at dere flagger, har dere balkongflagg eller flaggstang? Er det ok å flagge i flaggstanga ved "småting" som bursdag, eller bør det forbeholdes røde dager? 

Anonymkode: cba74...c27

AnonymBruker
Skrevet

Vi har flaggstang, og bruker den når noen i husstanden har bursdag. Og ellers er jeg egentlig litt enig i brukeren over som ønsker at noen av de andre i huset skal henge opp flagget på bursdagen hennes. Jeg heiser ikke flagget på min egen bursdag, men hadde blitt glad hvis mannen eller ungene gjorde det. Å flagge for seg selv er litt som å synge buradagasangen til seg selv synes jeg. Det går jo selvsagt, men koseligere hvis noen andre gjør det for deg. 

Anonymkode: 9ddf9...633

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har flaggstang, og bruker den når noen i husstanden har bursdag. Og ellers er jeg egentlig litt enig i brukeren over som ønsker at noen av de andre i huset skal henge opp flagget på bursdagen hennes. Jeg heiser ikke flagget på min egen bursdag, men hadde blitt glad hvis mannen eller ungene gjorde det. Å flagge for seg selv er litt som å synge buradagasangen til seg selv synes jeg. Det går jo selvsagt, men koseligere hvis noen andre gjør det for deg. 

Anonymkode: 9ddf9...633

Nettopp. Det å henge opp flagg er en så liten gjest for å fortelle at en bryr seg. Alle vet om flagget hjemme, vi går forbi det på veien ut og vi passer alle på å ta det inn til rett tid. Det er bare tilfeldig at det er jeg som henger det opp da jeg slipper ut bikkjene om morgenen. Det verste er at det er ingen som stusser over at det ikke er noe flagg å ta inn heller på min dag...tror de bare har blitt vant til at det ikke er noe flagg ute på min bursdag, det er jo på den mørkeste tiden på året uansett.

Skrevet

Nei. Vi flagger generelt ekstremt sjelden. På et vanlig år flagger vi bare 17. mai. Vi flagget da eldste ble konfirmert. Hvis man vil at det skal flagges på bursdager tenker jeg det er noe man bør si i stedet for å forvente at andre skal være tankelesere.

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt flagger vi når noen har bursdag her hjemme 🇳🇴

Anonymkode: af577...2db

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør vi dessverre ikke. Vi har flaggstang, og alle i husstanden har bursdag vinterstid. Da er det belysning i flaggstanga. I tillegg vil det være mørkt innen den som har bursdag kommer hjem fra skole/jobb. Bortkastet å flagge på dagtid når ingen er hjemme. Mørkt når de reiser, mørkt når de kommer hjem.

Setter riktignok opp et lite flagg på bordet inne. 

Anonymkode: 58a01...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...