Gå til innhold

Høyrentekonto med 3 mnd binding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opprettet dette for 4 mnd siden. Fortsetter denne avtalen i 3 mnd til av seg selv eller må jeg foreta noe?  Pengene står jo på kontoen enda og jeh fikk nettopp et brev av banken om at renta på kontoen har økt. Jeg vil ha dem stående på høyrente så lenge jeg kan og for min del syns jeg det er tullete med bare 3 mnd binding for høyest mulig rente. Før var det 6 mnd eller ett år.

Anonymkode: 393b8...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vel over 100 forskjellige finansielle institusjoner å plassere sparepengene i, og det er ganske vanskelig for oss andre å vite nøyaktig hvilken du valgte…

Jeg er GANSKE sikker på at det står skrevet et sted i kontrakten du godtok da du opprettet fastrenteavtalen. 
Tenk om det står at pengene går til banken om du ikke gjør noe etter utløp av fastrenteavtalen??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det varierer. Men om den automatisk forlenges skal du ha fått tydelig melding og påminnelse om det. 

Sjekker alltid finansportalen. Opplever veldig sjeldent at samme sted er best to perioder på rad. 

Anonymkode: 749da...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3 mnd var veldig kort tid. Undersøk andre banker. I BlueStep kan du får opptil 5 års bindingstid.

Du må ta kontakt med din bank for å få svar på spørsmålet ditt.

Anonymkode: fc1f4...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

3 mnd var veldig kort tid. Undersøk andre banker. I BlueStep kan du får opptil 5 års bindingstid.

Jeg ville ikke låst pengene for 5 år år nå, i tilfelle de forventede rentenedgangene ikke kommer.  Da vil nok innskuddsrenta holde seg høyere enn  dagens forventninger. 

Anonymkode: a8ece...beb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det jeg oftest velger, med de midlene jeg ikke ønsker å ha i fond. Innimellom seks måneder. Aldri lengre. 

Historisk har fond alltid lønt seg over fem års binding, og du slår nok neppe bankene fremover heller. 

Anonymkode: 749da...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar!

Fant ut selv at jeg automatisk får 3 mnd videre sparing om jeg ikke foretar meg noe🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 3.06):

Opprettet dette for 4 mnd siden. Fortsetter denne avtalen i 3 mnd til av seg selv eller må jeg foreta noe?  Pengene står jo på kontoen enda og jeh fikk nettopp et brev av banken om at renta på kontoen har økt. Jeg vil ha dem stående på høyrente så lenge jeg kan og for min del syns jeg det er tullete med bare 3 mnd binding for høyest mulig rente. Før var det 6 mnd eller ett år.

Betingelsene må du lese deg til i papirene du signerte elektronisk da du opprettet avtalen. Ingen her er synske og kan se hvor du har pengene og hvilke avtale du har inngått. I verste fall har du kr 0 i renter etter at avtalen utgår på dato. 

Anonymkode: 55715...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...