Gå til innhold

Ordnet barnefri, men virker ikke som samboer ønsker å finne på noe sammen

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greia er at jeg har ordnet barnefri for meg og samboeren nå i helgen. Vi har sjeldent det. 

Han skal bruke selve dagen på å pusse opp og det er jo greit. Men jeg spurte om han tenkte på noe vi skulle gjøre sammen på kvelden. Han ble litt irritert i stemmen og sa han ikke hadde tenkt på det. Jeg sa da at hvis vi bare skulle være hjemme hele kvelden som vi alltid er, så ønsket jeg å få barnet vårt hjem på kvelden igjen. 

Jeg kunne såklart forslått noe å finne på jeg også, men tingen er at jeg ønsket litt initiativ fra samboer da han aldri tar initiativ til å finne på noe. Blir litt skuffet over han. Jeg skaffet jo barnefri via familie sånn at vi for eksempel kunne gå på kino, eller spise ute eller noe sånt noe. Ikke bare for å evt sove lenge på søndag. Vil som sagt ha barnet hjemme da, siden barnet skal være borte alle timene på dagen mens samboer pusser opp. Ser ikke poenget med å ha barnet på overnatting i tillegg der, når vi evt ikke skal ut av døren uansett. 

Jeg kunne såklart funnet på noe jeg alene, men det er jo sammen med samboer jeg ønsker å finne på noe. Vi trenger å finne på noe sammen, da vi aldri gjør det. 

Er jeg teit som blir litt oppgitt her?

Anonymkode: 331de...1ad

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Både ja og nei. Som mange andre damer må du kanskje bare bestille det du vil selv, så blir det hyggelig der og da. Og du må nok snakke ganske tydelig til han, menn er dårlige tankelesere stort sett. Nå tenker han på detaljer rundt oppussingen, så da er det fullt. Da må enten du si til ham at du vil han skal ta initiativ (ikke hinte), eller du planlegger ettersom han skal pusse opp hele fridagen.

Anonymkode: 439c4...88e

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Både ja og nei. Som mange andre damer må du kanskje bare bestille det du vil selv, så blir det hyggelig der og da. Og du må nok snakke ganske tydelig til han, menn er dårlige tankelesere stort sett. Nå tenker han på detaljer rundt oppussingen, så da er det fullt. Da må enten du si til ham at du vil han skal ta initiativ (ikke hinte), eller du planlegger ettersom han skal pusse opp hele fridagen.

Anonymkode: 439c4...88e

Han har selv valgt å pusse opp hele dagen, jeg hjelper til med det jeg kan og maler. Men uansett, så sa jeg jo at jeg skaffet barnefri for at vi skulle finne på noe hyggelig sammen. Jeg følte på at han ble irritert når jeg spurte om han hadde tenkt på noe å gjøre sammen, hadde han i det minste ikke vært irritert.  Men jeg skjønner hva du mener og skal ta det til meg. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker han ikke har lyst til å finne på noe med deg, rett og slett. Hva som er grunnen til det må han selv svare på.

Jeg tenker du bare må slutte å involvere ham i hverdagen generelt, aldri oppdatere han vedrørende planene dine med mindre han etterspør det selv osv.

Så kan du se selv hva han ønsker å gjøre. Kanskje han våkner opp rett og slett når han er nødt til å involvere seg for å få være med. 

Anonymkode: c1b8b...818

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han tenker sikkert han kommer til å være sliten etter oppussingen og vil sitte på sofaen og chille: 

Anonymkode: 0118c...68f

• Liker 12
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok for korttenkt til å tenke at parforholdet bør pleies for at det ikke skal dø. At han blir irritert for at kjæresten har ordnet barnefri for kjærestetid og hun spør om han har tenkt på noe bekrefter jo det. Dette er jo begynnelsen på å grave sin egen grav og få en kjæreste som lengter etter noe annet. Men du vet jo allerede at du har en fyr som er dårlig på å ta initiativ og som åpenbart driter i at du har gjort en gest for å være med ham.

Er ting liksom bra ellers med dere som kjærester? 

Anonymkode: 1e965...5af

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Og ps, ts. Hadde jeg fått denne reaksjonen for å ordne sånt, så hadde jeg blitt direkte sint og sagt ifra hva jeg mente om det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si noe som: jeg fikset ikke barnefri for at du skulle pusse opp. Da kunne du fikset det selv. Jeg gidder ikke at du blir irritert på meg når jeg har ordnet så vi kan gjøre noe fint sammen. 

Kort og grei og tydelig beskjed.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men altså han pusser opp hele dagen? Da er det vel fordi han ikke orker dra, om han jobber 100% i tillegg skjønner jeg det, kan dere ikke lage god middag hjelmme å se en film ?

Anonymkode: cdccf...500

• Liker 7
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men altså han pusser opp hele dagen? Da er det vel fordi han ikke orker dra, om han jobber 100% i tillegg skjønner jeg det, kan dere ikke lage god middag hjelmme å se en film ?

Jeg forstår ts veldig godt. Det handler om å ta vare på parforholdet. Regner med han ikke kun pusser opp denne ENE dagen de har fått seg barnefri?

Dette handler om prioriteringer og det er tydelig at han ikke bryr seg om å prioritere sin egen partner. Synd for han da om ts en dag velger å gå. Da bli han vell «overrasket».

Ts: Siden han velger å pusse opp HELE dagen, blir irritert av dine behov og viser tydelig at dette ikke er viktig for han. Så er mitt forslag at 1: du henter baby, 2: DU selv drar ut å gjør noe for deg selv(spa, vinkveld med venninne etc) og bare koser deg og driter i han, på samme måte som han driter i deg.

Anonymkode: 8291b...d8c

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt innenfor å finne på noe sammen hjemme. Du vet vel selv hvor gira han generelt er på å finne på ting.  Det er forskjellen på at dere ville finne på noe sammen og dermed skaffe barnepass enn å få barnefri og derfor planlegge oppussing for det kan man lettere gjøre i hus og så måtte finne på noe ute.  

Jeg er såpass introvert at jeg foretrekker å være hjemme fremfor teater og spise på restaurant. 

At du tenker at dere skal ut uten å diskutert det først ligger på deg, og du kan ikke anta å få viljen sin. Sier heller ikke at han skal få viljen sin heller, men jeg tolker det sånn at oppussing ble planlagt før gå ut.

Anonymkode: 2a228...46c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da ordner du vin og bestiller take away på kvelden etter oppussing.  Tapp i badekaret hvis dere har og ta et bad sammen feks

Anonymkode: dff71...51c

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dra på kino med en venninne? Så kan han slappe av hjemme. Begge fornøyd. Så sover dere lenge på søndagen, har sex og deilig og lang frokost.. og parforholdet har fått seg en boost. 

Anonymkode: 269f2...08d

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Greia er at jeg har ordnet barnefri for meg og samboeren nå i helgen. Vi har sjeldent det. 

Han skal bruke selve dagen på å pusse opp og det er jo greit. Men jeg spurte om han tenkte på noe vi skulle gjøre sammen på kvelden. Han ble litt irritert i stemmen og sa han ikke hadde tenkt på det. Jeg sa da at hvis vi bare skulle være hjemme hele kvelden som vi alltid er, så ønsket jeg å få barnet vårt hjem på kvelden igjen. 

Jeg kunne såklart forslått noe å finne på jeg også, men tingen er at jeg ønsket litt initiativ fra samboer da han aldri tar initiativ til å finne på noe. Blir litt skuffet over han. Jeg skaffet jo barnefri via familie sånn at vi for eksempel kunne gå på kino, eller spise ute eller noe sånt noe. Ikke bare for å evt sove lenge på søndag. Vil som sagt ha barnet hjemme da, siden barnet skal være borte alle timene på dagen mens samboer pusser opp. Ser ikke poenget med å ha barnet på overnatting i tillegg der, når vi evt ikke skal ut av døren uansett. 

Jeg kunne såklart funnet på noe jeg alene, men det er jo sammen med samboer jeg ønsker å finne på noe. Vi trenger å finne på noe sammen, da vi aldri gjør det. 

Er jeg teit som blir litt oppgitt her?

Hadde min mann brukt tiden på å fikse hjemme … hadde jeg vært lykkelig 

Anonymkode: 11900...b15

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg forstår ts veldig godt. Det handler om å ta vare på parforholdet. Regner med han ikke kun pusser opp denne ENE dagen de har fått seg barnefri?

Dette handler om prioriteringer og det er tydelig at han ikke bryr seg om å prioritere sin egen partner. Synd for han da om ts en dag velger å gå. Da bli han vell «overrasket».

Ts: Siden han velger å pusse opp HELE dagen, blir irritert av dine behov og viser tydelig at dette ikke er viktig for han. Så er mitt forslag at 1: du henter baby, 2: DU selv drar ut å gjør noe for deg selv(spa, vinkveld med venninne etc) og bare koser deg og driter i han, på samme måte som han driter i deg.

Jaha så du leser det utfra det lille ts skriver altså? Herlighet 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jaha så du leser det utfra det lille ts skriver altså? Herlighet 

Han blir irritert på henne når hun spør om han har tenkt ut noe de kan gjøre sammen, og han tar ikke initiativ ellers i hverdagen heller. Så ja, herlighet det er det jeg tenker. Når han ikke bryr seg, hvorfor skal hun da alltid være den som tar intitiativ til å pleie parforholdet? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da finner du på noe med en venninne, for det blir uansett ikke hyggelig å dra ham med uvillig på noe. Så setter du deg ned neste uke og tar en samtale om at deres forhold også må pleies, ellers glir dere fra hverandre. 

Anonymkode: 33075...9ca

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han møter ikke deg på dine behov, men det virker jo ikke helt som du møter han på hans behov heller. Du trenger å finne på noe og det virker som han trenger å hvile.

Når dere har barn og holder på med oppussing er det ikke alltid lett å være samkjørte på hvilke behov dere har. Det er ikke sikkert dette er vondt ment fra han, men at dere ikke har kommunisert på riktig måte om temaet. 

Anonymkode: 69ee6...6d4

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han ble irritert fordi du forventet at han skulle opp med planer for hva dere skulle gjøre? Det er jo du som har ordnet barnefri, så hvorfor kommer ikke du opp med en plan istedenfor? Sånn at han slipper å tenke på det i tillegg til oppussingen? Er det ikke nok at han sliter seg ut med oppussing om du i tillegg forventer at han skal planlegge date også?

Vær heller litt omsorgsfull og ordne i stand noe du. 

Jeg hadde også blitt irritert om jeg sto midt oppi oppussing og samboer ordnet barnefri for at jeg skulle planlegge og ordne en kjærestekveld. I tillegg opplevde han deg kanskje litt passiv aggressiv (?) siden du deretter sier at da kan heller barnet komme hjem om kvelden, hvis dere bare skal være hjemme. Hele opplegget du beskriver lyser ikke akkurat av entusiasme fra din side, heller, dessverre. Det høres mest ut som press eller en test.

Anonymkode: ad26f...957

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, mente ikke å skrive det ovenfor så surt 😁. Men jeg tror altså at det kan være grunnen til at han ble irritert.

Anonymkode: ad26f...957

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...