AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Er fra bygda og flyttet til en liten by da jeg var 16 år for å gå på vgs (for 35 år siden.) I dag bor det opp under 23 000 i byen, så den har vokst, men de som bor der innbiller seg at de bor i en stor by og at de er viktige fordi de har festival en gang i året og et fotballag som gjør seg bemerket. Inntrykket jeg fikk da jeg bodde der i tre år på hybel, er at man var en bondeknøl og noe som alle så ned på så lenge man ikke kom fra byen, snakket den riktige dialekten og kledde seg riktig. Min mor gikk på skole der på 60-tallet, og hun fortalte at det var en klysete by da også. Hvis man ikke heier på det lokale fotballaget blir man sett stygt på. Det er også en del folk som føler at de er kjendiser i byen fordi de er pene, har vært med i en konkurranse på tv eller har penger. For ikke mer enn enn 20 år siden, ble jeg av dørvakter nektet på et utested fordi jeg hadde doc martens sko med kraftige såle, fikk slengt dritt til meg fordi jeg hadde tatoveringer og piercing i nesen, og dette var før det ble in og stuerent å ha det i denne byen. Lurer på om det er slik i andre småbyer? Anonymkode: 1f515...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 15. mars #2 Del Skrevet 15. mars Er det ikke Janteloven du beskriver? Men det er jo egentlig bare småbyer i Norge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er fra bygda og flyttet til en liten by da jeg var 16 år for å gå på vgs (for 35 år siden.) I dag bor det opp under 23 000 i byen, så den har vokst, men de som bor der innbiller seg at de bor i en stor by og at de er viktige fordi de har festival en gang i året og et fotballag som gjør seg bemerket. Inntrykket jeg fikk da jeg bodde der i tre år på hybel, er at man var en bondeknøl og noe som alle så ned på så lenge man ikke kom fra byen, snakket den riktige dialekten og kledde seg riktig. Min mor gikk på skole der på 60-tallet, og hun fortalte at det var en klysete by da også. Hvis man ikke heier på det lokale fotballaget blir man sett stygt på. Det er også en del folk som føler at de er kjendiser i byen fordi de er pene, har vært med i en konkurranse på tv eller har penger. For ikke mer enn enn 20 år siden, ble jeg av dørvakter nektet på et utested fordi jeg hadde doc martens sko med kraftige såle, fikk slengt dritt til meg fordi jeg hadde tatoveringer og piercing i nesen, og dette var før det ble in og stuerent å ha det i denne byen. Lurer på om det er slik i andre småbyer? Anonymkode: 1f515...2ee Nei ikke her jeg bor iallefall,men har sett det feks i Bergen Anonymkode: b16bd...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå