Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har nylig kjøpt ny vaskemaskin, og er ikke fornøyd med ullprogrammet. Står Max 1,5 kilo og klærne kommer ut like flekkete. Har barnehagebarn. Litt irriterende at enkle flekker som yoghurt fortsatt er der når programmet er ferdig. Merket er AEG.

flere som har samme problem? Dette var aldri noe problem med LG maskinen vår fra 2009. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aeg har ullvugge, vet ikke om LG har det, om det kanskje har noe å si..

Anonymkode: f0a6f...d42

Skrevet

Ikke imponert over ullvugge i alle fall! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har AEG og bruker ullprogram flittig. Har ikke dette problemet, men vasker bare noen få plagg samtidig (og klærne er nok ikke like flekkete før vask). 

Anonymkode: d6a92...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Men bruker du ikke gallesåpe eller sitronsåpe på flekkene? Det gjør alltid vi og ullklærne fra barnehagen er fortsatt like fine. 

Anonymkode: 79563...d56

Skrevet

Har AEG selv, og inntørket yoghurt sitter ofte igjen om man ikke forbehandler med fuktighet og litt såpe. Sitronsåpe fungerer veldig godt. 
Ullprogrammet er veldig skånsomt for å bevare voksenklær. Kan prøve finvask 30 grader. Barnetøy i merinoull tåler ofte litt røffere vaskebehandling enn tradisjonell ull

• Liker 3
Skrevet

Ja, for er litt kjedelig hvis jeg allikevel må vaske alle flekkene på forhånd 😅 og når det bare går et par plagg i maskinen samtidig, så blir det mange maskiner per uke med tre små barn 

Skrevet

Jeg vasker alle flekkene med sitronsåpe før jeg vasker de på ullprogram. Ellers blir de ikke rene 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker ofte mitt ullundertøy på vanlig 30 grader kortprogram, med ullvaskemiddel, uten at det krymper av det, men ville ikke testet med flere plagg på en gang i din maskin da.

Anonymkode: 89692...9a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...