Gå til innhold

Influencer Kristin Valen (tiktok) . Hva syns dere om henne ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Armarillo skrev (29 minutter siden):

Dette er jo det merkeligste jeg har vært vitne til noen gang tror jeg 😂 Og at noen på ekte kan stå å si helt på ramme alvor at "denne mannen har STJELT bilder av barnet", og liksom være helt fra seg over det.... For det første sladda Troy ungen, ingen kunne se det var han. Jeg visste ikke hvem dama/gutten var før hun utleverte seg selv i kommentarfeltet 😅 Og når du liksom (jeg sier liksom, for det er ikke det hun reagerer på. Det er utlevering av seg selv, at hun blir tatt på det HUN gjør galt) blir helt fra deg over det, men ikke tenker på at en 60 + gammel gris også kan "stjele" bildene av barnet ditt, og sitte og nappe løken til de bildene. Da er det på en måte ikke noe håp tenker jeg. Noe så delutional menneske har jeg aldri sett tror jeg. Stakkars barn. Ikke bare for eksponeringen, men for å måtte være bestevennen til mamma fra så ung alder. Herremåne, det er såååå mye å ta for seg her 🤯

Dessverre er kommentarfeltet på posten til Henrik Troy fjernet, men jeg rakk å lese det. Hun var jo helt vill og truet med advokat hvis han ikke fjernet posten. Visste ikke hvem hun var før hun begynte å svare folk. Eldste sønn har vokst opp med det samme opplegget som minste, og ifølge henne så var han så glad for det i dag og hadde ikke tatt noe skade. Derfor kjører hun samme opplegget på minste også. På insta påstår hun at flere bedrifter ønsker samarbeid med 6åringen og at han tjener sine egne lommepenger på det. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Horselady skrev (13 minutter siden):

Dessverre er kommentarfeltet på posten til Henrik Troy fjernet, men jeg rakk å lese det. Hun var jo helt vill og truet med advokat hvis han ikke fjernet posten. Visste ikke hvem hun var før hun begynte å svare folk. Eldste sønn har vokst opp med det samme opplegget som minste, og ifølge henne så var han så glad for det i dag og hadde ikke tatt noe skade. Derfor kjører hun samme opplegget på minste også. På insta påstår hun at flere bedrifter ønsker samarbeid med 6åringen og at han tjener sine egne lommepenger på det. 

Hun påstår også at Henrik Troy har mistet mange følgere fordi de støtter henne. Jeg følger ikke med på antall følgere hos folk, men jeg tror ikke noe på det. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Horselady skrev (27 minutter siden):

Hun og den eldste sønnen kommenterer (spammer ned) i posten om Sofie Elise som Troy har postet på IG i dag. Dama er rett og slett klin gal, og nå bor Troy rentefritt i både mor og sønn sin hjerne…

Endret av Spania33
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg syns er mest bekymringsfullt er at folk bruker tid på å syns og sladre om såkalte influensere, og frivillig oppsøker og følger slike. Aldri hørt om dama, og kommer aldri til å prøve å finne noe ut heller. Kan ikke skjønne hvordan det bidrar til bedre livskvalitet å engasjere seg i tilfeldige, merkelige "influensere" som har NULL å komme med. Håper jeg med dette gir et spark bak, og at det inspirerer ("influenser") noen til mer positivt, gledesfylt, nyttig eller verdifult tidsfordriv! ❤️

Skrevet

Hun virker jo ustabil og sprø.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Isnih skrev (1 time siden):

Det jeg syns er mest bekymringsfullt er at folk bruker tid på å syns og sladre om såkalte influensere, og frivillig oppsøker og følger slike. Aldri hørt om dama, og kommer aldri til å prøve å finne noe ut heller. Kan ikke skjønne hvordan det bidrar til bedre livskvalitet å engasjere seg i tilfeldige, merkelige "influensere" som har NULL å komme med. Håper jeg med dette gir et spark bak, og at det inspirerer ("influenser") noen til mer positivt, gledesfylt, nyttig eller verdifult tidsfordriv! ❤️

Men her bruker du tiden din? På tråden til en person du aldri har hørt om? 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Hallepalle2 skrev (19 minutter siden):

Men her bruker du tiden din? På tråden til en person du aldri har hørt om? 

Jepp, innlegget lå på fremsiden, og klikket inn i tro om at det hadde noe med humor/Kristian Valen å gjøre. Så, nei - ikke aktivt søkende. 😊

Skrevet
Isnih skrev (3 minutter siden):

Jepp, innlegget lå på fremsiden, og klikket inn i tro om at det hadde noe med humor/Kristian Valen å gjøre. Så, nei - ikke aktivt søkende. 😊

Men barneeksponering stillar du deg positivt til?

• Liker 2
Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Men barneeksponering stillar du deg positivt til?

Selvfølgelig ikke (har bare lest bruddstykker her). Tenker det er best å ignorere slike personer mest mulig. Jo mer folk som følger og engasjerer seg i slike folk, jo mer grunn har de for å fortsette med det de gjør - og også sprenge grensene for hva de eksponerer.

Skrevet
Isnih skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig ikke (har bare lest bruddstykker her). Tenker det er best å ignorere slike personer mest mulig. Jo mer folk som følger og engasjerer seg i slike folk, jo mer grunn har de for å fortsette med det de gjør - og også sprenge grensene for hva de eksponerer.

Er i prinsippet einig med deg. Men når ein ser utviklinga må nokon ta til motmæle. Her er barn som blir framstilt på SOME 365 dagar i året. Nokon må våge å seie frå, elles blir dette den nye normalen – at born sine liv blir innhald og inntektskjelde for vaksne. Det handlar å setje grenser der ingen andre gjer det. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Isnih skrev (2 timer siden):

Fordi Ville Fristelser på NRK bare har nye episoder hver lørdag.😄 

Skrevet
Spania33 skrev (2 timer siden):

Hun og den eldste sønnen kommenterer (spammer ned) i posten om Sofie Elise som Troy har postet på IG i dag. Dama er rett og slett klin gal, og nå bor Troy rentefritt i både mor og sønn sin hjerne…

Hahahah så morro!! 🤣🤣🍿

Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Er i prinsippet einig med deg. Men når ein ser utviklinga må nokon ta til motmæle. Her er barn som blir framstilt på SOME 365 dagar i året. Nokon må våge å seie frå, elles blir dette den nye normalen – at born sine liv blir innhald og inntektskjelde for vaksne. Det handlar å setje grenser der ingen andre gjer det. 

Enig i at det er bra å si i fra, vi har bare forskjellige innfallsvinkler til det. Jeg tror ikke en sladretråd på KG har virkning da - er min mening. Hadde ikke den aktuelle hatt følgere, hadde hun ikke holdt på. 

Skrevet
Kjempeliten skrev (54 minutter siden):

Fordi Ville Fristelser på NRK bare har nye episoder hver lørdag.😄 

Det er masse annet å se på 🤩

Skrevet
Isnih skrev (24 minutter siden):

Enig i at det er bra å si i fra, vi har bare forskjellige innfallsvinkler til det. Jeg tror ikke en sladretråd på KG har virkning da - er min mening. Hadde ikke den aktuelle hatt følgere, hadde hun ikke holdt på. 

Tviler sterkt på at kritikere av influencere,  som er opptatt av barns rettigheter, etikk, bærekraft og shady business-metoder for å nevne noe, følger henne. Sterkt uenig i at sladring har noe med saken å gjøre, fint at det settes søkelys på åpenbare tullinger som selger sjela og ungene for penger. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kollontaj:

Dette har vi forskjellige meninger om. Jeg mener ikke man setter et seriøst søkelys på problemstillingene du nevner ved å tjafse om det på KG. Tror du det? Innleggene her er jo fulle av "drit" i tillegg til diskusjonene rundt eksponering av barn, av typen "har du sett hva hun gjorde nå??" Det betyr vel at man aktivt følger med på personen. Om man virkelig er interessert i en seriøs debatt og sette søkelys på dette, bør en gå foran med et godt eksempel og ikke gi oppmerksomhet slik influenserne ønsker, og benytte metoder som synes på andre måter? Kan være bidrag som generelt belyser det problematiske (en kronikk for å ta et enkelt eksempel). 

Endret av Isnih
Skrevet

Noen her jobber både direkte og indirekte med problemstillingene, for å si det sånn. Har ikke lest denne tråden, men informasjon er alltid bedre enn ignorering.  Opplysning er bedre enn å overse. Svært lite her i verden har blitt bedre av at folk snur seg vekk.

Informasjon fører blant annet til boikott av f.eks. bedrifter som støtter opp om uetiske influencere.  

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Noen her jobber både direkte og indirekte med problemstillingene, for å si det sånn. Har ikke lest denne tråden, men informasjon er alltid bedre enn ignorering.  Opplysning er bedre enn å overse. Svært lite her i verden har blitt bedre av at folk snur seg vekk.

Informasjon fører blant annet til boikott av f.eks. bedrifter som støtter opp om uetiske influencere.  

Ikke uenig, men greien her er at tråden stort sett ikke avspeiler det du nevner - det er mer sladrespalte. Man kan aktivt stå i mot f.eks. eksponering av barn på sosiale medier, uten å følge influensere og slarve om det. 

Skrevet
Isnih skrev (4 minutter siden):

Ikke uenig, men greien her er at tråden stort sett ikke avspeiler det du nevner - det er mer sladrespalte. Man kan aktivt stå i mot f.eks. eksponering av barn på sosiale medier, uten å følge influensere og slarve om det. 

Du mener sladring og slarving betyr det samme (?) for sladring er i mitt hode å spre private opplysninger, ofte rykter og gjerne ikke helt verifiserbare rykter og det er heller ikke lov i forumet. (Nei, jeg leser ikke tråden for å finne det ut☺️). 

• Liker 2
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Du mener sladring og slarving betyr det samme (?) for sladring er i mitt hode å spre private opplysninger, ofte rykter og gjerne ikke helt verifiserbare rykter og det er heller ikke lov i forumet. (Nei, jeg leser ikke tråden for å finne det ut☺️). 

Hvorfor kverulerer du, uten å lese tråden? Jeg har skummet gjennom, og ser hovedsakelig "har lest at/har hørt at/har du sett at/tror at/mener å ha hørt at" (sladring og slarving). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...