AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Er sykepleier, tidligere jobbet 100% i tredelt turnus på sykehjem som jeg ble helt utslitt av, ble mye syk og smalt på en del sykmeldinger. Bortsett fra arbeidstidene så trivdes jeg veldig godt med arbeidsoppgavene. Byttet jobb til kontorjobb, jobber nå 8-16 mandag til fredag, fri hver helg, påske- og juleferie osv. LUKSUS! MEN; jeg kjeder meg så sjukt på jobb, dagene er lange og meningsløse. Har begynt å tenke på å gå tilbake til sykehjemmet, men kanskje jobbe redusert. 60-80% vil gi meg endel fri, og 80% stilling i tredelt turnus vil gi meg ca samme betaling som 100% i dagjobb. Føler meg ganske rådvill. Vil ha arbeidsoppgavene på sykehjem, men med arbeidstidene jeg har nå, men det er jo selvfølgelig ikke mulig. Noen som har råd/tips/erfaringer å komme med? synes forresten det går greit å jobbe dag/kveld/natt, er de helgene og helligdagene jeg synes er så tungt, altså jobbe når alle andre har fri og aldri ha langfri som f.eks. påske og jul Anonymkode: 6acdc...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Kveld og dag-turnus er noe helt annet enn tredelt. Tredelt burde ikke være lov, det er helt unaturlig og helseskadelig å snu døgnet fram og tilbake på den måten. Så jeg ville gått for dag/kveld, eventuelt et sted med langvakter. Da kan du ha noenlunde stabil døgnrytme og du får mye fri mens andre jobber. Anonymkode: 85cc2...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå