AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Passet mitt går ut i mars neste år, og så skal jeg kanskje på en reise i september hvor jeg bør ha seks måneder igjen på passet mitt, og det går vel akkurat ikke… Og så er jeg usikker på om jeg skal fornye passet mitt allerede nå, siden jeg kanskje skal på en lang tur i sommer også - til et land hvor jeg allerede har gyldig elektronisk visum i passet mitt. 😵💫 Mye «kanskje» her. Ser det er lenge til ledige timer mange steder, men nær meg er det bare ca tre ukers ventetid akkurat nå. Så jeg kan ha litt is i magen, begge turene vil avklares relativt snart. Men - hvor lang tid tar det å få pass nå for tiden? Det tar ikke månedsvis, slik det gjorde en periode? Er det noen som har skaffet nytt pass i det siste? Skal du reise i sommer anbefaler jeg i alle fall å sjekke passet NÅ. Mange steder er det ingen ledige timer før i juni eller juli. Jeg bestilte akkurat time til et av barna mine, passet gikk ut i januar. Og, hvis jeg ender opp med begge disse turene (juli og september) - er det mulig å få nytt pass i bestilling i juni, men beholde det gamle fram til august? Altså at nytt pass må hentes på politistasjonen, og at mitt gamle ikke klippes med en gang? Anonymkode: 5e3aa...8e2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars *FÅ nå, skulle det selvsagt stå i overskriften… Anonymkode: 5e3aa...8e2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Hvorfor må du vente til siste liten med å ordne nytt pass? Politet har allerede vært ute i avisene og advart mot at det kan ta lang tid, spesielt mot sommeren og andre typiske ferietider. Anonymkode: 41416...72d 1
NakenPanda Skrevet 15. mars #4 Skrevet 15. mars (endret) Levering av pass tok under 10 dager (jan 2025) Fikk time under en uke etter at jeg satte time. (oslo) Endret 15. mars av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor må du vente til siste liten med å ordne nytt pass? Politet har allerede vært ute i avisene og advart mot at det kan ta lang tid, spesielt mot sommeren og andre typiske ferietider. Anonymkode: 41416...72d Leste du det jeg skrev? Jeg har et gyldig visum i passet mitt, til landet det enda ikke er 100% avklart om vi skal reise til eller ikke. Og jeg er jo ikke ute «i siste liten», jeg ordner for eksempel pass til barnet mitt nå. Anonymkode: 5e3aa...8e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå