Gå til innhold

Hvorfor er britisk tv så bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Only fools and horses Trotters family. 

Finnes på britbox via  TV2 sumo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Sofiei skrev (1 time siden):

Joda, noen er det jo 😁. Så de første sesongene i sin tid. Men det er veldig mange år siden. For meg som er glad i krim , så synes jeg det er ok med få sesonger. Eller, det kan gjerne være flere sesonger, men da avsluttende og ny sak i neste sesong. Mange Amerikanske actionserier kommer jo aldri til poenget. Som feks lost og prison brake. Jeg går lei lenge før den er ferdig. 

Foyle's war er et godt eksempel på en serie som var veldig bra mens krigen faktisk pågikk, men ikke fullt så bra da de melket det videre med nye sesonger inn i den kalde krigen. 

Anonymkode: b2f27...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (7 timer siden):

Jeg liker ikke så godt britiske serier. Syns britisk engelsk blir slitsomt å høre på i lengden og noen ganger blir det litt for autentisk...

Jeg er helt motsatt. Synes britisk-engelsk er helt nydelig å høre på, enten det de snakker snobbete "queens english" eller med skotsk eller irsk aksent. Brautende og høylytte amerikanere derimot, da brukes avknappen.

Anonymkode: 5d68b...3de

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se noe gamle britiske program, men ellers er det lite av britisk tv jeg liker... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker høy på pæra og hotell i særklasse. Fantastiske serier. Men hotell i særklasse er vel fullstendig krenk og ville aldri blitt vist idag. 

Anonymkode: 56193...08f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker britisk krim og all verdens serier derfra egentlig. Generelt sett så synes jeg det er mer realistisk både med tanke på utseende og handling kontra det som kommer fra USA der alt er så "retusjert" hos kirurger og fillers både her og der.

Anonymkode: 458be...9dd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sier meg enig med mange her.

Er litt godt å se vanlige mennesker i rollene, i stedet for de «perfekte» typene amerikanerne ofte går for. Til og med junkies på hjørnet har perfekte tenner, og han på kontoret som er feit/skalla/gammel, har bare en birolle, hovedpersonene er som regel modell-pene. Blir ofte så lite realistisk 😅

Føler ofte britisk tv er «roligere», mer autentisk, du får ikke inn alt med teskje (eller store effekter), har mer troverdig dialog og handling. Også humoren da, som ofte er i særklasse 🥰

Anonymkode: 454b6...9cd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Elsker høy på pæra og hotell i særklasse. Fantastiske serier. Men hotell i særklasse er vel fullstendig krenk og ville aldri blitt vist idag. 

Det er jo det som er så gøy med hotell i særklasse, han tråkker i salaten gang på gang.

Anonymkode: 098c5...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jo det som er så gøy med hotell i særklasse, han tråkker i salaten gang på gang.

Anonymkode: 098c5...9dd

Ja, nemlig. Men mye av den humoren hadde aldri blitt godkjent i dagens krenkesamfunn. Dessverre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, nemlig. Men mye av den humoren hadde aldri blitt godkjent i dagens krenkesamfunn. Dessverre. 

Joda, den står seg godt hos mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...