AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars La oss si det har vært en sak i media der noen har svindlet, eller annen type kriminalitet. Generelt stygg oppførsel mot folk. Da blir jeg altså så rasende at det svartner i meg. Har alltid reagert veldig på urettferdighet og dårlig oppførsel, både mot meg selv og andre. Også har jeg selv opplevd grov mobbing + vold, så det er derfor kanskje? Men i det siste har jeg gjort en del dumt som å sende meldinger/kommentere/tagge folk som har oppført seg dårlig. Er så redd for havne i trøbbel pga dette, men jeg blir altså så sint når jeg ser mordere stå fram i media og si masse piss om at de ikke mente å drepe osv. Eller bare folk jeg vet er mobbere, de har jeg også hengt ut på tiktok, skrevet meldinger til de at jeg håper de dør og sånn. Har ikke skrevet et pip i dag da, etter å ha fått noen sinte meldinger fra ulike folk. Har ikke vært inne på tiktok eller kommentarfelt på Facebook heller. Skammer meg litt, samtidig som jeg er så lei av at onde mennesker kommer unna med drittoppførselen sin. Er det flere som er sånn, eller har gjort noe lignende? Hva tror dere er grunnen til at noen av oss blir så engasjert på andres vegne? Jeg føler veldig på andres smerte eller hva jeg skal kalle det. Hvis jeg leser om barn som blir mobbet f.eks så får jeg så vondt inni meg og kan begynne å gråte. Anonymkode: 0eeb0...e82 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Har du noe fra barndommen du ikke har fått bearbeidet? Ble du mobbet? Dette er ikke en grei oppførsel, og det er bra du reflekterer over dette og slutter. Anonymkode: 56fe7...df8 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Da må du skjerme deg selv fra det som ikke er bra for deg og ikke gjør deg godt. Ikke legg fokus på det! Er jo selvskading slik som du holder på mot deg selv. Det man kan øve på når triggerne ikke er så sensitive, og utsette seg for det gradvis. Slik som du holder på nå bare tapper deg for krefter. Det må du prøve å unngå. Da er ikke dette noe du tåler akkurat nå. Forhåpentligvis så blir det bedre etterhvert. Det krever litt øvelse i å øve på å registrere samtidig som man ikke agerer. Anonymkode: 803b1...8b7 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Eh hva f… skriver du til folk at du håper at de dør??? Og henger ut folk? Du burde seriøst ringe fastlegen din i morgen. Den typen atferd er IKKE normalt og vitner ikke om et stort hjerte..! Du har jo en drittoppførsel selv og oppfører deg helt sykt. Du trenger hjelp, det der er ikke normalt eller akseptabelt. Anonymkode: 7bf13...866 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du noe fra barndommen du ikke har fått bearbeidet? Ble du mobbet? Dette er ikke en grei oppførsel, og det er bra du reflekterer over dette og slutter. Anonymkode: 56fe7...df8 Ja som nevnt ble jeg utsatt for grov vold og mobbing, og jeg reagerer veldig når jeg hører om barn som blir utsatt for mobbing/vold. Som den saken i Kirkenes med de drittungene som har anmeldt en far for å true de, jeg er RASENDE og ønsker de alt vondt. Det samme med Peder Angel-saken som gir meg tårer i øynene. Jeg har fått voldsoffer-erstatning for mine opplevelser men jeg kommer ALDRI over det og ønsker mobberne mine alt vondt. Hvorfor skal de få leve et fint liv etter det de har gjort mot meg? Samtidig så mener jeg at alle må få en sjanse til å ordne opp, og syns jo dette med rettsvesen og straff den veien er riktig sånn moralsk/etisk sett. Vil absolutt ikke ha det som i USA som at man kan få livstid x 4. Tror jeg bare blir så lei meg over at folk er så slemme. Hvorfor ER de sånn? Skjønner de ikke at mobbing og annen kriminalitet er umoralsk? Jeg forstår det bare ikke. Anonymkode: 0eeb0...e82 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): La oss si det har vært en sak i media der noen har svindlet, eller annen type kriminalitet. Generelt stygg oppførsel mot folk. Da blir jeg altså så rasende at det svartner i meg. Har alltid reagert veldig på urettferdighet og dårlig oppførsel, både mot meg selv og andre. Også har jeg selv opplevd grov mobbing + vold, så det er derfor kanskje? Men i det siste har jeg gjort en del dumt som å sende meldinger/kommentere/tagge folk som har oppført seg dårlig. Er så redd for havne i trøbbel pga dette, men jeg blir altså så sint når jeg ser mordere stå fram i media og si masse piss om at de ikke mente å drepe osv. Eller bare folk jeg vet er mobbere, de har jeg også hengt ut på tiktok, skrevet meldinger til de at jeg håper de dør og sånn. Har ikke skrevet et pip i dag da, etter å ha fått noen sinte meldinger fra ulike folk. Har ikke vært inne på tiktok eller kommentarfelt på Facebook heller. Skammer meg litt, samtidig som jeg er så lei av at onde mennesker kommer unna med drittoppførselen sin. Er det flere som er sånn, eller har gjort noe lignende? Hva tror dere er grunnen til at noen av oss blir så engasjert på andres vegne? Jeg føler veldig på andres smerte eller hva jeg skal kalle det. Hvis jeg leser om barn som blir mobbet f.eks så får jeg så vondt inni meg og kan begynne å gråte. Anonymkode: 0eeb0...e82 Så du blir illsint og sender stygge meldinger til Trump? Jeg synes det er innafor. Dersom du bare bryr deg om de små tulle-artiklene om ubetydelige enkelthendelser media slipper for å rage-baite deg? Google «orphan-crushing machine». Anonymkode: 381c5...9e7
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): La oss si det har vært en sak i media der noen har svindlet, eller annen type kriminalitet. Generelt stygg oppførsel mot folk. Da blir jeg altså så rasende at det svartner i meg. Har alltid reagert veldig på urettferdighet og dårlig oppførsel, både mot meg selv og andre. Også har jeg selv opplevd grov mobbing + vold, så det er derfor kanskje? Men i det siste har jeg gjort en del dumt som å sende meldinger/kommentere/tagge folk som har oppført seg dårlig. Er så redd for havne i trøbbel pga dette, men jeg blir altså så sint når jeg ser mordere stå fram i media og si masse piss om at de ikke mente å drepe osv. Eller bare folk jeg vet er mobbere, de har jeg også hengt ut på tiktok, skrevet meldinger til de at jeg håper de dør og sånn. Har ikke skrevet et pip i dag da, etter å ha fått noen sinte meldinger fra ulike folk. Har ikke vært inne på tiktok eller kommentarfelt på Facebook heller. Skammer meg litt, samtidig som jeg er så lei av at onde mennesker kommer unna med drittoppførselen sin. Er det flere som er sånn, eller har gjort noe lignende? Hva tror dere er grunnen til at noen av oss blir så engasjert på andres vegne? Jeg føler veldig på andres smerte eller hva jeg skal kalle det. Hvis jeg leser om barn som blir mobbet f.eks så får jeg så vondt inni meg og kan begynne å gråte. Anonymkode: 0eeb0...e82 Du får ikke reelt straffet folk på den måten eller rettet opp urett. Engasjer deg heller i noe konstruktivt. Anonymkode: 27598...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): La oss si det har vært en sak i media der noen har svindlet, eller annen type kriminalitet. Generelt stygg oppførsel mot folk. Da blir jeg altså så rasende at det svartner i meg. Har alltid reagert veldig på urettferdighet og dårlig oppførsel, både mot meg selv og andre. Også har jeg selv opplevd grov mobbing + vold, så det er derfor kanskje? Men i det siste har jeg gjort en del dumt som å sende meldinger/kommentere/tagge folk som har oppført seg dårlig. Er så redd for havne i trøbbel pga dette, men jeg blir altså så sint når jeg ser mordere stå fram i media og si masse piss om at de ikke mente å drepe osv. Eller bare folk jeg vet er mobbere, de har jeg også hengt ut på tiktok, skrevet meldinger til de at jeg håper de dør og sånn. Har ikke skrevet et pip i dag da, etter å ha fått noen sinte meldinger fra ulike folk. Har ikke vært inne på tiktok eller kommentarfelt på Facebook heller. Skammer meg litt, samtidig som jeg er så lei av at onde mennesker kommer unna med drittoppførselen sin. Er det flere som er sånn, eller har gjort noe lignende? Hva tror dere er grunnen til at noen av oss blir så engasjert på andres vegne? Jeg føler veldig på andres smerte eller hva jeg skal kalle det. Hvis jeg leser om barn som blir mobbet f.eks så får jeg så vondt inni meg og kan begynne å gråte. Anonymkode: 0eeb0...e82 Jeg har blitt utsatt for incest, vold, og mobbing. Ja, selvfølgelig reagerer jeg på urettferdighet eller drittsekkoppførsel. Men det du beskriver er langt forbi normalt handlingsmønster! Slik kunne jeg utagere som tenåring, før jeg ble voksen nok til å oppsøke hjelp og bearbeide mitt eget. Du må jo passe deg så ikke du blir uthengt, mister jobb og familie grunnet nettmobbing, trakassering og trusler. Du gjør jo mot andre hva du sier de er slemme som gjør. To gale gjør IKKE en rett! Anonymkode: 1b314...0f2 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh hva f… skriver du til folk at du håper at de dør??? Og henger ut folk? Du burde seriøst ringe fastlegen din i morgen. Den typen atferd er IKKE normalt og vitner ikke om et stort hjerte..! Du har jo en drittoppførsel selv og oppfører deg helt sykt. Du trenger hjelp, det der er ikke normalt eller akseptabelt. Anonymkode: 7bf13...866 Så du mener at de som mobber og banker opp folk er normale? Du syns ikke DET er syk oppførsel? Er klar over at jeg gikk over en grense med å kontakte diverse folk, og har som nevnt ikke logget meg på noen sosiale medier eller noe sånt i dag. Har lært og skal ikke gjøre det igjen, var en person spesielt som ble veldig lei seg og jeg var jo ikke ute etter å såre noen. Prøver også å unngå å lese så mye nyheter/høre på podcaster osv fordi det trigger meg. Er utrolig slitsomt å ta til seg andres smerte såpass mye, jeg gråter pga folk som har opplevd mye vondt, det er nesten som en fysisk smerte. Spesielt når det gjelder barn blir jeg lei meg. Anonymkode: 0eeb0...e82
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får ikke reelt straffet folk på den måten eller rettet opp urett. Engasjer deg heller i noe konstruktivt. Anonymkode: 27598...0fb Nei jeg har innsett det nå. Og prøver å tenkte over om jeg kan bruke mine erfaringer til noe annet. Anonymkode: 0eeb0...e82 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er utrolig slitsomt å ta til seg andres smerte såpass mye, jeg gråter pga folk som har opplevd mye vondt, det er nesten som en fysisk smerte. Spesielt når det gjelder barn blir jeg lei meg. Da tar du grep og holder deg unna slike ting til du er sterk nok til å takle det. Du traumatiserer jo folk på lik linje med dem du fordømmer. Du skal være glad du ikke har blitt anmeldt når du gjør det skriftlig til og med. Anonymkode: 1b314...0f2 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ... Tror jeg bare blir så lei meg over at folk er så slemme. Hvorfor ER de sånn? Skjønner de ikke at mobbing og annen kriminalitet er umoralsk? Jeg forstår det bare ikke. Anonymkode: 0eeb0...e82 En del av dem har personlighetsforstyrrelser eller er umodne eller tom lite intelligente. Du rammer ikke deres indre ved å utagere som du gjør. Da ser de ikke en personlig de respekterer meninga til. Anonymkode: 27598...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En del av dem har personlighetsforstyrrelser eller er umodne eller tom lite intelligente. Du rammer ikke deres indre ved å utagere som du gjør. Da ser de ikke en personlig de respekterer meninga til. Anonymkode: 27598...0fb Takk, jeg har skjønt det nå. Og fikk en støkk i dag da jeg fikk en lang melding fra en dame som var helt fortvilet over noe jeg skrev. Fikk sagt unnskyld til henne og ordnet opp. Er veldig opptatt av psykologi og prøver å forstå, men det er jo umulig å forstå hvorfor folk oppfører seg så stygt mot andre. En av guttene som mobbet/banket meg opp på barneskolen er den dag i dag, 30 år etter et like jævlig menneske. Og det irriterer meg, men jeg tror ikke han noen gang vil innse det selv. Så jeg prøver nå å lese hyggelige ting, se på komedier og lese bøker og ikke kaste bort tid på nettaviser/kommentarfelt. Ser det er flere som skriver helt sinnssyke ting, enda verre enn det jeg har skrevet og jeg vil jo ikke bli sett på som en sånn! Jeg setter pris på tilbakemeldinger her, skammer meg litt og føler meg dum for at jeg blir så fort rasende og litt for engasjert. Må roe meg ned! Anonymkode: 0eeb0...e82 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #14 Skrevet 14. mars Nei, det er virkelig ikke normalt! Hvordan i huleste kan du tro det? Anonymkode: aa268...257 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er veldig opptatt av psykologi og prøver å forstå, men det er jo umulig å forstå hvorfor folk oppfører seg så stygt mot andre. En av guttene som mobbet/banket meg opp på barneskolen er den dag i dag, 30 år etter et like jævlig menneske. Og det irriterer meg, men jeg tror ikke han noen gang vil innse det selv. Anonymkode: 0eeb0...e82 Mine mobbere for 30 år siden (ja, jeg fikk også erstatning) har etter alt å dømme ikke lært noe som helst. De er prikk like som før. Og det er egentlig ikke rart, for familiene deres er selvsentrerte og overflatiske folk, ikke nødvendigvis slemme men liksom helt grunne. Og unnskyld meg ikke særlig smarte. De har jo ingenting av det som skal til for å få folk til å bli et bra menneske. Og mobberme har deres gener, i tillegg til hvordan de er oppdratt. Det er derfor det sjelden fungerer å dra inn foreldre til mobbere. De er som regel nesten like dårlige selv (finnes unntak). Personlighetsforstyrrelser er arvelige. For tida leser jeg ei bok om psykopater, skrevet av en psykolog som selv er psykopat. Hun sammenligner psykopati med autisme og kaller det vansker med å forstå følelser. Det er ei krevende bok men sier også at vi som samfunn feiler når vi kaller slike folk for monstre. Man kan ikke forvente at folk bedrer seg, når de ikke blir forklart hvem de er og gitt metoder for å bli bedre. Og at det er slemt av oss som samfunn. Tankevekkende... Anonymkode: 27598...0fb
AnonymBruker Skrevet 14. mars #16 Skrevet 14. mars Når du skriver så mye stykt, er du ikke noe bedre selv.. Anonymkode: 9af5b...f2a 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #17 Skrevet 14. mars Jeg anbefaler deg å slette some en periode eller ha en regel om å ikke gå inn der på en god stund. Dette er ikke greit for andre, og heller ikke for deg selv. Mest sannsynlig oppsøker du triggende følelser, som liksom gjør at du kan føle du tar igjen på de som en gang skadet deg. Men sånn kan du ikke holde på. Ta det med legen, snakk med noen som er gode på psykisk helse, snakk det ut og få noen verktøy for regulering. Anonymkode: aea1b...b28 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #18 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du mener at de som mobber og banker opp folk er normale? Du syns ikke DET er syk oppførsel? Er klar over at jeg gikk over en grense med å kontakte diverse folk, og har som nevnt ikke logget meg på noen sosiale medier eller noe sånt i dag. Har lært og skal ikke gjøre det igjen, var en person spesielt som ble veldig lei seg og jeg var jo ikke ute etter å såre noen. Prøver også å unngå å lese så mye nyheter/høre på podcaster osv fordi det trigger meg. Er utrolig slitsomt å ta til seg andres smerte såpass mye, jeg gråter pga folk som har opplevd mye vondt, det er nesten som en fysisk smerte. Spesielt når det gjelder barn blir jeg lei meg. Anonymkode: 0eeb0...e82 Selvfølgelig er det syk oppførsel, har selv komplekst ptsd og kan gråte meg i søvn av tanken på alle som lider, spesielt barn. Kjenner sinne vokse i meg av tanken på de som har utsatt meg og andre for traumer, men jeg henger fader ikke ut folk og skriver at jeg håper de dør av den grunn! Dette her er en avvikende atferd som stammer fra noe som trenger å behandles av profesjonelle, du fikser ikke dette på egenhånd. Se på din egen reaksjon. Fordi jeg skriver at oppførselen din ikke er normal så vrenger du det om til at jeg synes de som gjør andre folk vondt er normale. Du ser jo selv at du gjør andre vondt, du er ikke noe bedre enn de du henger ut. Hør på den som skrev at to gale ikke gjør en rett, for det er helt sant. Anonymkode: 7bf13...866 1 2
Rainstorm2.0 Skrevet 14. mars #19 Skrevet 14. mars Jeg tror det handler om at da du ble mobbet så var det kanskje ingen som beskyttet deg godt nok, og hjalp deg ut av situasjonen så det fikk pågå lenger. Når du da ser lignende her og nå, så tar du på deg ansvaret som en redder, for å på en måte gjøre opp for mangelen på redning da du var barn. Hvis du vil ha svar på hva det handler om kan du spør den delen av deg selv som gjør det hva det handler om, og kanskje finne mer konstruktive måter å dekke den delen sine behov på. Fy faen for noe dritt du har vært utsatt for, traumer er helt jævlig og det å gå å være redd så mange år etterpå er faen meg noe piss. Sinnet ditt kan brukes til noe nyttig, hvis du greier å prosessere det. 1
Perelandra Skrevet 15. mars #20 Skrevet 15. mars Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå