Gå til innhold

Ny kjæreste etter eksen, barn i bildet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså, jeg sitter her litt å koker. Jeg er 100% ferdig med eksen og vet ærlig talt ikke hva jeg tenkte når jeg ble sammen emd han men jeg var ung og dum. Men så har det seg slik at vi har et felles barn på ca 12. Nå har da eksen fått seg dame, og så har de blandet barna bare etter 3 mnd sammen.

en dag denne mnd var hun hjemme hos eksen når jeg hentet barnet, og da var hun alene med barnet. I bilen sa barnet at han ikke var komfortabel med det og at hun buser inn på rommet hans og kommenterer på det han driver med. 

Grunnen til at jeg er så irritert nå er at 1. eksen har sagt at de har "vært forsiktig med å si noe" MEN de legger frem spor. bilder på bakgrunnen på tlf, damesko i gangen osv, dama endrer på ting i hjemmet til eksen og bryr seg liksom katta alikevel. Barnet fant ut av det selv at faren har fått kjæreste, pga alle disse sporene og da innrømte far at ja han har vel fått kjæreste.

Når jeg hadde kjæreste så var jeg kjempenøye på å ikke legge igjen noe hos han slik at barna skulle merke noe. Så jeg synes det er råttent gjort at de ikke mer mer forsiktig siden alt er så nytt. Er det bare jeg som tenker at det her er ganske dårlig gjort av to voksne mennesker? Massevis av hint og spor etter kjæreste fremme, men så sier man ingenting og så går barnet og lurer? Hun har egen bolig så de har ikke flyttet sammen. 

Anonymkode: 10734...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det er ikke rart. Og det er ikke din sak. Barnet er ca. 12, og burde skjønne at han/hun ikke er verdens navle. Far må få ha kjæreste, og så lenge ikke kjæresten er slem eller til stor ulempe for barnet, er det helt innafor. Og det at barnet av og til må forholde seg til en ny person i fars liv, er ikke skadelig. Det kan være at barnet ikke liker det, men det er ikke farlig å ikke like noe. Sånn er livet.

Og det samme gjelder deg. Det er greit å ikke like at han har fått seg kjæreste, men det må du bare takle. For barnets skyld. 

Anonymkode: fffdf...cb8

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her tok det to uker etter bruddet, til far hadde dratt inn ny kjæreste og stesøsken inn i barnets liv. Det synes jeg ikke noe om. Men i ditt tilfelle er det lenge siden bruddet, og hun blir introdusert 3 mnd etter de ble sammen? Da tenker jeg det får være litt opp til de. Jeg ville ikke gått så fort frem, men det er jo ikke ekstremt kjapt heller. 

Anonymkode: 566df...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, det er ikke rart. Og det er ikke din sak. Barnet er ca. 12, og burde skjønne at han/hun ikke er verdens navle. Far må få ha kjæreste, og så lenge ikke kjæresten er slem eller til stor ulempe for barnet, er det helt innafor. Og det at barnet av og til må forholde seg til en ny person i fars liv, er ikke skadelig. Det kan være at barnet ikke liker det, men det er ikke farlig å ikke like noe. Sånn er livet.

Og det samme gjelder deg. Det er greit å ikke like at han har fått seg kjæreste, men det må du bare takle. For barnets skyld. 

Anonymkode: fffdf...cb8

Jeg liker at han har kjæreste det er helt mega, men ikke at barnet ikke blir sett eller hørt på hva barnet er komfortabel med. De tenker jo på seg selv først og fremst ikke på barnet. 

Anonymkode: 10734...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg har mange års erfaring med dine, mine og bonusfamilie og hele pakka. Det jeg har lært er at det danner seg forskjellig kultur og oppdragelse av  barna når vi ikke bor under samme tak. En regel hos oss trenger ikke gjelde i eksen sitt hus, eller eksen til mannen sitt hus. Det var veldig vanskelig å forholde seg til i starten, men ungene ble vant med at alt ikke er likt overalt. Det tok meg noen år å slippe taket på sterke meninger om hvordan eksen og hans nye flamme skulle håndtere barna. Men det var en befrielse og etter hvert slippe opp. De er ikke dårlige omsorgspersoner selv om de ikke gjør som jeg ville gjort. Det tenker de sikkert om meg og. 

Så et tips, velg kampene dine. Om eksen vil snikinnføre dama si så er det kanskje den måten han ønsker å gjøre det på. Faller nok ikke i god jord for eksen og hans nye flamme at du skal mene noe om de to. Og for å være litt litt direkte, det har du heller ikke noe med. Du kan prøve å kommunisere at du misliker måten det blir gjort på, men det er til syvende og sist opp til han.

Det blir nok av kamper, velg de med omhu:) 

Anonymkode: b1e4d...8e0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres mer ut som du har et problem med at han har ny kjæreste egentlig. Spor etter kjæresten? Hvorfor er det viktig, du skriver jo at kjæresten hans var alene hjemme med ditt barn når du skulle hente. Merkelig å skulle skjule spor når barnet allerede har møtt denne damen. 

Anonymkode: 2cd38...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres helt uhørt ut at man lar ny kjæreste være alene med barnet såpass tidlig i forholdet, spesielt når relasjonsbyggingen mellom barnet og den nye kjæresten er så nytt. Absolutt skikkelig dårlig valg av forelderen tenker jeg, må i det minste spørre barnet hva denne synes om dette. 

Når man er 12 år kan man likegreit være hjemme alene frem til man blir hentet eller hva? Trenger ikke barnevakt for noen timer i denne alderen. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig måte å introdusere en partner på, men dette har ikke du noe med. 

Anonymkode: 4243d...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke din sak. Barnet er jo stort nok til å være alene hjemme, og blir jo ikke «passet på» av hans kjæreste. 

Anonymkode: b65a8...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...