Gå til innhold

Missed abortion- ingen følelser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde planlagt og ble gravid med 3. barn. Kom til uke 9 hvor vi oppdaget at hjertet ikke slo. Ble godt tatt vare på og hadde abort igår. Jeg har derimot ikke opplevd å føle meg trist eller lei en eneste gang. Føler jeg leser så mye annet og reaksjoner, så skjønner ikke. Hadde trodd jeg skulle føle noe, men er helt kald og følelsesløs rundt dette.

Fått mye info hvor jeg kan ringe for samtaler og hjelp, så føler det er noe galt med meg! Normalt å ikke føle noe som helst? Følte jeg gikk hjem fra vanlig arbeidsdag igår til middagslaging og plikter som om ingenting hadde skjedd. 

Anonymkode: d2435...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ta tid. Du kan være i sjokk, kanskje ikke gått opp for deg. Sliten, mye som skjer i kroppen. Jeg også fikk MA i uke 11 og følte på en kjempe stor sorg med en gang. Men til tider føler jeg meg helt nummen ovenfor det og tror det er en forsvarsmekanisme kroppen bruker. 

Anonymkode: d5f95...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen etter abort er veldig tidlig, noen bruker ukeavis på å ta innover seg sorgen. Andre får ikke sorg. Er ikke noe galt med deg noen av veiene. 

Anonymkode: d5f95...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første gang jeg hadde SA var jeg rundt 10+5. Jeg var ikke trist i det hele tatt og det var skikkelig merkelig. Fikk aldri noen sorgreaksjon. 3 svangerskap endte i MA i uke 12,etter å sett et levende foster og at alt var bra. Mye gravidsymptomer og var klar til å dele nyheten med alle. Den gangen fikk jeg en ordentlig sorgreaksjon. Var helt knust. Jeg tror begge deler er like normalt. Selvfølgelig mulig du får en sorgreaksjon etterhvert, men er sikkert like normalt å ikke få noen..

Anonymkode: 39c3c...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde svangerskap utenfor livmoren og endte med å miste en eggleder og selvfølgelig fosteret. Følte aldri på noen stor sorg rundt det selvom jeg ikke gikk på prevensjon i håp om å bli gravid. Det var som om logikken min tok overhånd og bare tenkte «dette er ikke min feil og jeg kunne ikke gjøre noe for å forhindre det så orker ikke kaste vekk energi på det»  litt sprø tanke for mange ja, men for meg er det absolutt rett. 

Anonymkode: 0adba...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...