Gå til innhold

Er det slik at du som mann kan vente på at hun skal tekste/snappe først?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig, men så har du mennene i denne tråden da, som forventer at kvinnen skal være pådriver og samtidig klager på at det ikke skjer noe 🤣 

Det skjer ikke noe fordi menn som tør å ta kontakt får damene.

Anonymkode: 08a4a...211

Heldigvis finnes det damer med tak i, som ikke er redd for å gå etter den de vil ha lik som det finnes menn som gjør det samme. Så det kan skje noe for alle menn og alle damer uansett tilnærming. Det som blir feil er å sitte å påstå at det bare finnes en riktig måte å gjøre ting på: At mannen er og skal være den som er pådriver og initiativtaker. Å hevde slikt er bare med på å så tvil hos damene som gjerne kunne tenke seg å velge sin partner fremfor å bli valgt. 

Anonymkode: 08b94...275

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Heldigvis finnes det damer med tak i, som ikke er redd for å gå etter den de vil ha lik som det finnes menn som gjør det samme. Så det kan skje noe for alle menn og alle damer uansett tilnærming. Det som blir feil er å sitte å påstå at det bare finnes en riktig måte å gjøre ting på: At mannen er og skal være den som er pådriver og initiativtaker. Å hevde slikt er bare med på å så tvil hos damene som gjerne kunne tenke seg å velge sin partner fremfor å bli valgt. 

Velger man ikke hverandre da? 🤔

Anonymkode: 11929...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Velger man ikke hverandre da? 🤔

Tror du forstår hva som menes her ;) eller gjør du kanskje ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tror du forstår hva som menes her ;) eller gjør du kanskje ikke det?

Joda jeg gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det er naturlig at begge tar initiativ når interessen er gjensidig. Jeg tar kontakt selv, absolutt, men hvis kun jeg tar initiativ hver eneste gang og hun aldri gjør det vil antagelig interessen min dabbe av etter hvert. Får jeg inntrykk av at hun mener jeg skal ta alle initiativ fordi det "er mannens jobb" eller noe, fremfor å bare ta kontakt når hun har lyst til å ta kontakt med meg, hadde jeg kuttet henne ut med en gang.

Anonymkode: 371c9...010

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hen er et nøytralt ord. Nei det har ikke rablet for meg. 

Det var ikke jeg som spurte om det har rablet for deg, og jeg har ikke selv noe problem med begrepet "hen". Synes likevel det var veldig rart å bruke det her, da, siden hele tråden handler om dynamikken mellom mann og kvinne i datingfasen og forskjeller i roller og forventninger. Da er det jo helt vesentlig hvilket kjønn både du og den du dater har.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg leste overskriften og gikk inn i tråden for at en relasjon handler om å gi og ta. Det bør være sånn at begge to tar kontakt med hverandre jevnlig, kommuniserer godt og viser hverandre interesse for å bygge en relasjon. Så begynte jeg å lese kommentarene og da må jeg spørre - handler dette om Tinder? Det der uttrykket med at alle kvinner har makten er for meg litt merkelig. For mange kvinner opplever da at de ikke får svar om de skriver først, at de blir ghostet, daten møter ikke opp til avtalen og masse annet tull. Selv så orket jeg ikke Tinder for jeg fikk masse meldinger om sex, hele tiden, og da jeg svarte at jeg var på leting etter kjæreste med en lykke til på ferden, så fikk jeg en ja, men de var ikke interessert i noen med barn.. men hvilken posisjon likte jeg best å pult i? Så ja, Tinder gikk på selvtilliten løs her og. Syns det var utrolig frekt, nedlatende og forferdelig. ☺️ Jeg kom til et punkt der jeg bare orket ikke mer, følte meg uverdig og lei, å bli sett på som en puledukke. Og jeg har tatt opp det her inne før. Hvor det ble nevnt, av menn, at menn behandler stygge damer sånn, fordi at de gidder ikke å legge inn tid og innsats i dem. De vil bare pule, bli ferdig med det og blokkere. Så det var jo hyggelig.. at menn behandler meg sånn fordi jeg er stygg og dermed ikke en gang verdt normal folkeskikk. Min løsning for meg var egentlig bare å slutte. Det er årevis siden jeg har hatt sex og det er helt greit. ☺️

Anonymkode: 3cd1f...006

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man er aldri usikker på om en mann er interessert. 

Anonymkode: 6854b...91a

Hvordan skjønner man det egentlig? Jeg tror jeg kan ha gått glipp av endel, eller så har jeg vært veldig lite attraktiv for det motsatte kjønn. 😅 Heldigvis fattet mannen min interesse, men da var jeg nesten 40.

Anonymkode: d6f16...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hen er et nøytralt ord. Nei det har ikke rablet for meg. 

Ts spurte jo om interesse og hvis mannen eller damen tar første kontakt. Og du svarer med en gjettelek? 

Anonymkode: 0ca95...702

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg møtte en skikkelig flott mann for noen uker siden via venner på et bransje arrangement. De introduserte oss to med velvilje. Vi snakket litt og hadde hyggelig tone. Han vet navn og hvor han finner meg på IG eller hvor han finner Nr mitt. Jeg ble så UFATTELIG skuffa da jeg ikke hørte noe fra han i etterkant. Kjempevanskelig å fatte om han likte meg bare ut fra hyggelig tone. Jeg kunne tatt kontakt, men likte han meg ikke til å begynne med, kan jeg ikke forstå at jeg han endre hans oppfatning av meg senere: derfor hadde jeg virkelig ønsket at han la meg til et sted eller noe, slik at jeg kunne følge opp. Nå vet jeg ikke hva jeg kan gjøre, mulig vi gikk glipp av kjærligheten. K 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg møtte en skikkelig flott mann for noen uker siden via venner på et bransje arrangement. De introduserte oss to med velvilje. Vi snakket litt og hadde hyggelig tone. Han vet navn og hvor han finner meg på IG eller hvor han finner Nr mitt. Jeg ble så UFATTELIG skuffa da jeg ikke hørte noe fra han i etterkant. Kjempevanskelig å fatte om han likte meg bare ut fra hyggelig tone. Jeg kunne tatt kontakt, men likte han meg ikke til å begynne med, kan jeg ikke forstå at jeg han endre hans oppfatning av meg senere: derfor hadde jeg virkelig ønsket at han la meg til et sted eller noe, slik at jeg kunne følge opp. Nå vet jeg ikke hva jeg kan gjøre, mulig vi gikk glipp av kjærligheten. K 

Det er synd du føler det slik, kan hende dere gikk glipp av noe fint. Også er det så lite som skal til for å finne ut av det... bare en av dere trenger å ta dette steget og legge den andre til - si hei, og i dag er det helt klart at flere menn setter høyere forventninger til at også damer tar dette steget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts spurte jo om interesse og hvis mannen eller damen tar første kontakt. Og du svarer med en gjettelek? 

Det spiller ingen rolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 13.05):

Det var ikke jeg som spurte om det har rablet for deg, og jeg har ikke selv noe problem med begrepet "hen". Synes likevel det var veldig rart å bruke det her, da, siden hele tråden handler om dynamikken mellom mann og kvinne i datingfasen og forskjeller i roller og forventninger. Da er det jo helt vesentlig hvilket kjønn både du og den du dater har.

Jeg tenker at vedkommende bruker ordet hen fordi vedkommende snakker generelt, AB vet vel ikke om hvilken legning folk her inne her har, derfor brukte vedkommende et nøytralt ord, hen. Mer innviklet er det vel ikke. 

Anonymkode: 578c5...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 20.02):

…Eller er det null interesse fra din side hvis det er slik at du ikke tar kontakt først?

Anonymkode: 90b00...b06

Tar du kontakt først er du desperat, og venter du på at den andre tar kontakt er du uinteressert.

Vi kan ikke vinne denne.

Anonymkode: e76ce...b45

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg tenker at vedkommende bruker ordet hen fordi vedkommende snakker generelt, AB vet vel ikke om hvilken legning folk her inne her har, derfor brukte vedkommende et nøytralt ord, hen. Mer innviklet er det vel ikke. 

Anonymkode: 578c5...2a3

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar du kontakt først er du desperat, og venter du på at den andre tar kontakt er du uinteressert.

Vi kan ikke vinne denne.

Anonymkode: e76ce...b45

Og ingen er tankelesere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 13.05):

Hvis personen dater begge/alle kjønn og har samme forventninger til en partner uavhengig av kjønn, så er jo hen det eneste logiske å bruke..

Ikke alle er heterofile eller kvinne eller mann..

Anonymkode: 358dc...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 12.10):

Så det skal være tak i damene, mens dere skal hvile på laurbær og nekte å ta første initiativ? Da er du ikke ute etter likhet men å bli jaktet selv. Det er absolutt tak i meg når jeg vet mannen har fattet interesse så gir jeg av meg selv også, men jeg får helt avsmak om jeg må drive å jakte på en mann. Jeg kan for eksempel gå bort til en fremmed mann på en bar og spør om setet er ledig, er ikke redd for sånt. Men å sende første melding er jeg ikke glad i, for av erfaring har ikke mennene vært interessert om ikke de har gjort det. 

Anonymkode: 08a4a...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 20.02):

…Eller er det null interesse fra din side hvis det er slik at du ikke tar kontakt først?

Anonymkode: 90b00...b06

Er det virkelig noen som bryr seg om det? Det viktigste er vel å møte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 11.11):

For meg er denne holdningen om at mannen skal ta initiativet på linje med den holdningen om at mannen skal ligge rundt mens kvinnen skal være dydig og jomfruelig. Begge to funker dårlig for meg

Anonymkode: 4f3c0...0e1

Tenker det samme, er jeg interessert, tar jeg kontakt🤷‍♀️

Får jeg ingen/lite respons tenker jeg bare han ikke interessert og jeg takker for meg. 

Nå som er skilt og har 3 barn, så både skjønner og forstår jeg at jeg er ikke for alle, og mange har nok med seg selv, og det er helt greit😅 

Anonymkode: 791e5...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...