AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Jeg setter meg inn, bak sjåføren for å slippe direkte øyekontakt, og trykker på tlf. Men så begynner de å spørre så mye, hvor jeg er fra, hva jeg jobber med, hva jeg skal, masse spørsmål for å prøve starte en samtale. Og jeg hater det… jeg trenger ofte den tiden til å mentalt forberede meg på hva jeg skal videre. Å snakke med en ukjent mann tapper meg for energi… hva kan jeg gjøre for å få bare sitte i stillhet? Anonymkode: 85d2d...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Og turene jeg tar med taxi tar en time, jeg orker heller ikke late som jeg er i tlf en time 😕 ts Anonymkode: 85d2d...ae6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars Hyggelig at du vil prate, men jeg er sliten og foretrekker en liten hvil på veien. Anonymkode: baffb...53a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars De bruker slutte når man har svart i korte enstavelser et par ganger. Anonymkode: fc1b6...a9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannabanna Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars Var på vei til sykehuset til akkutten da min beste venn mistet sin mor. Selv da forsto ikke sjåføren at ingen av oss ville prate med han. Etter det har jeg blitt mindre høflig og rett frem sagt at denne tiden må jeg bruke på noe annet enn å prate. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Har vært taxisjåfør på lange turer selv. Og de aller fleste ønsker at sjåføren snakker, så det blir en slags høflighet å gjøre det. Samtidig er det ganske enkelt å legge merke til at samtalen er uønsket om du svarer ja/nei eller kort på spørsmålene. En sjåfør gidder som regel ikke fiske svar ut av noen som ikke snakker. Men det er også helt innenfor å si ifra om at du ønsker en stille stund for deg selv. For som sagt, de fleste sjåfører snakker av høflighet, og ikke av nysgjerrighet. Så på mange måter er en stille stund også ønskelig fra sjåførens side, siden han tross alt er på jobb og mest sannsynlig har vært det en stund og kommer til å være det. Det er plenty med kunder å snakke om, og ofte kan jobbsituasjonen være stressende, så en stille stund kan føles svært behagelig. Si bare ifra på en fin måte. Det er ingen grunn til å bli nebbete fra første stund ovenfor en sjåfør som prøver å være høflig. Ta heller fram nebbet om sjåføren ikke gir deg stillheten du så fint har bedt om. Men da har du også vært uheldig med sjåføren. Anonymkode: 16556...877 1 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hyggelig at du vil prate, men jeg er sliten og foretrekker en liten hvil på veien. Anonymkode: baffb...53a Jeg støtter forresten denne. Det er en fin måte å si ifra på. Anonymkode: 16556...877 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars Ta på headset. Anonymkode: e9574...e16 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg setter meg inn, bak sjåføren for å slippe direkte øyekontakt, og trykker på tlf. Men så begynner de å spørre så mye, hvor jeg er fra, hva jeg jobber med, hva jeg skal, masse spørsmål for å prøve starte en samtale. Og jeg hater det… jeg trenger ofte den tiden til å mentalt forberede meg på hva jeg skal videre. Å snakke med en ukjent mann tapper meg for energi… hva kan jeg gjøre for å få bare sitte i stillhet? Anonymkode: 85d2d...ae6 Du har propper i ørene. Jeg tar taxi omtrent hver dag, ofte lange turer. Null problem å unngå snakk. Deg er bare å høre på musikk, eller late som du gjør det... Anonymkode: ba731...97f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars Hyggelig at du spør. men jeg merker bare at jeg trenger å sitte i ro og bare hvile litt nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Del Skrevet 14. mars Headset. Anonymkode: b1a61...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #12 Del Skrevet 24. mars Jeg synes det er såå kleint. Setter meg foran fordi jeg er redd sjåføren (som i 9/10 tilfeller er menn) tror jeg setter meg bak fordi jeg er redd for de. De fleste foretrekker vel helst at folk setter seg bak, for de snakker sikkert mer enn nok med de eldre de kjører osv. Men likevel føler jeg meg diva om jeg sitter bak. Blir litt det samme som å snakke i mobilen i kassa osv føler jeg. Heldigvis er jeg alltid full når jeg tar drosje. Måtte jeg gjort det edru hadde sosial angsten tatt livet av meg Anonymkode: f2541...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #13 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg synes det er såå kleint. Setter meg foran fordi jeg er redd sjåføren (som i 9/10 tilfeller er menn) tror jeg setter meg bak fordi jeg er redd for de. De fleste foretrekker vel helst at folk setter seg bak, for de snakker sikkert mer enn nok med de eldre de kjører osv. Men likevel føler jeg meg diva om jeg sitter bak. Blir litt det samme som å snakke i mobilen i kassa osv føler jeg. Heldigvis er jeg alltid full når jeg tar drosje. Måtte jeg gjort det edru hadde sosial angsten tatt livet av meg Anonymkode: f2541...6b0 Det er helt vanlig å sette seg bak. Har aldri tenkt tanken på at jeg er en "diva" om jeg gjør det. Virker på meg som at det helst er menn som finner på å sette seg foran, eller når det er flere passasjerer. Jeg synes det er en uting å være uhøflig mot sjåføren hvis han kun er høflig mot deg. Da er jeg enig med dem som bare svarer sånn kort (ikke surt) men slik at det viser at man heller vil slappe av uten å prate. Headset er også en grei løsning. Ellers så gjør det meg ikke så mye å snakke litt om løst og fast, men er ikke helt begeistret for det om samtalen blir et "avhør" av meg personlig... enkelte er i overkant nysgjerrige. Anonymkode: 21a0e...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #14 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 19.59): Jeg setter meg inn, bak sjåføren for å slippe direkte øyekontakt, og trykker på tlf. Men så begynner de å spørre så mye, hvor jeg er fra, hva jeg jobber med, hva jeg skal, masse spørsmål for å prøve starte en samtale. Og jeg hater det… jeg trenger ofte den tiden til å mentalt forberede meg på hva jeg skal videre. Å snakke med en ukjent mann tapper meg for energi… hva kan jeg gjøre for å få bare sitte i stillhet? Anonymkode: 85d2d...ae6 Aldri vært med på, taxisjåførene skal ikke drive på slik. Sikker på at du ikke forteller skrøner her? Anonymkode: 66563...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #15 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aldri vært med på, taxisjåførene skal ikke drive på slik. Sikker på at du ikke forteller skrøner her? Anonymkode: 66563...867 Har du tatt taxi noen gang? Jeg gjør det, ikke så ofte, men det skjer da noen ganger i løpet av et år. Omtrent samtlige har innledet en samtale i løpet av turen, tror de tenker at da går turen raskere, og de slipper at man sitter der i total stillhet. Det er bare noen få sjåfører jeg har opplevd som ikke sier noe, men hvis man legger opp til at man sitter på telefonen eller har headset, så skjønner de naturligvis at man ikke vil prate. Anonymkode: 21a0e...e41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå