Gå til innhold

Hva tjener du og hvor mye sparer du i mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kanskje Ung uføretrygd er for høy når de greier å spare 6.000 i måneden....

Anonymkode: 682b2...ff3

For en drittkommentar! 

Anonymkode: e9de2...28b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her må det være mange som lyver, for disse regnestykkene går rett og slett ikke opp! Hvis man har 22000 og sparer 6000, hvordan får man det til å gå rundt med alt av utgifter, mat osv på 16000 i mnd???? Alenemor til to med relativt lav husleie her, og ikke har jeg lån jeg betaler på heller. Likevel har jeg faste utgifter på over 20000 i mnd og da kommer mat og bensin, klær osv i tillegg. 

Anonymkode: e6ad2...0dd

Det går opp det om man bor på bygda. Med god margin! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har utbetalt 27000kr, sparer rundt 5000 i mnd i snitt pluss ca 2000 i avdrag på boliglånet. I tilegg har jeg en uføreforsikring som sparer litt til pensjon for meg, usikker på helt nøyaktig hvor mye det er men jeg tror det utgjør ca 1200kr pr mnd i snitt.

Jeg fordeler sparingen min hovedsakelig i to fond men har også bittelitt i aksjer og en ganske solid buffer på høyrentekonto. 

Anonymkode: fba70...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Her må det være mange som lyver, for disse regnestykkene går rett og slett ikke opp! Hvis man har 22000 og sparer 6000, hvordan får man det til å gå rundt med alt av utgifter, mat osv på 16000 i mnd???? Alenemor til to med relativt lav husleie her, og ikke har jeg lån jeg betaler på heller. Likevel har jeg faste utgifter på over 20000 i mnd og da kommer mat og bensin, klær osv i tillegg. 

Åpenbart. Jeg tror også mange utelater informasjon, f.eks. sier «jeg tjener 30.000 og sparer 20.000» uten å si noe om at de deler utgiftene med en annen person, feks. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det går opp det om man bor på bygda. Med god margin! 

Altså nei. Har man lite lån, ja, men det finnes faktisk folk på bygda med studielån, billån, huslån og gamle hus med dyre strømregninger. Bil må man også ha, med dertil dyr forsikring og avgift, for kollektiv kan man glemme. 

Anonymkode: cbe66...d7d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De 10.000 sparer du fra kun din lønn?

Anonymkode: cbe66...d7d

Ja

Men nå har vi kjøpt bolig, så regnestykke blir helt annet. Vi har bodd billig frem til nå, for å kunne spare.

Anonymkode: 63d08...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja

Men nå har vi kjøpt bolig, så regnestykke blir helt annet. Vi har bodd billig frem til nå, for å kunne spare.

Men jeg har også mann med lønn på 30 000 utbetalt. 

Så ca 60 000 i lønn til sammen

8000 i boutgifter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Utbetalt ca 40000, sparer minst 1500 månedlig i fond og betaler ned 4000 kr på huslån - regner dette også som sparing. 

Når skattepenger og feriepenger kommer kjøper jeg aksjer, ca 30000 i året.

Anonymkode: 801eb...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Utbetalt 38 000 kr.

Har 8000 kr som fast sparebeløp. Dette er minstebeløpet - noen ganger blir det litt mer.

Anonymkode: 8e416...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

48.5 utbetalt, alt blir spist opp hver måned. Kan være at 2-3000 står igjen, men som regel går det unna.
Det er bare 12 måneder året.
Vi har 2 dyre julemåneder, 5 måneder med bursdagsfeiring, selskaper og dyre gaver, så er det sommerferie som ofte spiser over 2-3 måneder. 

Vi har alltid dåp, bryllup, konfirmasjon eller jubileum som fort dyrt ifbm blir reise og gaver. 

I tillegg er det alltid bilservicer, reprasjoner på hus og bil, lappen, regulering og støtte til fattige studenter. 
Pengene strekker ikke til til mye sparing dessverre, men vi har fine hverdager. Og et godt liv.

Anonymkode: 33184...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

43000 utbetalt. 10000 ekstra biinntekt. Sparer ca halvparten.

Anonymkode: 2a15b...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har utbetalt drøyt 38 000 pr.mnd, og jeg sparer minimum 17 000 i mnd., ofte mer. Godt voksen, bor alene og boliglånet er nedbetalt.

Anonymkode: a4853...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 7.34):

Jeg er også alenemor til to, med lav husleie, uten noe lån. Mine faste utgifter ligger på max 12 000 kr i mnd. Da har jeg 20 000 kr å bruke på dagligvare, diesel, kino, bursdager osv. Da kan jeg lett spare rundt 7000 kr i mnd, men jeg kan også lett bruke de 7000 kronene på tull hvis jeg vil det. Handler om prioriteringer. Jeg har prioritert å bosette meg på bygda for å bo billig mens barna bor hjemme. 

Anonymkode: f99f4...bbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...