Gå til innhold

Eldre svoger og hans samboer er innbilske.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en svoger og hans samboer som hele tiden skryter av hvor godt de klarer seg og hvor godt de holder seg i forhold til alderen. Vi er alle godt voksne mennesker. Men han er 8 år eldre enn meg og hans samboer er 7 år eldre enn meg. Mannen min er eldre enn meg men yngre enn hans bror med samboer.  Ut fra deres kommentarer så anser de seg for å matche oss i " resterende ungdommelighet" ja til og med at de holder seg yngre og sprekere enn oss. Og så er det som de til og med fisker etter bekreftelse på at vi anerkjenner at de har rett. Jeg begynner å bli drittlei av dem pga dette. De er muligens narcissister. Hvorfor skal jeg måtte stryke dem med hårene. Må nevne at jeg opp gjennom årene som ung voksen ofte ble tatt for å være yngre enn jeg er. ( Er nå godt oppi middelaldrende) Så synes de er urettferdige. Må også legge til at folk som er tilsvarende eldre enn dem identifiserer de seg ikke med. De er også veldig selvtilfredse med seg selv ellers også. Flere som har lignende erfaringer?

Anonymkode: 25c2e...cbb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nå dette noe å lage bråk av da? La det gå.

Endret av Honey Dew
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dette er et problem i livet, er dere i hvert fall veldig unge til sinns...

Anonymkode: 1bf60...f9a

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (4 minutter siden):

Er nå dette noe å lage bråk av da? La det gå.

Og hvem er du til å sette deg som dommer over det? Alle har vel rett til å uttrykke sine følelser på forum.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Narcissister er de jo ikke. Men kanskje opptatt av å holde seg godt.

Skjønner ikke hva du synes er urettferdig?

Og skjønner heller ikke hva som er problemet..

Anonymkode: 63e3e...5b6

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis dette er et problem i livet, er dere i hvert fall veldig unge til sinns...

Mannen min bryr seg ikke idet det er hans slekt det dreier seg om. Men jeg er vel mere forfengelig da. Man vil jo ha anerkjennelse for at man faktisk er yngre enn noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man vil jo ha anerkjennelse for at man faktisk er yngre enn noen!

Vil man?

De fleste voksne humrer litt i skjegget over slikt og tenker ikke noe mer på det. 

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mannen min bryr seg ikke idet det er hans slekt det dreier seg om. Men jeg er vel mere forfengelig da. Man vil jo ha anerkjennelse for at man faktisk er yngre enn noen!

Seriøst??

Anonymkode: 17748...25f

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Narcissister er de jo ikke. Men kanskje opptatt av å holde seg godt.

Skjønner ikke hva du synes er urettferdig?

Og skjønner heller ikke hva som er problemet..

Jeg er opptatt av å holde meg ung selv men skryter ikke av at jeg mener jeg greier det til dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel det siste man på noen måte skal kunne forvente anerkjennelse for?  Det er jo ingenting du har gjort noe for, det er rene tilfeldigheter som gjør at man er født når man er født, vel? 

Anonymkode: fb237...d2a

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også litt på sånn "who cares"....

Jeg har møtt folk i livet som tror de er sykt mye mer intelligente enn de egentlig er, mye mer attraktive enn de egentlig er, osv.. 

Dem om det. 

Min erfaring med sånt, er at de ikke nødvendigvis er narsissister, men kan like gjerne være det motsatte - dypt usikre.

Det er uansett ikke et problem som påvirker meg og mitt liv liksom. Jeg har en onkel som er veldig selvtilfreds og tror han er verdensmester i det meste, for min del så er det bare underholdning. Min bror synes han er verdens største idiot. Jeg føler jeg kommer bedre ut av det, som ikke blir provosert eller sint i det hele tatt. Livet er for kort til å drive og irritere seg over ting som egentlig ikke burde påvirke livet ditt eller humøret ditt.

Anonymkode: ebe1e...007

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og hvem er du til å sette deg som dommer over det? Alle har vel rett til å uttrykke sine følelser på forum.

Det er jo du som setter deg til doms ovee svogeren og svigerinnen din. I tillegg diagnostiserer du dem med en mental lidelse.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er opptatt av å holde meg ung selv men skryter ikke av at jeg mener jeg greier det til dem.

Du skrøt jo av at du ble tatt for å være yngre enn du var da du var ung…

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg skryter ikke av det til dem.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Derfor skjønner du vel kanskje det er en blodig fornærmelse at de regner seg for å være minst på mitt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Derfor skjønner du vel kanskje det er en blodig fornærmelse at de regner seg for å være minst på mitt nivå.

Herregud, har det noe å si da.. noen folk er delulu, samma det vel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er også litt på sånn "who cares"....

Jeg har møtt folk i livet som tror de er sykt mye mer intelligente enn de egentlig er, mye mer attraktive enn de egentlig er, osv.. 

Dem om det. 

Min erfaring med sånt, er at de ikke nødvendigvis er narsissister, men kan like gjerne være det motsatte - dypt usikre.

Det er uansett ikke et problem som påvirker meg og mitt liv liksom. Jeg har en onkel som er veldig selvtilfreds og tror han er verdensmester i det meste, for min del så er det bare underholdning. Min bror synes han er verdens største idiot. Jeg føler jeg kommer bedre ut av det, som ikke blir provosert eller sint i det hele tatt. Livet er for kort til å drive og irritere seg over ting som egentlig ikke burde påvirke livet ditt eller humøret ditt.

Likte svaret ditt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er du seriøs? Dette må nesten være tull.. om svogeren din er narsissist så er du det også, for det høres ut som dere har veldig likt fokus. Ikke ta det som personangrep, jeg kaller deg ikke narsissistisk, men du må klare å se det komiske i dette? 😛 

Anonymkode: f4a0e...15f

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er sikkert et tulleinnlegg, men jeg svarer likevel siden man aldri kan vite 100%.

Ts, hvorfor er det et problem for deg at de skryter av å holde seg godt?  Om de skryter av seg selv, så betyr ikke det at du på magisk vis blir seende eldre ut enn du er. Hva de sier om seg selv, har absolutt ingen effekt på ditt utseende eller din alder (med mindre du lager en grimase hver gang du hører de skryte).

Jeg kan se hvordan mye selvskryt kan være irriterende i lengden, men trikset er å la det bli til underholdning istedenfor. Man får for mange rynker om man skal gå rundt og irritere seg over småting. 

Bare nikk og smil. Det er ikke verre enn det.

Anonymkode: f68ec...b4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

vil jo ha anerkjennelse for at man faktisk er yngre enn

Nei, virkelig ikke. 

Må si at jeg bryr meg filla og hadde ledd meg skakk dersom jeg møtte noen syv år eldre enn meg (altså i femtiårene) som holdt på sånn 😂

Det er jo bare tragisk at man etter et langt liv levd kun har det som fokus. 

Man må også ha fint lite å ta seg til, så jeg ville anbefalt en ny hobby fremfor utseendefokus..

Det er ikke fordi de er i familie med mannen din, det er nok fordi dere er meget forskjellig. Kanskje de er slik ovenfor deg, nettopp fordi de vet at du er forfengelig og de ønsker å såre? 🤔

Anonymkode: 174f3...a18

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...