AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Damer! Er gravid for første gang og er på jakt etter deres aller beste graviditets- og babyprodukter i alle mulige kategorier. Gjerne med link til nettbutikk. Behovet melder seg allerede her med ekstremt ømme bryster som har vokst i størrelse og trenger GOD støtte. Tips til bh-er som har funket for dere under graviditeten settes pris på + alle andre produkter som dere er veldig fornøyde med. Anonymkode: 0f74f...6be 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Vossabia sin babysalve er veldig god! Anonymkode: d8026...657 1
gatelykt Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Silverette, Purelan salve, Phillips Avent ammeinnlegg og multi-mam kompress er mitt "amme-kit" til nybakte mødre. Elsker alle de produktene. Synes amme-bh er vanskelig, men anbefaler noe mykt og godt nå i graviditeten - du vet jo ikke helt hvor puppene ender opp i størrelse etterpå. Liker bh-ene fra boob og medela. Sånne som går i kryss foran, som man bare vipper til siden, er mine favoritter. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Kokosolje (kaldpresset)! Et must uten like 😅 Lagde egne våtservietter og har aldri hatt sår stump på barna. Tok dette med overalt. og på stell sitronsåpe! (Genial til å vaske bort bajs-flekker fra alt- til og med ull) Anonymkode: 06ca2...340 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kokosolje (kaldpresset)! Et must uten like 😅 Lagde egne våtservietter og har aldri hatt sår stump på barna. Tok dette med overalt. og på stell sitronsåpe! (Genial til å vaske bort bajs-flekker fra alt- til og med ull) Anonymkode: 06ca2...340 Vi benytter vanlige våtservietter fra matbutikken samt billigbleiene, har heller aldri hatt sår stump på barna. Anonymkode: 43e91...330 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kokosolje (kaldpresset)! Et must uten like 😅 Lagde egne våtservietter og har aldri hatt sår stump på barna. Tok dette med overalt. og på stell sitronsåpe! (Genial til å vaske bort bajs-flekker fra alt- til og med ull) Anonymkode: 06ca2...340 Omg som om nybakt mor ikke har bedre ting å bruke tiden sin på enn å lage egne våtservieter. Bruker de fra apoteket 6for100 og aldri hatt sår rumpe på baby 11 mnd. Bb hugme gravidpute var gull på slutten til å sove med, og cozyfix pute til å amme på, brukte HELE tiden i starten. Bæresjal i starten (men tenker det blir ferdigknytt om jeg skal ha flere) så man kan reise seg opp fra sofa med lille mennesket som bare vil sove på deg i starten.. Mine must. Anonymkode: f2134...ec2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Mitt råd hvis man ikke vil bruke masse penger unødig er å ikke hive seg på disse trendene som feks Leander stellematte og najell sleepcarrier. Det finnes billigere OG bedre alternativer. For eksempel har vi stellematte fra Layette som koster veldig mye mindre enn Leander sin matte, og er akkurat like vanntett. I tillegg har den kanter så den oppleves som tryggere enn Leander Matty synes jeg. Dette er den vi har: https://www.ohdearbaby.no/products/stellematte-50x70cm-layette-ocean/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwp8--BhBREiwAj7og10axthS7Yov8bjhXswW81lyAThieUKJjFP4pYII5GxvgfDwv9sF0TxoCypcQAvD_BwE Hvorfor Najell sleepcarrier er ekstremt populært skjønner jeg ikke når f.eks easygrow favn bærebag er mye større og du dermed får brukt den lengre enn Najell sin. Så jeg anbefaler å være litt kritisk rett og slett. Anonymkode: 46104...0ea 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mitt råd hvis man ikke vil bruke masse penger unødig er å ikke hive seg på disse trendene som feks Leander stellematte og najell sleepcarrier. Det finnes billigere OG bedre alternativer. For eksempel har vi stellematte fra Layette som koster veldig mye mindre enn Leander sin matte, og er akkurat like vanntett. I tillegg har den kanter så den oppleves som tryggere enn Leander Matty synes jeg. Dette er den vi har: https://www.ohdearbaby.no/products/stellematte-50x70cm-layette-ocean/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwp8--BhBREiwAj7og10axthS7Yov8bjhXswW81lyAThieUKJjFP4pYII5GxvgfDwv9sF0TxoCypcQAvD_BwE Hvorfor Najell sleepcarrier er ekstremt populært skjønner jeg ikke når f.eks easygrow favn bærebag er mye større og du dermed får brukt den lengre enn Najell sin. Så jeg anbefaler å være litt kritisk rett og slett. Anonymkode: 46104...0ea Easygrow kopierte najell sin suksess. Najell hat eksistert i hvertfall i 3-4 år, favn kom for ett års tid siden. Den glemte jeg forresten å nevne, var også gull i starten. Moonboon derimot var ingen suksess på klistermerke baby. Anonymkode: f2134...ec2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Omg som om nybakt mor ikke har bedre ting å bruke tiden sin på enn å lage egne våtservieter. Jeg har også laget egne våtservietter, det har tatt ca. 2 minutter en gang i uka. Gikk veldig greit å få tid til det. Anonymkode: e7fa3...cb8 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #12 Skrevet 15. mars Mine favoritter: https://www.jollyroom.no/mamma/ammeprodukter/ammeputer/bbhugme-gravid-og-ammepute-eucalyptus https://www.jollyroom.no/mamma/ammeprodukter/ammeputer/cozyfix-ammepute-gra https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baereseler/babybjorn-one-baeresele-cotton-mix-demin-morkegra?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwytS-BhCKARIsAMGJyzokndKPxas2x-eBQWXsx5QpNu6iXavNtyzrTBpyaQRsk1DqeHN05qwaAmUSEALw_wcB Og eventuelt Medela hands free pumpe. Hvis du skal ha en pumpe, anbefaler jeg handsfree. Det er veldig mentalt utmattende å ha hendene okkupert til pumping, mye av tiden. Anonymkode: 55ed5...00b 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #13 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Easygrow kopierte najell sin suksess. Najell hat eksistert i hvertfall i 3-4 år, favn kom for ett års tid siden. Den glemte jeg forresten å nevne, var også gull i starten. Moonboon derimot var ingen suksess på klistermerke baby. Anonymkode: f2134...ec2 Men at et produkt i en kategori kom først betyr ikke at det produktet er best Populære merkevarer er også ofte unødvendig dyrt. Moonboon leide vi rett og slett i 2 mnd for 1800 kr. Før de 2 mnd var gått ville ikke baby uansett sovne i den mer så den hadde ikke noe for seg lengre. Anonymkode: 46104...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #14 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mine favoritter: https://www.jollyroom.no/mamma/ammeprodukter/ammeputer/bbhugme-gravid-og-ammepute-eucalyptus https://www.jollyroom.no/mamma/ammeprodukter/ammeputer/cozyfix-ammepute-gra https://www.jollyroom.no/babyutstyr/baereseler-baeresjal/baereseler/babybjorn-one-baeresele-cotton-mix-demin-morkegra?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwytS-BhCKARIsAMGJyzokndKPxas2x-eBQWXsx5QpNu6iXavNtyzrTBpyaQRsk1DqeHN05qwaAmUSEALw_wcB Anonymkode: 55ed5...00b Har du prøvd ergonomiske bæreseler fremfor babybjørn? F.eks Tula Free To Grow eller Isara The One? Anonymkode: 46104...0ea
Million Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars (endret) Purelan salve er forebyggende mot bleieutslett Har bleieutslettet likevel skjedd, er mirakelsalven INOTYOL noe du alltid bør ha i stellebordet og stellevesken! Seriøst, man kan omtrent se den såre stumpen bli bedre og leges mellom hvert bleieskift, på bare få timer. Et MÅ-HA, den salven. Endret 15. mars av Million glemte et ord
AnonymBruker Skrevet 15. mars #16 Skrevet 15. mars Anbefaler deg å se an behovene, vi hadde aldri bruk for noen salve eller kremer og vår var aldri sår eller hadde noe bleieutslett. Anonymkode: 43e91...330
Million Skrevet 15. mars #17 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Anbefaler deg å se an behovene, vi hadde aldri bruk for noen salve eller kremer og vår var aldri sår eller hadde noe bleieutslett. Anonymkode: 43e91...330 Likevel selges salvene i tiår etter tiår, fordi tusenvis av babyer får bleieutslett og tusenvis av foreldre har bruk for dem til babyene og småbarna sine. Det er lurt å være litt forutseende og ha et lite beredskapslager av vanlige produkter veldig mange bruker og har behov for til babyene, uten å gå over alle støvleskaft, selvfølgelig. Plutselig står du der, og skulle hatt det en søndag morgen, apoteket stengt. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #18 Skrevet 15. mars Er andregangsgravid nå. Da jeg ammet sist, kjøpte jeg mange vide kjoler med knepping. Typ sånne her: https://www.bonprix.no/produkt/kjole-i-kordfloyel-i-bomull-terrabrun-929912/ De kan man bruke etter man er ferdig med å amme også. Og bruker de veldig mye nå når jeg er gravid igjen, sammen med (billige) gravidtights. Mye billigere enn å kjøpe masse gravidklær som du ikke får brukt igjen. Når barnet begynte å spise, så kjøpte vi sånn plastunderlag til å ha på gulvet under stolen. Egentlig sånn som man har på kontor. Da slipper man å grise til gulvet. Tripp trapp stol har også vært veldig greit! Hadde sånn baby-stol til, så bøyle med bord. Bedre at ungen griser til det lille bordet enn spisebordet. Anonymkode: e97e5...591 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #19 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Men at et produkt i en kategori kom først betyr ikke at det produktet er best Populære merkevarer er også ofte unødvendig dyrt. Anonymkode: 46104...0ea Det forklarer jo litt om hvorfor nsjell er ekstremt populær og de fleste har najell- man kan kjøpe de brukt mye mer, man har fått de anbefalt av noen som har hatt, har kanskje den fra et tidligere barn.. Anonymkode: f2134...ec2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #20 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det forklarer jo litt om hvorfor nsjell er ekstremt populær og de fleste har najell- man kan kjøpe de brukt mye mer, man har fått de anbefalt av noen som har hatt, har kanskje den fra et tidligere barn.. Anonymkode: f2134...ec2 I mine kretser har de aller fleste Voksi sin versjon, kjenner ingen med najell. Så det varierer nok veldig. Anonymkode: cbf33...0d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå