Gå til innhold

Pakke ikke mottatt, kommer ingen vei med verken Posten eller butikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tar historien punktvis😅

• Pakke ble markert som levert i postkassen i Posten-appen klokken 12 om formiddagen tirsdag 11. februar. Da jeg kom hjem fra jobb i 15:30-tiden samme dag var ikke pakken å finne verken i postkassen, på trappen eller andre steder i området.
  • Jeg kontaktet Posten neste dag og fikk beskjed om å gi det litt tid da det kunne forekomme at pakker ble feilaktig markert som levert når de egentlig skulle videre til utleveringssted. Jeg ga det til mandag 17. februar før jeg tok kontakt igjen og fikk da beskjed om at jeg måtte melde i fra til butikken slik at de kunne komme med mer informasjon som Posten trengte.
  • Jeg sendte en e-post til butikken 18. februar hvor jeg forklarte situasjonen, og fikk svar først i dag tidlig (14. mars). Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte få en form for bekreftelse på at leveringsselskapet (altså Bring/Posten) hadde mistet pakken.
  • Jeg tok kontakt med Posten igjen og fikk beskjed om at pakken tross alt var merket som levert for en måned siden og at jeg måtte få mer informasjon fra avsender før de kunne gjøre noe.

Én ting er at jeg ikke lenger engang trenger gjenstanden i pakken da jeg for lengst har kjøpt tilsvarende produkt fra en annen butikk, men et større problem er at jeg ikke kommer noen vei med verken butikken eller med Posten; butikken vil ha bekreftelse fra Posten på at pakken er borte, men Posten insisterer på at pakken er levert. Jeg kan jo ikke bevise på noen måte at jeg aldri mottok pakken (for alt jeg vet kan det hende at pakken ble levert i postkassen, men at et tilfeldig forbipasserende individ bestemte seg for å stjele den), men (forståelig nok fra deres side) vil ikke butikken ta videre steg for å refundere meg før de har bekreftelse på at jeg aldri mottok pakken.

Har noen vært i en lignende situasjon? Hvordan endte det i så fall?

Anonymkode: fec2e...de8

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar historien punktvis😅

• Pakke ble markert som levert i postkassen i Posten-appen klokken 12 om formiddagen tirsdag 11. februar. Da jeg kom hjem fra jobb i 15:30-tiden samme dag var ikke pakken å finne verken i postkassen, på trappen eller andre steder i området.
  • Jeg kontaktet Posten neste dag og fikk beskjed om å gi det litt tid da det kunne forekomme at pakker ble feilaktig markert som levert når de egentlig skulle videre til utleveringssted. Jeg ga det til mandag 17. februar før jeg tok kontakt igjen og fikk da beskjed om at jeg måtte melde i fra til butikken slik at de kunne komme med mer informasjon som Posten trengte.
  • Jeg sendte en e-post til butikken 18. februar hvor jeg forklarte situasjonen, og fikk svar først i dag tidlig (14. mars). Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte få en form for bekreftelse på at leveringsselskapet (altså Bring/Posten) hadde mistet pakken.
  • Jeg tok kontakt med Posten igjen og fikk beskjed om at pakken tross alt var merket som levert for en måned siden og at jeg måtte få mer informasjon fra avsender før de kunne gjøre noe.

Én ting er at jeg ikke lenger engang trenger gjenstanden i pakken da jeg for lengst har kjøpt tilsvarende produkt fra en annen butikk, men et større problem er at jeg ikke kommer noen vei med verken butikken eller med Posten; butikken vil ha bekreftelse fra Posten på at pakken er borte, men Posten insisterer på at pakken er levert. Jeg kan jo ikke bevise på noen måte at jeg aldri mottok pakken (for alt jeg vet kan det hende at pakken ble levert i postkassen, men at et tilfeldig forbipasserende individ bestemte seg for å stjele den), men (forståelig nok fra deres side) vil ikke butikken ta videre steg for å refundere meg før de har bekreftelse på at jeg aldri mottok pakken.

Har noen vært i en lignende situasjon? Hvordan endte det i så fall?

Anonymkode: fec2e...de8

Så skriver du en reklamasjon på kredittkortet du betalte med, og legger ved korrespondansen med post og butikk. Da dekker kortselskapet tapet ditt. 
Har du ikke betalt med kredittkort? Dumt av deg, du må selv bære tapet. 

Anonymkode: 545c6...122

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det samme har skjedd meg, posten sier de har levert, jeg mottak den aldri. Verdi ca. 700-800 kr i tillegg til alt styret ... etter noen uker fram og tilbake ga jeg opp. Jeg har heldigvis et firma jeg kunne skrive det av på så det er vel sånn sett betalt av alle som bor i Norge, takk skal dere ha 🙈 

For øvrig, etter det har jeg aldri bestilt noe via post, og dette er tre-fire år siden, fullstendig tillitsbrudd. 

Anonymkode: c1a20...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert stjælt, da skal strengt tatt butikken betale deg tilbake, men dette er veldig gråsone om pakken er levert i postkassa di. Da har du på en måte fått den. Jeg bestiller bare for henting i butikk etter flere pakker har blitt stjålet når de er levert med f.eks helthjem eller posten. Det funker ikke lenger rett og slett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bestiller aldri med levering i postkassen lengre, da det i mitt område er ett stort problem at folk stjeler fra postkassen. Vet ikke om de omtrent følger etter bilen..... 

Så tør ikke lengre, tror at er den levert så er det ikke deres ansvar mere.... 

Anonymkode: 8b03a...426

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 19.05):

Så skriver du en reklamasjon på kredittkortet du betalte med, og legger ved korrespondansen med post og butikk. Da dekker kortselskapet tapet ditt. 
Har du ikke betalt med kredittkort? Dumt av deg, du må selv bære tapet. 

Får også refusjon fra banken hvis det er betalt med Visa selv om det ikke er et kredittkort.

Anonymkode: 9745b...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tipper de har levert den feil, jeg får fra tid til annen pakkene til en nabo dordi navnene våre er litt like. De får beskjed om at pakke er levert i postkasse men ingen pakke for den er hos meg. 

Anonymkode: 67e59...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Får også refusjon fra banken hvis det er betalt med Visa selv om det ikke er et kredittkort.

Det er betydelig vanskeligere når du har betalt med debetkort. Jeg har fått refusjon fra banken en gang, etter å ha betalt med debet kort, eller Visa som du kaller det, men det var etter omfattende arbeid med andre instanser først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er betydelig vanskeligere når du har betalt med debetkort. Jeg har fått refusjon fra banken en gang, etter å ha betalt med debet kort, eller Visa som du kaller det, men det var etter omfattende arbeid med andre instanser først. 

Det er like enkelt som ved bruk av kredittkort. Krever samme dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...