AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Jeg er oppvokst veeeeldig A-4, men har alltid ønsket annerledes! Ubevist og bevist" Hva gjør deg lykkelig? Anonymkode: b9bee...550
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Lykke handler mer om din egen innstilling enn om verden rundt deg. Selv har jeg valgt A4-livet med mann og 3 barn, 8-16-jobb, enebolig og kjæledyr og hele den pakka. Det mest "spennende og ambisiøse" jeg gjør er å være FAU-leder. Det sier vel egentlig alt. Og jeg vil definitivt gi meg full score på lykkeskalaen. Anonymkode: d2930...c0c 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lykke handler mer om din egen innstilling enn om verden rundt deg. Selv har jeg valgt A4-livet med mann og 3 barn, 8-16-jobb, enebolig og kjæledyr og hele den pakka. Det mest "spennende og ambisiøse" jeg gjør er å være FAU-leder. Det sier vel egentlig alt. Og jeg vil definitivt gi meg full score på lykkeskalaen. Anonymkode: d2930...c0c Dette! Det første avsnittet! Det er ingen fasit på hvordan man lever lykkelig, men innstillingen har ekstremt, nesten alt, å si. Anonymkode: 1b12e...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette! Det første avsnittet! Det er ingen fasit på hvordan man lever lykkelig, men innstillingen har ekstremt, nesten alt, å si. Anonymkode: 1b12e...4d0 Så, ,hva om folk rundt deg er "idioter"....? Handler det da om innstilling? Anonymkode: b9bee...550 1
Daria Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Jeg har inntrykk av at en del av de som er mest opptatt av å velge annerledes og å ikke være A4 ikke er spesielt lykkelig - det er viktigere for dem å skille seg ut enn å tenke på hva de faktisk og egentlig ønsker. Lykke handler mer om grunnlaget man tar valgene sine på enn hvilke valg man tar - og om å klare å finne glede, mening og tilfredsstillelse i det man har, også i de situasjoner hvor man ikke har så mye valg. 3 1
Snok1 Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Lykken er når du spontant inviterer familie og venner til et måltid og treff, og nesten alle kommer fordi de vet at du skaper et godt og varmt fellesskap. 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så, ,hva om folk rundt deg er "idioter"....? Handler det da om innstilling? Anonymkode: b9bee...550 Ja! Jeg har taklet alle slags mennesker! Med litt humor (i tankene mine), litt tilgivelse og litt å se ting på avstand så går det helt fint. Og jeg trenger ikke være rundt folk hele tiden- det velger jeg selv 😊 Anonymkode: 1b12e...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Daria skrev (3 minutter siden): Jeg har inntrykk av at en del av de som er mest opptatt av å velge annerledes og å ikke være A4 ikke er spesielt lykkelig - det er viktigere for dem å skille seg ut enn å tenke på hva de faktisk og egentlig ønsker. Lykke handler mer om grunnlaget man tar valgene sine på enn hvilke valg man tar - og om å klare å finne glede, mening og tilfredsstillelse i det man har, også i de situasjoner hvor man ikke har så mye valg. Det er sant" Jeg opplever mer og mer at folk er "idioter"! Da blir det vanskeligere å tenke seg at et A-4 liv er respektabelt" Anonymkode: b9bee...550
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars Lykke er noe man er ansvarlig for å skape selv. Delt glede er dobbel glede. Anonymkode: fde1d...80a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars Definer a4-livet. Er det hus, mann og barn og fulltidsjobb, så ja da har jeg et a4-liv. Har alltid ønsket barn. Familie er viktig for meg. Da jeg var ung skilte jeg meg veldig ut med interesser og klesstil. Likte å reise rundt og oppleve ting. Skulle være fri og drømte om backpacking. (Men fikk aldri råd til det) Skulle studere kunst og bo i en slags hippieleilighet i storbyen og røyke vannpipe. Hadde masse piercinger og forskjellige farger i håret. Hadde dreads en periode. Gikk på folkehøgskole. Det var ikke så vanlig på den tiden. Bodde i kollektiv et år og var arbeidsledig. Bare gamet og dro på fest. Kom ikke inn på kunsthøgskolen i Bergen, haha. Så studerte kunst og håndverkslærer på bygda. Innså etterhvert at livet som en eller annen slags hippie som bor i minihus kanskje ikke er så lurt. Jeg fikk meg en jobb. Men så ble det slutt med han jeg var sammen med. Jeg sa opp jobben og flyttet nærmere famille. Fikk ikke ny jobb, så jeg søkte studier igjen. Hadde dårlig betalt og det var egentlig ikke noe gøy lenger. Møtte ny kjæreste som var i full jobb. Vi snakket om å kjøpe bolig og få barn. Jeg nærmet meg 30 år, og var ikke lenger i noe folkehøgskole/ student/ kollektiv-miljø. Og alle andre hadde fått jobb, hus og barn og penger til å oppleve ting. Og jeg var lei av å flytte og at fremtiden hele tiden var usikker. Så jeg søkte jobber litt her og der, og til slutt flyttet vi for at jeg skulle få fast jobb. Kjøpte bolig og fikk barn. Har ikke tid til så mye sprell. Men har fremdeles litt annerledes interesser og hobbyer enn folk flest. Så sånn sett er jeg vel ikke helt a4. Men skal man leve helt på "utsiden" av samfunnet, så må man ofre veldig mye. Jeg liker å se på "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" og "where the wild men are". Og jeg drømmer meg mye birt når jeg ser på det. Men da skal du være ganske tøff og hardtarbeidende, og du må tåle å ofre veldig mye i livet ditt. Mange ser jo ikke familie og venner på mange, mange år. Jeg hadde nok ikke turt det. Går det skeis må du bygge opp hele livet ditt fra bunnen igjen. Og hva når du blir gammel? Drømmen hadde vært et lite småbruk på landet. Ha en kjøkkenhage, kanskje noen høner. Jobbe deltid og holde på med håndtverk og hobby resten av tiden. Ha et lite anneks som kunne vært verksted. Et annet anneks eller lite hus som vi kunne leid ut til turister. Men jeg vet ikke, det må liksom klaffe med alt. Skal vi ha råd til det kan vi ikke ha jobb der vi bor nå, det blir alt for dyrt. Og skal vi flytte langt oppi Gudbrandsdalen eller noe så blir det for langt unna familie. Anonymkode: cb582...ee1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars Jeg lever et A4-liv med hus og barn (ingen hund). Jeg har en jobb jeg elsker og gleder meg til å gå til kl 8 hver dag. Har langt fra millionlønn, men klarer meg. Jeg har også en hobby jeg er lidenskapelig opptatt av. Anonymkode: 0dffa...690
SPOCA Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars A4-livet, hva det nå enn er. Jeg elsker livet som familie, men kombinerer det gjerne med å reise og gjøre morsomme ting som ikke nødvendigvis er A4. Ja, takk, begge deler? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #14 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lykke er noe man er ansvarlig for å skape selv. Delt glede er dobbel glede. Anonymkode: fde1d...80a Da har man opplevd for lite driiiit her i livet. Fint om du får det joviale utrykket ditt til å funke 😉 Anonymkode: b9bee...550 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Skrevet 14. mars Man må jo finne sin egen lykke, uten å bry seg så mye om hva som er A4 og ikke. Jeg har jo en A4-jobb, en spennende jobb, kanskje litt mindre A4 enn mye annet kanskje, men fremdeles en kontorjobb mandag-fredag. Den jobben gjør meg lykkelig. Jeg elsker den. Jeg har aldri hatt lyst på barn, og er heller ikke sånn ekstremt opptatt av å ha en mann. Jeg bor alene, og har menn i livet men ingen forpliktelser. Jeg lever ut diverse hobbyer og lyster og drar på reiser og tidvis ville fester. Jeg gjør det som gjør meg glad. Noe av det er A4, noe av det er ikke. Who cares. Jeg har jo møtt mange som er litt den klisje-ikke-A4-typen på min vei, for jeg beveger meg også i de kretsene. La oss kalle dem hippier for enkelhetens skyld. Jeg hadde ALDRI vært lykkelig i det livet. Det er jo en jævla myte, at det å sitte på en eller annen øde øy eller eie en surf shop på Bali, og røyke hasj og være blakk, er den ultimate nøkkelen til Nirvana. Jeg hadde hengt meg i nærmeste palme etter en uke. Anonymkode: 340e1...b09 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #16 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Så, ,hva om folk rundt deg er "idioter"....? Handler det da om innstilling? Anonymkode: b9bee...550 Dersom du opplever alle rundt deg som idioter tror jeg helt klart det dreier seg om din innstilling ja. Anonymkode: 9d770...c61 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars #17 Skrevet 14. mars Lykke er ingen evigvarende tilstand, men et glimt her og der som lyser opp hverdagen. Jeg er på en måte ganske A4, men på andre måter ikke. 100% jobb, barn, hus og travle dager, men driver med tinderangling, klatring, ultraløping og elsker utendørslivet. Har masse venner og opplever at de søker meg opp og ønsker å være sammen med deg - det gir meg ihvertfall lykke i hverdagen. Jeg har hatt et liv med mange belastninger og vet derfor hvor viktig nettverket er! Anonymkode: ec016...435
AnonymBruker Skrevet 14. mars #18 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Da har man opplevd for lite driiiit her i livet. Fint om du får det joviale utrykket ditt til å funke 😉 Anonymkode: b9bee...550 Å gud bedre for en tragisk gledesdreper du er Anonymkode: c3f71...c74 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #19 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Da har man opplevd for lite driiiit her i livet. Fint om du får det joviale utrykket ditt til å funke 😉 Anonymkode: b9bee...550 Jeg skal love deg at jeg har opplevd mye drit i livet. Men jeg har på egen hånd klart å skape meg et liv som gir meg glede i hverdagen. Anonymkode: 0dffa...690 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå