Gå til innhold

Noen som har hatt livmorfremfall her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva var fysiske og synlige tegn hos deg? Sliter med å finne bilder som kan hjelpe meg med å bekrefte eller avkrefte mine mistanker.

Anonymkode: 8d391...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tyngdefølelse, følelse av at mannen stanger inn i noe, tampong blir presset ut osv. 

Anonymkode: 0b638...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

urinlekkasje, tyngdefølelse-følelse av at noe faller ut, kjenner en klump der når jeg sitter på do og tørker meg feks,

Anonymkode: 82d13...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 19.44):

urinlekkasje, tyngdefølelse-følelse av at noe faller ut, kjenner en klump der når jeg sitter på do og tørker meg feks,

Ekspander  

Har samme symptomer. Ikke direkte urinlekkasje, føler jeg må tisse, men det kommer lite i gangen. Står på venteliste til gynekologisk undersøkelse, men det er flere måneder å vente.🙁

Anonymkode: 6aee1...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følte meg vid ved sex, og klarte ikke lenger knipe på samme måte som tidligere. Gikk til lege, ble henvist til gynekolog som bekreftet, fikk operasjon, fikk et bedre liv igjen. 

Anonymkode: dedb6...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tyngdefølelse, får ikke inn tampong/tampong dyttes ut, problemer med å gå på do (både tarm og urinrør/blære kommer i klem). Smerter og blødning under og etter sex. Faller lengst noen dager før mensen starter, og da kan man se det fra utsiden. Fikk avslag på operasjon fordi jeg "er for ung". :)))

Anonymkode: 168ed...dba

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 22.39):

Følte meg vid ved sex, og klarte ikke lenger knipe på samme måte som tidligere. Gikk til lege, ble henvist til gynekolog som bekreftet, fikk operasjon, fikk et bedre liv igjen. 

Ekspander  

kan jeg spørre hvordan operasjonen gikk? Hvordan utførte de det, tiden etterpå? Har vært hos gyn. med det, hu sa operasjon kunne vurderes men at jeg skulle prøve litt øvelser først. Selv føler jeg at øvelsene har null virkning når det allerede har blitt som det har blitt. skal på ny time der i sommer en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 23.35):

Tyngdefølelse, får ikke inn tampong/tampong dyttes ut, problemer med å gå på do (både tarm og urinrør/blære kommer i klem). Smerter og blødning under og etter sex. Faller lengst noen dager før mensen starter, og da kan man se det fra utsiden. Fikk avslag på operasjon fordi jeg "er for ung". :)))

Ekspander  

For ung? Kan det å operere livmorfremfall føre til redusert fruktbarhet eller problemer med å bære frem barn etter et slikt inngrep? Kanskje noe sånt som er grunnen når de sier du er for ung i alder?

Jeg vet ikke, derfor jeg spør. For argumentet "for ung" må jo ha noe sånt bak seg, ellers høres det jo bare "eh" ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 23.35):

Ekspander  

Hvor gammel er du?

Til TS: jeg har også livmorfemfall, og tror jeg har prolaps i bakre skjedevegg også, jeg har iallfall veldig vanskelig for å få tømt tarmen innimellom. Den første gangen jeg innså at det var fremfall kunne jeg se kulen i skjedeåpningen - det er lenge siden nå, og det ble faktisk nesten helt bra igjen med knipeøvelser. Nå har det kommet tilbake igjen, vet ikke om det bare er pga (overgangs)alderen, eller om det kanskje har blitt verre fordi jeg har begynt å løfte tunge vekter.

Anonymkode: 7365f...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Million skrev (På 16.3.2025 den 7.47):

For ung? Kan det å operere livmorfremfall føre til redusert fruktbarhet eller problemer med å bære frem barn etter et slikt inngrep? Kanskje noe sånt som er grunnen når de sier du er for ung i alder?

Jeg vet ikke, derfor jeg spør. For argumentet "for ung" må jo ha noe sånt bak seg, ellers høres det jo bare "eh" ut?

Ekspander  

Ja, mange ganger fjernes livmor eller livmorhalsen amputeres. Hvis man blir gravid med amputert livmorhals kan det resultere i veldig prematur fødsel og naturlig nok også abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Million skrev (På 16.3.2025 den 7.47):

Ekspander  

Fikk aldri noen ordentlig forklaring på hvorfor, bare beskjed om at jeg er for ung fordi jeg fortsatt har tid til å få flere barn selv om jeg ikke har lyst på det.

AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 7.47):

Hvor gammel er du?

Til TS: jeg har også livmorfemfall, og tror jeg har prolaps i bakre skjedevegg også, jeg har iallfall veldig vanskelig for å få tømt tarmen innimellom. Den første gangen jeg innså at det var fremfall kunne jeg se kulen i skjedeåpningen - det er lenge siden nå, og det ble faktisk nesten helt bra igjen med knipeøvelser. Nå har det kommet tilbake igjen, vet ikke om det bare er pga (overgangs)alderen, eller om det kanskje har blitt verre fordi jeg har begynt å løfte tunge vekter.

Anonymkode: 7365f...436

Ekspander  

Er 27 nå, fikk fremfall etter graviditet/fødsel da jeg var 22. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 7.42):

kan jeg spørre hvordan operasjonen gikk? Hvordan utførte de det, tiden etterpå? Har vært hos gyn. med det, hu sa operasjon kunne vurderes men at jeg skulle prøve litt øvelser først. Selv føler jeg at øvelsene har null virkning når det allerede har blitt som det har blitt. skal på ny time der i sommer en gang

Ekspander  

Jeg ble lagt i narkose og de skulle egentlig bare stramme opp litt, og det skulle være dagkirurgi, men da jeg våknet opp sa de at de også måtte amputere litt av livmorhalsen, så jeg måtte bli over natten. Var lite vondt etterpå, men måtte unngå tunge løft samt ikke ha sex på 6 uker. Da vi begynte med sex igjen føltes det litt trangt og hardt i bunnen på en måte, så vi måtte ha forsiktig sex de første ukene. Deretter har det vært som før jeg fikk problemet. 

Jeg slapp heldigvis mye mas med mye som skulle prøves først. Gynekolog henviste meg direkte til operasjon. Kunne ikke ha strammet mye med øvelser jeg heller. Det var jo store deler av problemet. Jeg klarte ikke knipe lenger, for alt hadde liksom kollapset litt. Hadde derfor ingen til svært lite glede av det seksuelle. Og jeg var liksom ikke så ille stilt som hos dem hvor livmortappen begynner å synes. Det gjorde den aldri hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 20.30):

Jeg ble lagt i narkose og de skulle egentlig bare stramme opp litt, og det skulle være dagkirurgi, men da jeg våknet opp sa de at de også måtte amputere litt av livmorhalsen, så jeg måtte bli over natten. Var lite vondt etterpå, men måtte unngå tunge løft samt ikke ha sex på 6 uker. Da vi begynte med sex igjen føltes det litt trangt og hardt i bunnen på en måte, så vi måtte ha forsiktig sex de første ukene. Deretter har det vært som før jeg fikk problemet. 

Jeg slapp heldigvis mye mas med mye som skulle prøves først. Gynekolog henviste meg direkte til operasjon. Kunne ikke ha strammet mye med øvelser jeg heller. Det var jo store deler av problemet. Jeg klarte ikke knipe lenger, for alt hadde liksom kollapset litt. Hadde derfor ingen til svært lite glede av det seksuelle. Og jeg var liksom ikke så ille stilt som hos dem hvor livmortappen begynner å synes. Det gjorde den aldri hos meg. 

Ekspander  

Strammet de noe opp i inngangen hos deg eller bare "heiset" opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...