Gå til innhold

Svigermor tror hun er i et kjærlighetsforhold til TIX

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er en kort oppsummering av hva dere kan gjøre i denne situasjonen:

,,,,,

8. Det aller beste var om man fikk TIX sehjelperå snakke med henne. Kanskje en litt sprø fremgangsmåte, men ikke umulig da Andreas selv ville vært tjent med å få stanset dette.

Håper dette hjelper! Kan du dele denne profilen her? Jeg klør i fingrene etter å ødelegge for disse svindlerne. Kanskje bidra til å begrense skadene for din bestemor i samme slengen.

Anonymkode: fa683...547

Hvis du leser tråden bedre, så vil du se at det ikke var ts sin bestemor, men svigermor det gjelder.

Og TIX har ingen mulighet eller ork til å hjelpe alle som blir svindlet på nett der navnet HANS er misbrukt av svindlere. Det ligger ute på nett og kanskje hundrevis eller tusenvis kan ha gått på den fellen, og sitter og chatter med svindlere de tror er TIX. Andreas selv er lei og får ikke gjort noe mer, han er klar over at det eksisterer svindel med hans bilde. Ikke noe han kan gjøre for å forhindre det.

Forøvrig heier jeg på ditt forslag om å ødelegge mest mulig for svindler(ene)! Jo mer tid de bruker på en som deg som vil ødelegge de, jo mindre tid får de til reelle svindler der de faktisk tapper ofre for penger! Så stå på! 👍

Anonymkode: e58cd...0a2

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Nordlilje skrev (8 timer siden):

Hun har aldri hatt et godt forhold til penger og bryr seg nok ikke om at hun mister de. Og hennes barn har nå sagt at hun får bare miste alt. Det er jo ikke min mamma, så jeg føler ikke at jeg kan presse de så veldig på det. 

jeg føler at vi ikke gjør nok. Men jeg vet ikke helt hva vi kan gjøre, foruten umyndiggjøring. Kanskje noen har erfaring med å politianmelde. Men vi vet jo ikke hvem som svindler henne. Det blir vel henlagt med en gang. 

Du får ikke umyndiggjort noen på det grunnlaget, det må faktisk bevises at hun ikke kan ta vare på seg selv. Å gi bort pengene sine, anses ikke som det. Det har hun all rett til og om det gjør henne lykkeligere enn kontakt med familien, bør hun få leve sitt liv deretter. 

Klart dere kan sende bekymringsmelding, men så sant hun ikke står i fare for å bli gjeldsslave eller hjemløs, "viser" hun at hun skjøter seg adekvat nok til å beholde økonomisk kontroll. 

Tenker at hennes egne barn har resignert, og det er nok lurest. Dessverre er det mange som vil la seg lure, men som innerst inne vet..

Tix trenger ikke penger, det sier seg selv. 

Hun får nok mer ut av dette, enn hva pengene på konto gir henne..

Anonymkode: 1b5d5...45f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hun har jo åpenbart svekket realitetsoppfatning. Hvorfor skulle TIX ha romantisk interesse for en 40 år eldre kvinne og behøve penger fra henne?

Anonymkode: e2f60...53b

Nemlig 💯 Det er helt ufattelig at så mange eldre lar seg lure av så åpenbar svindel, låner penger og gir millioner! Dette har vært tatt opp flere ganger på Åsted Norge også, blant annet en dame som var skråsikker på at hun var sammen med en amerikansk offiser - som var åpenbar Nogeriasvindel. Datteren til denne dama hadde også forsøkt alt for å få mora til å våkne. Ingenting hadde virket, men Åsted Norge klarte det og de har hjulpet familier ut av dette flere ganger. Det kan være verdt å kontakte dem. 

Anonymkode: cc9ce...3ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Få Tix til å ringe hun (eller noen som kan late som de er han) å fortelle hun fakta 

Anonymkode: c3c5b...e41

Dette var lurt. 

Anonymkode: 4d271...5ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nemlig 💯 Det er helt ufattelig at så mange eldre lar seg lure av så åpenbar svindel, låner penger og gir millioner! Dette har vært tatt opp flere ganger på Åsted Norge også, blant annet en dame som var skråsikker på at hun var sammen med en amerikansk offiser - som var åpenbar Nogeriasvindel. Datteren til denne dama hadde også forsøkt alt for å få mora til å våkne. Ingenting hadde virket, men Åsted Norge klarte det og de har hjulpet familier ut av dette flere ganger. Det kan være verdt å kontakte dem. 

Anonymkode: cc9ce...3ff

Eldre?? Hva med alle de unge her inne som er såååå forelsket i noen fra et fattig land... Som ikke var "sånn" før vi giftet oss. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det å sette på sperre mot kredittsjekk med tanke på lån?

Anonymkode: 2538e...ce2

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Sicktrip
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her er en kort oppsummering av hva dere kan gjøre i denne situasjonen:

1. Kontakt banken – De kan følge med på mistenkelige transaksjoner, gi henne råd og eventuelt stoppe overføringer.

2. Unngå direkte konfrontasjon – Spør heller åpne spørsmål som får henne til å reflektere selv.

3. Bruk en tredjepart – Bankrådgiver, psykolog, politi eller noen hun stoler på kan ha større gjennomslagskraft.

4. Vis konkrete eksempler – Del artikler, videoer eller historier om lignende svindel for å vekke tvil.

5. Begrens skaden – Sett opp varsler på bankkontoen, få henne til å bytte passord og blokkere svindleren.

6. Gi henne et alternativ – Hvis ensomhet er en faktor, hjelp henne med å finne sosiale aktiviteter eller trygge nettverk.

7. Ha tålmodighet – Det tar tid å innse at man har blitt lurt. Fortsett å være støttende uten å presse for hardt.

8. Det aller beste var om man fikk TIX sehjelperå snakke med henne. Kanskje en litt sprø fremgangsmåte, men ikke umulig da Andreas selv ville vært tjent med å få stanset dette.

Håper dette hjelper! Kan du dele denne profilen her? Jeg klør i fingrene etter å ødelegge for disse svindlerne. Kanskje bidra til å begrense skadene for din bestemor i samme slengen.

Anonymkode: fa683...547

Hei og takk for råd. 
1. Banken vet at hun svindles. Som jeg skrev så har de selv kontaktet henne. Hun får ikke flere lån av de. 
2. vi har har utallige rolige samtaler med henne. Vi har lagt frem mange bevis. Problemet er at de henter nye videoer og bilder fra TIX sin offisielle snapkonto og forer henne med det. Vi har vist henne hans konto, men det mener hun er fake. Vi har vist henne at han har holdt konserter andre steder enn det svindlerne har hevdet. Osv. Hun blir lurt av de svindlerne som kommer med sine forklaringer på alle kritiske spørsmål. Som nevnt, hun vil ikke tro. 
3. Økokrim har vært i direkte kontakt med henne. Også advart om at hun kan bli strafferettslig ansvarlig for hvitvasking av penger. 
5. hun er ikke umyndiggjort. Og gir ikke sine sønner lengre tilgang til hennes kontoer, mobil eller e-post. 
6. Hun hadde masse kontakt med oss før dette og har et rikt sosialt liv med masse venninner. Det hun savner er jo en kjæreste, da hun var gift hele sitt voksne liv. Vi har prøvd å få henne med på aktiviteter for eldre, men hun vil ikke. Hun var et lett offer for kjærlighetssvindel. 
7. Det er det vi gjør, vi har ikke presset henne på 7 måneder. Vi hadde håp om at hun kom til å savne familien sin, men hun tar ikke kontakt. Det er veldig trist. Dette er en dame som var svært nær oss alle. 
8. Som nevnt så har vi prøvd flere ganger å få kontakt med han uten hell. Vi klarte få en tekstmelding (via via noen jeg kjenner) fra broren hans som bekreftet at svigermor hadde prøvd å kontakte Andres og han. Vi viste henne tekstmeldingen. Først virket det som om hun trodde det. Men med en gang hun nok konfronterte svindlerne, så ble hun lurt til å tro på de igjen. 

Vi har sluttet å bry oss om at våre barn og barnebarn mister arven. Men jeg tenker mye på hvilken type svindel pengene går til. Kanskje menneskehandel? Og det synes jeg er helt forferdelig. 

• Hjerte 5
Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg føler at vi har gjort alt foruten om å prøve å umyndiggjøre. Når hun tilslutt innser at denne relasjonen er svindel, så blir hun garantert dratt inn i en ny svindel. Hun er avhengig av oppmerksomheten som hun får fra de. (De «kjærlighetsbomber» henne konstant, med mange meldinger pr dag. ) Vi har prøvd å ta henne med på helgeturer. Og det er så trist å se, der hun driver med mobilen hele tiden og ser ut som en forelsket tenåring.

Jeg tror faktisk ikke det er noe jeg kan gjøre med dette, så lenge barna ikke vil ta juridiske skritt. (Umyndiggjøring eller be om å få boligen skiftet). 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Nordlilje skrev (20 minutter siden):

Vi har sluttet å bry oss om at våre barn og barnebarn mister arven. Men jeg tenker mye på hvilken type svindel pengene går til. Kanskje menneskehandel? Og det synes jeg er helt forferdelig. 

Så det er her skoen trykker ikke omsorg for svigermor. 

AnonymBruker
Skrevet
Nordlilje skrev (29 minutter siden):

Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg føler at vi har gjort alt foruten om å prøve å umyndiggjøre. Når hun tilslutt innser at denne relasjonen er svindel, så blir hun garantert dratt inn i en ny svindel. Hun er avhengig av oppmerksomheten som hun får fra de. (De «kjærlighetsbomber» henne konstant, med mange meldinger pr dag. ) Vi har prøvd å ta henne med på helgeturer. Og det er så trist å se, der hun driver med mobilen hele tiden og ser ut som en forelsket tenåring.

Jeg tror faktisk ikke det er noe jeg kan gjøre med dette, så lenge barna ikke vil ta juridiske skritt. (Umyndiggjøring eller be om å få boligen skiftet). 

Som mange er inne på, om hun nekter å tro og hun får en glede av dette... som kanskje er mer verdt enn pengene. Vi betaler jo alle for diverse former for glede og underholdning og reiser og fritidsaktiviteter.. på sett og vis, kan man kanskje se sånn på det.

Bortsett fra det i at hun blir lurt trill rundt, at pengene kan gå til alt slags lugubert og ikke minst at hun kan ende opp med å bli tiltalt for hvitvasking av penger da... fy fader. 

Men ja, som jeg skrev tidligere og som jeg tror du også har innsett, så kan det være umulig å få noen ut av det, uansett hvor mange beviser man viser dem. Ønsket om å tro er så sterkt. Og kjærlighet er jo også verdens sterkeste kraft. Hun opplever noe nå, som hun ikke har opplevd på mange år, kanskje aldri opplevd så sterkt før. Når hun til og med sitter og lyver og sier hun har møtt han, for å forsvare det.. da er det vanskelig altså..

For det er jo egentlig veldig enkelt å motbevise - det er bare hva som synker inn..

Som du var litt inne på, man kan sammenligne beskjedene hun får med info om hvor Tix faktisk befinner seg. Med Tix så kunne man jo nesten gått på en konsert eller event han er på, så kan hun tekste han mens hun står og ser på han, og om hun får svar mens han står der og blir intervjuet på den røde løper eller synger på scenen eller noe.. DET måtte da gjort susen. Kanskje ikke det letteste å arrangere i verden, men langt fra umulig.

Kanskje de falske profilene hans er på facebook fremdeles, kunne noen andre innledet et "forhold" til han og vist henne at han sender akkurat de samme meldingene til dem? Om hun fremdeles ikke tror det er svindel, så ser hun i all fall at han er utro😅😂 Uff. Fader at jeg ikke har screenshot av da han ville bli venn med meg. Og så har du jo podcasten, hvor Tix selv forteller om hvor kjipt det er med alle svindlerne som later som det er han. Prøv og få henne til å høre på den.

Stakkars han. Skjønner han ikke kan dra rundt til alle som blir svindlet heller.. 

Anonymkode: 6bf7f...903

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva dere prøver på, så kan dere ikke forvente at den ekte TIX kan hjelpe dere. Han er like mye et offer oppi dette, og det er mange som har blitt utsatt for svindel via fake profiler i hans navn.

Et oppegående menneske hadde skjønt at dette var svindel, så lurer på om hun kan være dement eller noe. Ellers kan det være at eldre mennesker ikke vet hvordan ting på nett kan fungere.

Telenor har endel reklamefilmer og annen info om slik svindel, så kanskje dere kunne ha fått henne til å se på det?

Anonymkode: 626b3...abd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva med den kjipe konfronterende latterliggjøringen man egentlig har lyst til? «Å, snakker du med svindlerne igjen? Ja, det sitter du å gliser, mens de ler hele veien til banken». 😬

AnonymBruker
Skrevet
Nordlilje skrev (3 timer siden):

Dette er veldig trist, og du har nok helt rett. Hadde dere kunnet overbevise henne om at det er fake tix så tror jeg likevel hun hadde fallt for en ny. Hun har nok et stort behov for en kjæreste og oppmerksomhet fra mann, et urealistisk syn på kjærligheten og et helt avhengig av denne oppmerksomheten og lovebombingen. Utrolig trist. 

Anonymkode: b28c6...10d

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er veldig mye svindel for tiden og det er skremmende. Ofte kan det være eldre og barn/tenåringer som tror på det og blir lurt og svindlet. Det er skremmende og slike kontoer må stoppes men det er så veldig mye av det og kommer nytt hele tiden og ofte bruker de kjendiser sitt navn. Har dere anmeldt den falske kontoen? 

Svigermoren din trenger noen å snakke med, tenker jeg. Kan dere kontakte fastlegen/psykolog?

Håper det ordner seg og at svigermoren din ikke blir svindlet og lurt mer.

Endret av GlitrendeSjokolade
AnonymBruker
Skrevet

Desverre kan det være sånn at selv om svigermor ikke helt tror på at hun prater med den ekte Tix, så opplever hun at hun prater med en ekte person som kjenner henne, vil henne vel, er spennende og flørter. 

Anonymkode: f2467...5d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så det er her skoen trykker ikke omsorg for svigermor. 

Bare veldig enkle personer kan dra denne konklusjonen ut fra innleggene til HI. 

Anonymkode: 98333...669

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Huff 😅 jeg tror jeg ville sendt en bekymringsmelding til fastlegen. Dere kan jo se om dere får hun umyndiggjort uten at hun direkte skjønner at det er dere. Mange pårørende sliter også med at den som blir umyndiggjort bebreider dem men det går over etterhvert. 

Anonymkode: 5e50a...58e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ville forsøkt å få henne umyndiggjort.

Anonymkode: a0620...e6a

Det er så å si umulig å umydigjøre personer i Norge. Det man gjør i stedet er at legen skriver under på at man ikke er samtykkekompetent, også får man en verge. Men det er ikke det samme som umyndigjøring. 

Anonymkode: 58adb...b7e

• Nyttig 2
Skrevet

Blir som hun franske dama som trodde hun var sammen med Brad Pitt. Hun ble svindlet for 10 millioner fordi "Brad Pitt" slet økonomisk etter bruddet med Angelina Jolie.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...