AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Jeg har surnet helt på jobben min. Får dårligst betalt i min stillingskategori, de andre som lå på bunnen har sagt opp og rømt. Jobben vil rekruttere, men er tydeligvis helt komfortabel med at jeg sier jeg vil bort pga. lønn. Jeg flyttet til ei lita bygd for å ta jobben. Det finnes pendlermuligheter eller jeg kan flytte. Jeg får bedre betalte stillinger andre steder. Arbeidsoppgavene er interessante, arbeidsmiljøet ikke helt godt. Hva gjør jeg? Jeg kommer aldri til å nå igjen de andre i lønn. Jeg har gjort en betydelig ekstrainnsats de siste årene for å innarbeide med i markedet, og skårer høyt på mange jobbkriterier. Men det blir ikke sett. Så sier lederen at jeg bare kan vise at jeg skårer høyt på andre områder. De som er høyere lønnet enn meg skårer ikke høyt på disse områdene, og jeg ser ikke for meg at det egentlig vil bedre situasjonen min. Når den betydelige innsatsen jeg har lagt inn til nå ikke verken oppdages eller premieres, vil ikke fremtidig innsats heller gjøre det. Jeg erfarer heller at jeg blir systematisk og konsekvent undervurdert. Så var det dette med å bryte opp, flytte og starte et nytt liv da. Hva gjør jeg? Har dere opplevd noe lignende, blitt og fått til endring? Anonymkode: 8243a...02b
petterm Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Du må jo bare bestemme deg for om du vil bli eller dra. Hadde du vært fornøyd hvis du ikke visste hva de andre tjener? Er det overhodet andre jobbmuligheter i nærheten som du tror vil være bedre for deg? Kanskje lettere å bestemme seg hvis du setter opp en liste over fordeler ved å bli, og fordeler ved å dra.
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars petterm skrev (1 time siden): Du må jo bare bestemme deg for om du vil bli eller dra. Hadde du vært fornøyd hvis du ikke visste hva de andre tjener? Nei, får tilbud om høyere lønn andre steder så ville ikke vært fornøyd selv om jeg ikke visste hva de andre tjente. Jeg får uansett over hundre tusen mindre enn markedsverdien min Anonymkode: 8243a...02b
petterm Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, får tilbud om høyere lønn andre steder så ville ikke vært fornøyd selv om jeg ikke visste hva de andre tjente. Jeg får uansett over hundre tusen mindre enn markedsverdien min Anonymkode: 8243a...02b Siden du mistrives med arbeidsmiljøet og mener du kan tjene hundre tusen mer andre steder så ville jeg tatt en veldig alvorlig vurdering på å finne en annen jobb. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars petterm skrev (22 timer siden): Siden du mistrives med arbeidsmiljøet og mener du kan tjene hundre tusen mer andre steder så ville jeg tatt en veldig alvorlig vurdering på å finne en annen jobb. Lykke til! Jeg har allerede tre tilbud. Utfordringen er at det krever flytting eller pendling. Anonymkode: 8243a...02b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå