Gå til innhold

Skulle du ønske du kunne sluttet å jobbe?

sjokoladeelskeren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En ganske skummel utvikling hvis mange folk i yrkesaktiv alder ønsker å slutte å jobbe. Ettersom formuer samler seg opp gjennom generasjoner, blir jo de mulig for stadig flere. Etter snart 30 år i full jobb, til dels med turnusjobbing og mange tidlige morgener, er jeg absolutt klar for å trappe ned, men har dessverre ikke øknomi til det. Jobben er blitt helt annerledes enn da jeg staret og jeg føler at jeg behersker jobben dårligere og dårligere, pga ny tekologi og mer avaserete sysemer. Så kunne tenke meg en eklere jobb, men pga en fysisk restriksjon, ,er det vanskelig. Har sagt til meg selv om hvis jeg vinner fem milioner eller mer i Lotto slutter jeg på dagen. Helger, fridager og feriedager går unna av seg selv, og jeg ville hatt null problemer med å fylle dagene.

Anonymkode: f8e1c...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

En ganske skummel utvikling hvis mange folk i yrkesaktiv alder ønsker å slutte å jobbe. Ettersom formuer samler seg opp gjennom generasjoner, blir jo de mulig for stadig flere. 

Anonymkode: f8e1c...d92

Egentlig en ønsket utvikling med tanke på hvor mange jobber som vil bli overflødig i forbindelse med KI osv. Jeg synes faktisk det er oppsiktsvekkende at såpass mange sier at de ikke ville sluttet å jobbe uansett hvor rike de ble, selv de som ikke har drømmejobben. 

Anonymkode: 28338...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...