sjokoladeelskeren Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Heisann! FIRE bevegelsen har blitt veldig populært for tiden! Er det noe du kunne tenkt deg å jobbet mot? Jeg snakket med en venninne om det og vi hadde veldig ulike syn på hvordan vi ønsket å kunne ha det (om ikke økonomien sto i veien). Mitt drømmeliv: jobbe kanskje 10-20%, reise mye med mann og barn, ha mye tid til venner, familie, trening og hobbyer. Ha mulighet til å vær spontan, kanskje bo i utlandet i 1 år, oppleve mye. Hennes drømmeliv: fortsette akkurat slik hun har det, jobbe 100% (i jobben hun elsker), tilbringe tiden etter jobb med mann og barn, reise på ferie i sommerferien Hva er deres drøm? Om du hadde hatt alle muligheter i verden, ville du sluttet i jobben, fortsatt å jobbe 100% eller jobbe redusert? Hva ville du gjort med tiden du har til overs? 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Etter 25 år i 100% jobb i helsevesenet drømmer jeg definitivt om et liv med mye mindre jobb. Hadde vært perfekt å jobbe 50%, og ha bedre tid til familie, reiser og hund. Men så var det denne økonomien da.... Anonymkode: 7ce6c...a8d 4 2
SPOCA Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Nei, fordi jeg er en stor tilhenger av velferdsstaten, og hvis alle skal bli tilhengere av denne bevegelsen, er det ikke mange igjen til å gjøre oppgavene som kreves i samfunnet. Samme med skatt. Jeg betaler nemlig skatt med glede. Dessuten elsker jeg å være lærer og kunne ikke tenkt meg å ikke jobbe som lærer. For meg er ikke jobben bare en jobb, det er en livsstil. Jeg elsker å reise, men tror ikke det ville vært like morsomt å reise hvis det er det man uansett gjør. 14 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Sykepleier og kunne definitiv tenkt meg å ikke jobbe om jeg kunne velge. Anonymkode: 69709...671 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Jeg elsker jobben min og ville fortsatt i den. Men kunne ønske meg noen ekstra ferieuker til å kunne reise mer... Anonymkode: 919f7...f9f 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Etter 15 år med konstant kaos og stress på jobb er jeg drit lei og ønsker meg tid til å reise og gjøre akkurat det jeg tenker der og da. Dessverre har jeg minst 10 år igjen før jeg kan bl pesnjonist. Anonymkode: 75150...152 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Ja! sparer til å kunne jobbe mindre fra 55 år. Anonymkode: 4225c...ff0
Grüner Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars (endret) sjokoladeelskeren skrev (2 timer siden): Heisann! FIRE bevegelsen har blitt veldig populært for tiden! Er det noe du kunne tenkt deg å jobbet mot? Jeg snakket med en venninne om det og vi hadde veldig ulike syn på hvordan vi ønsket å kunne ha det (om ikke økonomien sto i veien). Mitt drømmeliv: jobbe kanskje 10-20%, reise mye med mann og barn, ha mye tid til venner, familie, trening og hobbyer. Ha mulighet til å vær spontan, kanskje bo i utlandet i 1 år, oppleve mye. Hennes drømmeliv: fortsette akkurat slik hun har det, jobbe 100% (i jobben hun elsker), tilbringe tiden etter jobb med mann og barn, reise på ferie i sommerferien Hva er deres drøm? Om du hadde hatt alle muligheter i verden, ville du sluttet i jobben, fortsatt å jobbe 100% eller jobbe redusert? Hva ville du gjort med tiden du har til overs? Og hvordan tenker du at du skal finansiere et liv hvor du bare reiser, trener og er med venner på 10% jobb? Endret 14. mars av Grüner 1
Alice123 Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Nei. Jeg liker jobben min og kollegaene mine, gleder meg til å dra på jobb 3 1
Anononyma Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars (endret) Ville sluttet å jobbe på dagen om muligheten byr seg! 😅 Jobb er kun noe jeg utfører for å få råd til tak over hodet og mat på bordet. Har masse hobbyer, (snart) 2 små barn, hunder og mye annet som opptar meg. Kunne tenke meg å ha høner og dyrke grønnsaker i tillegg, men det har jeg ikke tid til. Kjedelig å måtte selge tiden min til arbeidsgiver når jeg har så mye annet jeg verdsetter langt høyere. Endret 14. mars av Anononyma 4 3
AprilLudgate Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars Jeg har alltid synes endel oppgaver på jobb var givende, men også at mengden vissvass og støy/tull var veldig lite ønskelig å bruke tid på. Så min ideelle tanke har alltid vært 50% jobb, bestemme feriene selv. Hadde ikke gjort noe annet spesielt enn å bruke mer tid med familie/venner. Spiller ikke så mye rolle hvordan. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars Nja, jeg vil jobbe litt. Ønsker rundt 50%. Utenom det vil jeg være hjemme og kose meg: bake, lese, gå fjellturer, bade, pusse opp, være sosial med venner. Og ellers reise på ferier med mann og av og til ungene. Anonymkode: 3545c...84a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars Ønsker ikke å slutte å jobbe, for det blir for meningsløst å gå uten rutiner og det å glede seg til fri. Ferie 24/7 blir veldig fort kjedelig. Men, kunne ønske å jobbe litt mindre. 60-80 prosent hadde vært gull. Har en del helseutfordringer, men å bli ufør er uaktuelt. Da hadde jeg blitt sykere! Ingen har godt av å gå å sulle på egenhånd 100 prosent! Anonymkode: 55012...f09 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #14 Skrevet 14. mars Nei, ville ikke sluttet å jobbe helt. Trives med å ha en jobb som gir rutine i hverdagen, og er glad i jobben min. Men skulle gjerne hatt nok ferieuker til å ta fri i alle skoleferier og inneklemte dager, så jeg kunne vært mer med barna mine når de først har fri. Og skulle gjerne hatt sekstimersdag i stedet for 7,5 timer. Så litt mer fri både i hverdagen og i løpet av året, ja takk! Anonymkode: 3b719...0d2 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Skrevet 14. mars Nei. Jeg elsker jobben min, jeg jobber som erfaringskonsulent og det er en helt utrolig fin jobb. Jobber med dyreterapi og skrivekurs innenfor psykisk helse og rusbrukere og det er så givende. Jeg møter så enormt fine folk i jobben min, både av kollegaer og brukere. Det gir meg veldig mye å se utviklingen til mennesker og jeg føler meg faktisk priviligert som har den jobben jeg har. Det er flott å fint å sånn... å tjene seg rik og ligge til pynt og ha fritid men jeg hadde ikke hatt det utbytte av den livsstilen. Jeg liker fritiden min, elsker ferier men jeg er en av de som liker jobnen min også. I mitt liv må det være en balanse. Anonymkode: 73487...deb 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #16 Skrevet 14. mars Ville jobbet deltid, men aldri sluttet i jobben. Anonymkode: a774c...3aa 2
NakenPanda Skrevet 14. mars #17 Skrevet 14. mars Uten 40 år arbeid er det ikke mye til pensjon å gå til egentlig.
AnonymBruker Skrevet 14. mars #18 Skrevet 14. mars Nei jeg ønsker å jobbe. Hvert fall slik jeg har det no. Jeg jobber mye innimellom. Også har jeg det rolig en del. Jeg reiser også. Ferie med mannen. Ferie med venninner. Så jeg er fornøyd. Har god lønn siden jeg eier bedriften selv. Anonymkode: a9086...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #19 Skrevet 14. mars Grüner skrev (1 time siden): Og hvordan tenker du at du skal finansiere et liv hvor du bare reiser, trener og er med venner på 10% jobb? Det er jo er FIRE kommer inn. Google det om du ikke kjenner til uttrykket Anonymkode: 75150...152 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #20 Skrevet 14. mars Jobbet i helse i over 20 år. Kunne godt tenkt meg til å jobbe ca 50% om jeg hadde hatt økonomi til det. Å ikke jobbe er ikke et alternativ. Anonymkode: d2b6d...6f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå