AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Inspirert av tråden om en bonusmor som sliter med tenåringer som har det vanskelig og har kalt henne "jævla bitch": Dersom noen kaller deg noe stygt og du tar deg nær av det, hvorfor? Sånn som i tilfellet her da, med mindre du føler deg som en jævla bitch, hvorfor blir folk så hissige av dette? Er det fordi det er skjellsord? Spør fordi jeg stusser på tilbakemeldingene i tråden, som bar preg av varierende grader av hissige forslag til hvordan man skulle straffe disse ungdommene. Det er mye som må tas tak i hos de barna der, men skjellsordene ser ut til å ha fått enkelte KG-brukere til å se rødt. Anonymkode: c9d9a...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Om du oppriktig lurer på dette, så mangler du evne til ganske grunnleggende sosiale og empatiske evner. Har ikke lest tråden, men dette er rimelig basic egenskaper i mennesker og dyreriket ellers. 16 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neix4 Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars Fordi det er sårende? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars Jeg synes det er frekt, stygt og uhøflig og mener ungdommer som snakker slik driter seg ut med drittungeoppførsel. Man forventer mer av tenåringer. Det vitner også om elendig språk, altså dårlig ordforråd. De som snakker slik fremstår som mindre intelligente. Jeg tar meg ikke nær av det, men synes det bare er ufint. Anonymkode: 1ba7b...76a 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars Hvis jeg tar meg nær av noe er det ofte ikke hva folk sier eller hva de gjør i seg selv. Det er hva som ligger bak som sårer mest. Det at noen kan ønske meg vondt og med vilje prøve å være slem mot meg. At de faktisk ønsker å skade meg, eller faktisk hater meg. Det er vondt. Til trøst kjenner vanligvis ikke folk som gjør vonde ting den personen de gjør vondt mot, ikke egentlig. Selv om de ser personen hver dag. Anonymkode: fd443...0f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hos Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Bedre spørsmål til deg : hvorfor gidde å kalle andre stygge ting? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars Hos skrev (3 minutter siden): Bedre spørsmål til deg : hvorfor gidde å kalle andre stygge ting? Jeg kaller ikke folk stygge ting altså. Eksempelet kommer jo fra tenåringer som kaller bonusmor stygge ting. Jeg antar jo folk gjør det for å få en reaksjon, så hvorfor gi dem det? Anonymkode: c9d9a...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars (endret) Det er som svarene over her. Det er ikke fordi jeg føler meg som jævla bitch (f.eks), det er fordi noen er så respektløse mot meg, og at de undertrykker og nedverdiger meg. Ofte handler det om en stor skuffelse over personen som sier det. Endret 14. mars av exictence 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kaller ikke folk stygge ting altså. Eksempelet kommer jo fra tenåringer som kaller bonusmor stygge ting. Jeg antar jo folk gjør det for å få en reaksjon, så hvorfor gi dem det? Anonymkode: c9d9a...6b0 Som tenåring er det for lengst på tide å lære seg å uttrykke sin misnøye på en annen måte enn ved skjellsord, og lære at det har konsekvenser å kalle andre slikt. Anonymkode: 7a6e4...a43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars Voksne som kaller andre stygge ting skal ha rimelig god grunn til det. Ellers slår det bare rett tilbake på dem. Anonymkode: faca2...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Del Skrevet 14. mars AprilLudgate skrev (15 minutter siden): Om du oppriktig lurer på dette, så mangler du evne til ganske grunnleggende sosiale og empatiske evner. Har ikke lest tråden, men dette er rimelig basic egenskaper i mennesker og dyreriket ellers. I så fall, er ikke det en god grunn til å søke forståelse? Jeg ser imidlertid av svarene at jeg burde ha formulert meg litt anderledes, det jeg lurer på er vel kanskje hvorfor folk blir så hissige og langsinte av det. Spesielt når det er tenåringer som sliter. Anonymkode: c9d9a...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som tenåring er det for lengst på tide å lære seg å uttrykke sin misnøye på en annen måte enn ved skjellsord, og lære at det har konsekvenser å kalle andre slikt. Anonymkode: 7a6e4...a43 Helt greit, men hvorfor går det eventuelt inn på deg? Ville du blitt hissig? Anonymkode: c9d9a...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Del Skrevet 14. mars Jeg har ingen i livet mitt (lenger) som kaller meg stygge ting. Det er rett og slett ikke greit, uansett hvem som sier det. Jeg liker det ikke, jeg aksepterer det ikke. Anonymkode: 01da8...beb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #14 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt greit, men hvorfor går det eventuelt inn på deg? Ville du blitt hissig? Anonymkode: c9d9a...6b0 Hvis mitt eget barn hadde snakket slik til meg, ville jeg først og fremst lurt på hvor min oppdragelse hadde sviktet. Jeg hadde sagt fra der og da at dette var uakseptabelt. Anonymkode: 7a6e4...a43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Del Skrevet 14. mars Min eksmann kalte meg for ekstremt stygge ting flere ganger daglig år etter år. Om jeg tok meg nær av det? Ja, det ødela mitt syn på meg selv og knakk meg fullstendig. Men jeg burde kanskje ikke tatt meg nær av det? Anonymkode: 5758a...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 14. mars #16 Del Skrevet 14. mars Fordi det er sårende? Eier du ikke empatisk forståelse til å forstå dette? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #17 Del Skrevet 14. mars Altså, hvis en eller annen random på gata eller person jeg brydde meg null om hadde kalt meg bitch, så hadde jeg jo sikkert ikke blitt imponert, men ikke tatt det spesielt personlig heller. Det blir jo annerledes med egne barn og stebarn. Og det er jo ikke bare ordbruken som er poenget der vel, uten at jeg har lest tråden. Man ønsker jo et godt og respektfullt forhold med dem. Du MÅ da klare å fatte dette selv. Om du dulter borti en dritings dude på en konsert sånn at han søler ølen sin og han snur seg og sier "jævla pikk", så går ikke du hjem og griner av det akkurat. Om din kjæreste som du elsker sier "jævla pikk" til deg med samme hat og aggresjon, så er det jo selvsagt fullstendig annerledes. Det er ikke skjellsordene alene som sårer. Anonymkode: 625a9...936 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 14. mars #18 Del Skrevet 14. mars Jeg velger å føle meg lei meg når folk sier noe stygt til meg, fordi jeg har behov for respekt, omsorg, og å bli tatt hensyn til, og så har jeg tanker om at andre mennesker skal møte disse behovene i meg. Vi lever i en kultur der folk ikke er i kontakt med hvilke behov de har, og i stedet for å innse hva det er som faktisk gjør at de blir såret, og å deretter søke å dekke de behovene på konstruktive og kreative måter, blir de langsinte. Synes det er interessant å se at i stedet for at folk gir deg et konkret svar på hvorfor de blir såret og langsinte, så sier de bare "skjønner du ikke det?" ... men hvis de skjønte det så godt hvorfor ikke beskrive det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 14. mars #19 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Inspirert av tråden om en bonusmor som sliter med tenåringer som har det vanskelig og har kalt henne "jævla bitch": Dersom noen kaller deg noe stygt og du tar deg nær av det, hvorfor? Sånn som i tilfellet her da, med mindre du føler deg som en jævla bitch, hvorfor blir folk så hissige av dette? Er det fordi det er skjellsord? Spør fordi jeg stusser på tilbakemeldingene i tråden, som bar preg av varierende grader av hissige forslag til hvordan man skulle straffe disse ungdommene. Det er mye som må tas tak i hos de barna der, men skjellsordene ser ut til å ha fått enkelte KG-brukere til å se rødt. Anonymkode: c9d9a...6b0 Rart spørsmål. Tenk på hvordan du selv ville reagere på det samme. Jeg kjenner ingen som liker å bli kalt noe negativt. De fleste blir lei seg, noen blir sinte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #20 Del Skrevet 14. mars Jeg hadde jo ikke blitt SÅRET om ungene mine kalte meg stygge ting. Men jeg ville slått hardt ned på det fordi det er en del av normal barneoppdragelse. Ingen ved sine fulle fem ønsker seg barn som kan finne på å kalle folk skjellsord. Og, jeg har jobbet i et serviceyrke i mange år. Når jeg bortviser kunder som sier stygge ting til meg eller kollegaer, så er det heller ikke fordi det er sårende, men fordi uhøflige mennesker uten folkeskikk skal settes på plass. De er muligens uforbederlige, men de skal i hvert fall ikke oppnå fordeler ved oppførselen sin på MIN jobb. Anonymkode: 85743...165 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå