AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Er så vidt begynt å planlegge tur for meg selv og mine to voksne barn. Fyller 60 år til neste år, barna er 25 og 28 år. Jente og gutt. Vi tenker å være borte fem til syv dager, i mai/juni en gang og sånn rent praktisk tenker jeg å fly til Nice. Hensyntar da både hvor jeg bor og hvor barna bor (alle bor i Norge, men ikke samme sted). Har vært en del i og rundt Nice og er litt kjent, men ikke i byene rundt. Har sett litt på byene langs kysten opp mot Italia og har lest mye bra om Menton. Enkelt å komme seg dit fra flyplassen samt at det er en liten svipptur til Ventimiglia. Dersom jeg skulle reise alene hadde jeg definitivt valgt Menton - det ser helt nydelig ut- men litt usikker på grunn av barna. Er det noen som har vært der og kan si litt om hva man kan gjøre der. Planen er å bare slappe av, bade, gå tur, spis god mat, god drikke og kanskje leie bil og kjøre litt rundt omkring. Tror kanskje barna hadde likt om det var shoppe muligheter. Takknemlig om noen tar seg tid til å svare meg ♥️ Anonymkode: d8f3c...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #2 Del Skrevet 15. mars Barn og barn fru blom? Det er vel ikke lekeplasser du er ute etter? Menton er fin og avslappende, tilbringer greit en ukes ferie der. Anonymkode: ca2b3...712 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 8.32): Barn og barn fru blom? Det er vel ikke lekeplasser du er ute etter? Menton er fin og avslappende, tilbringer greit en ukes ferie der. Anonymkode: ca2b3...712 Ekspander «Barn og barn»? De er vel mine barn for bestandig, uansett hvor gamle de er. Og selvsagt er det ikke tips om lekeplasser jeg er ute etter 🙄 Jeg ønsker tips fra noen som har vært i Menton ts Anonymkode: d8f3c...f36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #4 Del Skrevet 15. mars Dra til Nice - mye bedre å ha Nice som base og ta dagsturer. 😊 Jeg pleier å veksle mellom Nice og Cannes som base - lettere å dra til St Tropez fra Cannes feks. Anonymkode: 88158...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #5 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 14.08): Dra til Nice - mye bedre å ha Nice som base og ta dagsturer. 😊 Jeg pleier å veksle mellom Nice og Cannes som base - lettere å dra til St Tropez fra Cannes feks. Anonymkode: 88158...38a Ekspander Har bodd i Nice flere ganger, har ikke lyst å bo der på denne reisen. Ideelt har jeg lyst å bo på et vinslott 😊 ts Anonymkode: d8f3c...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #6 Del Skrevet 15. mars Menton er helt nydelig. Flott gamleby, lang sand/rullesteinstrand og mange gode restauranter. Kunne minst vært en uke der. Litt shopping er det også, mange små nisjebutikker med klær, interiør og mat. Anonymkode: d6cf9...455 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #7 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 14.03): «Barn og barn»? De er vel mine barn for bestandig, uansett hvor gamle de er. Og selvsagt er det ikke tips om lekeplasser jeg er ute etter 🙄 Jeg ønsker tips fra noen som har vært i Menton ts Anonymkode: d8f3c...f36 Ekspander Jeg har vært der. Koselig, rolig og avslappende, fint å tilbringe en ukes ferie der. Men jeg tenker at de voksene barna dine kanskje vil ha litt uteliv og shopping? I så faller jo ikke Menton verdens navle. Du kan fint handle litt "smått" og ta et glass vin og noe å spise, men i så måte er både Cannes, St. Tropez eller Nice mere underholdende, om dere ønsker det. Anonymkode: ca2b3...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 15.57): Menton er helt nydelig. Flott gamleby, lang sand/rullesteinstrand og mange gode restauranter. Kunne minst vært en uke der. Litt shopping er det også, mange små nisjebutikker med klær, interiør og mat. Anonymkode: d6cf9...455 Ekspander Takk for tips. Sånt jeg var ute etter å høre. Menton ser fin ut når jeg googler, men alltid fint å høre fra noen som har vært der. Ts Anonymkode: d8f3c...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #9 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 15.58): Jeg har vært der. Koselig, rolig og avslappende, fint å tilbringe en ukes ferie der. Men jeg tenker at de voksene barna dine kanskje vil ha litt uteliv og shopping? I så faller jo ikke Menton verdens navle. Du kan fint handle litt "smått" og ta et glass vin og noe å spise, men i så måte er både Cannes, St. Tropez eller Nice mere underholdende, om dere ønsker det. Anonymkode: ca2b3...712 Ekspander Shopping, ja. Uteliv, ikke så viktig. Så lenge det er gode og koselige restauranter og barer er vi alle fornøyd. Uteliv som i nattklubb er ikke et must. Tenker å leie bil en dag eller to for å komme oss litt rundt, sånt liker vi. Ts Anonymkode: d8f3c...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #10 Del Skrevet 16. mars Menton er veldig koselig. Om «barna» vil på shopping er det jo bare en kort togtur til Nice eller Monaco. Anonymkode: b175c...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #11 Del Skrevet 18. mars Menton er vidunderlig! 😍 Anonymkode: c2a38...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #12 Del Skrevet 18. mars Jeg drar til Nice om 10 dager - planlegger dagsturer til Menton - Eze - Villefrance-Sur-Mer - Grasse - Antibes- St Paul de Vence og Cannes 😅 Blir busy uke 😍 Anonymkode: 88158...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå