Gå til innhold

Er Solskinnshistorier på hvis damen først tar kontakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Trolltunge skrev (2 timer siden):

Jeg gikk rett bort og snakket med ham. Ja jeg tror han ble veldig overrasket. Pratet litt og så dro jeg ham ut på dansegulvet. 

Så morro. Så spurte du om nummeret?

Anonymkode: 020e3...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har selv flere ganger sagt hei og startet første interesse for mannen i virkeligheten, men han tar sjeldent steget til å initiere kontakt som fører til noe.  Dvs spørre om nummeret eller legge meg til på FB dagen etter. Er vel det innlegget handler om. Jeg tror mange tørr å si hei hallo. Men få tørr ta det steget som å være først å opprette kontakt «for å date».  
Ser det er noen solskinnshistorier her men er det mannen som spurte ut på date? 
-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sjekket opp mannen min da vi var på middag og søsteren hans. Vi har nå vært gift i 15 år, så det gikk fint det.

Anonymkode: c3e2f...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 17.29):

Hei, jeg lurer på en ganske klassisk vise: 

Hvis du som dame har tatt kontakt med en mann først, er det mange solskinnshistorier der ute på at det leder til et forhold? Selv vet jeg kun om ett tilfelle, som gikk på håret. Resten av mine venninners forhold, har enten oppstått ved at mannen initierte og fulgte opp kontakt (etter å ha hilst i en ekte setting) eller via likestilt kontakt etter Tinder match. Er det liksom gode historier der ute på at mannen kan bli betatt og forelsket? (selv om han virker lunken, aldri hadde tenkt å opprette kontakt)

Min eks-kjæreste igjennom noen år og min nåværende kone tok begge initiativ overfor meg. 

Trodde ikke dette var så uvanlig?

Anonymkode: 3a470...165

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja and still going strong på tredje året.

Anonymkode: 331ba...b79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg sjekket opp mannen min da vi var på middag og søsteren hans. Vi har nå vært gift i 15 år, så det gikk fint det.

Anonymkode: c3e2f...671

Hva legger du i sjekke opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mann 37

Min erfaring er at alle damene jeg har tatt initiativ til å bli kjent med har aldri blitt noe seriøst. Faktisk har alle gangene damen har tatt initiativ blitt til noe seriøst. Forholdet er vel noe slikt som 40-3 eller noe. Men hva har disse erfaringene å si? Veldig lite, for neste dame er et helt eget individ med alt det innebærer. Kanskje vil jeg avvise hun neste som skulle prøve seg, kanskje vil jeg treffe gullfuglen på neste dame jeg prøver meg på. 
Eneste som er sikkert er at jo lengre tid det går, jo tryggere blir jeg på hva jeg ser etter

Anonymkode: 2d793...511

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt initiativ en gang, det gikk ikke veldig bra. Han var helt for å treffes, men så kunne han aldri, og så dabbet det av. Tror han følte jeg kom for hardt ut når jeg spurte om å treffes. 

Jeg kjenner at jeg nok er mest komfortabel med at mennene tatt skrittet til å vise interesse først, også fordi jeg er sjenert, og usikker på meg selv. 

Anonymkode: 3c674...75c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som M52 som ikke aner noe som helst om dateing ol. ville jeg satt veldig pris på om damer tar kontakt først. Vær gjerne veldig tydelig og, sånn at jeg skjønner at du prøver deg. Dårlig på hint og andre utydelige tegn. Så skal jeg gjøre mitt for å følge opp om interessen tilbake er der. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg møtte mannen min "Per" online (ikke på en sjekkeside/app, men gjennom en felles hobby). Han var overhodet ikke interessert i å flørte med noen online, og heller ikke på markedet for en kjæreste, sa han. 

Jeg ble allikevel veldig betatt av ham, og foreslo at hele gruppen burde møtes og feire en begivenhet sammen, vi dro på restaurant sammen ca 10 stykker, og deretter på en liten sightseeing i området. Den middagen var første gang jeg så "Per" i virkeligheten, og i løpet av sightseeingen klarte jeg å få ham alene i en times tid og gjorde mitt beste for å få til en flørtende tone. Det gikk.. sånn halvdårlig.

Noen dager senere, uten noen videre kontakt fra hans side, så sendte jeg bare en melding og spurte om jeg ikke kunne komme en tur i kveld? Hadde vært så koselig å se ham igjen. Han sa ja, så jeg dro dit, vi spilte litt sammen, tok et glass vin, havnet til sengs sammen. 3 måneder senere var vi samboere og nå er vi gift med hus og barn og katt og hele pakka. 

Anonymkode: 82e69...bfa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sjekket opp mannen min. Han sliter fortsatt med konsekvensene, 18 år senere. :ler:

Ene broren min ble også sjekket opp av hun som han nå har vært sammen med i 15 år.

Har flere venninner og bekjente som har gjort det samme. I min bekjentskapskrets er det altså minst like vanlig at det er damene som tar initiativ.

Anonymkode: 35036...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bare erfaring fra Tinder (som dame). De samtalene jeg har startet har dødd ut. Det kom bare dårlige svar og få spørsmål tilbake. Man føler bare de hadde sweipa i blinde. De samtalene mennene startet var bedre, da de selv var mye mer interessert. Synd, for det er mange menn som klager over at damer ikke starter samtaler. Men det er jo helt umulig å starte samtaler når de overhode ikke er interessert, selv om man har matcha. Selv sweipet jeg kun på de jeg var interessert i å snakke med. Har startet en del samtaler, men blir jo mer til at man venter på at mannen skal starte, for man orker ikke at det bare skal dø ut. 

Anonymkode: c30a3...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sjekket opp eksen. Vi hadde felles kjente, og møttes jevnlig på fester i 10 år. Så flyttet jeg, etter noen år var jeg tilbake i gamlebyen og møtte han på fest igjen. Var sammen i ett år.

Nåværende kjæreste møtte jeg via tinder. Men var jeg som sendte første melding, jeg som spurte om å møtes, og jeg som tok initiativ til det første kysset.

Anonymkode: 4a295...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 17.29):

Hei, jeg lurer på en ganske klassisk vise: 

Hvis du som dame har tatt kontakt med en mann først, er det mange solskinnshistorier der ute på at det leder til et forhold? Selv vet jeg kun om ett tilfelle, som gikk på håret. Resten av mine venninners forhold, har enten oppstått ved at mannen initierte og fulgte opp kontakt (etter å ha hilst i en ekte setting) eller via likestilt kontakt etter Tinder match. Er det liksom gode historier der ute på at mannen kan bli betatt og forelsket? (selv om han virker lunken, aldri hadde tenkt å opprette kontakt)

Jeg inviterte mannen min ut, fordi jeg likte han. Venner av han sa senere at det var de glad for, for han trodde ikke han hadde sjans på meg og er litt sjenert . Jeg tenkte og at jeg umulig hadde sjans på han som var så kjekk, men man får jo aldri vite om man ikke prøver 😂 det er 15 år siden nå. 

Anonymkode: 93ffe...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjæreste med en da jeg var i 20-årene som jeg traff på et diskotek. Hadde sett på han hele kvelden, og han var bare med kompisene. Mot slutten av kvelden sto han i baren, og da gikk jeg bare bort til han og sa: "Du er veldig kjekk. Bli med meg hjem?" Og det gjorde han. Vi var sammen i 3 år. 😊

Endret av Gaia
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 15.35):

Så morro. Så spurte du om nummeret?

Nei. Ble nemlig med meg resten av kvelden og natten. (Ingen sex, bare prating og å ligge inntil hverandre.) Så må han jo ha fått nummeret mitt før han dro, for han dro ca kl 10 og kl 12 ringte han og inviterte meg på en kaffe. Da hadde jeg reist, så det ble hyppige telefoner og meldinger i to uker, før han inviterte seg selv til meg for en hel helg. Da var jeg litt "Åh nei, men vi kjenner hverandre jo ikke godt nok til det." mens han mente vi kjente hverandre bedre enn det var normalt å kjenne et menneske. 

Jeg skulle ikke ha forhold til ham, iallefall ikke gifte meg med ham. Han hadde helt andre planer veldig fort, og han er ikke en mann som gir seg når han har bestemt seg for noe. 😂😅🥰

Vi giftet oss rundt 1 1/2 år etter første møte, og er fremdeles gift. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg angrer på at jeg initierte med min nåværende kjæreste. Selv om vi ble ilag og har vært sammen i nærmere 5 år, så har det ført til at jeg sitter med følelsen av at jeg liker han, bedre enn han liker meg. Dessuten så har det desverre også ført til at jeg alltid må initiere for å få forholdet til å gå videre til neste steg.. bli kjærester, jeg måtte initiere.. si elsker deg for første gang, jeg måtte initiere.. flytte sammen, jeg måtte initiere.. dates, jeg må initiere.. 

Er fryktelig slitsomt å være den eneste som gir uttrykk for å ville noe mer

Anonymkode: 2d697...f0e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...