Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å jobbe igjen snart og har to timer ammefri. Har tenkt en time på starten og slutten av arbeidsdagen vil passe babyens behov best. 

Men det er noen møter hver uke som varer til kl 15, og jeg må egentlig gå 14:30 da for å få ammet. Dette er møter som ikke kan flyttes, da det er for hele avdelingen. Det varierer litt hvor viktig det er for meg å være der, men det er ønskelig med oppmøte.

Syns det er litt vanskelig å vite hvor rigid jeg skal være på å få gått en halvtime før, men det er jo snakk om babyens behov for mat, ikke hva som er praktisk for arbeidsplassen, tenker jeg da.

Hvordan har dere andre løst dette med møter som ikke kan flyttes? 

Anonymkode: a9239...4c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke komme 1,5 time senere på morgenen de dagene det er møter på ettermiddagen?

Anonymkode: e23ea...558

• Liker 2
Skrevet

Du har vell ikke 2 timer ammefri pluss forflytning heller? Mulig jeg ikke forsto helt hva du mente? Kan far komme med baby til arbeidsplassen disse dagene? Pumpe tidligere på dagen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke komme 1,5 time senere på morgenen de dagene det er møter på ettermiddagen?

Som sagt er det babys behov som styrer ammingen, og med de rutinene vi har nå så har jeg mer behov for å rekke å amme kl 15 enn å være lenger hjemme om morgenen. Men lurer på hva andre har gjort, vil ikke bli for rigid heller..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva andre har gjort? I mitt tilfelle så tok jeg lang mammaperm og jobbet 50% i tiden etterpå. Da ble det aldri behov for ammefri.

Hva med å prøve å forskyve ammetider litt? Hvis du forskyver 5 og 5 minutter av gangen så tar det ikke lang tid å legge om ammerytmen en halvtime. Da kan du fast komme 1,5 timer senere og dra 0,5 timer tidligere.

Anonymkode: b55b0...32c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som sagt er det babys behov som styrer ammingen, og med de rutinene vi har nå så har jeg mer behov for å rekke å amme kl 15 enn å være lenger hjemme om morgenen. Men lurer på hva andre har gjort, vil ikke bli for rigid heller..

Ja, da får du bare gå tidlig de dagene, da. Du har ammefri for å dekke barnets behov best mulig, så da må det jo bare bli sånn. Kanskje vil jo rutinene endre deres endre seg, så det ikke er en problemstilling om 1-2 måneder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går hjem, jeg. Baby foran jobb. Ingen takker deg/meg for å prioritere jobb.

Det er for en liten periode, så går det seg til og du kan bli med i møtene igjen. 

Anonymkode: a30de...072

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg begynner å jobbe igjen snart og har to timer ammefri. Har tenkt en time på starten og slutten av arbeidsdagen vil passe babyens behov best. 

Men det er noen møter hver uke som varer til kl 15, og jeg må egentlig gå 14:30 da for å få ammet. Dette er møter som ikke kan flyttes, da det er for hele avdelingen. Det varierer litt hvor viktig det er for meg å være der, men det er ønskelig med oppmøte.

Syns det er litt vanskelig å vite hvor rigid jeg skal være på å få gått en halvtime før, men det er jo snakk om babyens behov for mat, ikke hva som er praktisk for arbeidsplassen, tenker jeg da.

Hvordan har dere andre løst dette med møter som ikke kan flyttes? 

De møtene må bare vike, enkelt og greit. De klarer seg uten deg! 

Anonymkode: 79a2f...e4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk hjem. Det var bare for en periode. Det gjaldt også faste møter. Babyens behov er viktigst. Les et referat neste dag eller noe. 

Anonymkode: bb32a...63e

AnonymBruker
Skrevet

Rett etter jobbstart: fulgte babyens behov foran jobben. Men stilte meg disponibel til å lese gjennom referat ol. dagen etter hvis det var behov. Men det behovet var veldig variabelt for min del. 

Etter hvert slacket jeg gradvis mer på det. Babyens behov for amming var for vårt vedkommende større i starten (også fordi overgangen til jobb er nettopp en overgang). 

Anonymkode: 873d4...87d

AnonymBruker
Skrevet

Dere starter vel med fast føde før du begynner i jobb? Så da kan vel baby kanskje få grøt eller noe annet en stund før du kommer hjem? 

Skjønner egentlig ikke at det skal være et problem, men det er litt hva man gjør det til selv da :) Her har begge barna klart seg fint i timesvis med far, mat har de fått uansett i en eller annen form.. mat, grøt, mme, pumpet morsmelk… 

Anonymkode: 088f6...f30

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...