AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Hva er minste lovlige timelønn nå? Anonymkode: a06fb...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Det er forskjell fra yrke til yrke, og alder. Google for det yrket du lurer på og du finner svaret. Anonymkode: 5e9d2...be0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mufasa90 Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars kun 8 yrker som har allmengjort timelønn, aka minstelønn. Resten er fritt villt sånn sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/lonn/minstelonn/ Anonymkode: edd52...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars Ah, ok. Jeg er uføretrygdet og vil prøve å komme litt ut i samfunnet og føle at jeg bidrar litt. Samtidig vil jeg holde meg under inntektsgrensen. Tenker jeg kanskje klarer to halve dager i uken i starten og lurte derfor på om det vil gå over grensen.. Er det 100kr timen, eller 170kr… Er i slutten av 30-årene med null arbeidserfaring og utdanning. ts Anonymkode: a06fb...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Du kan tjene 0,4 G i året, uten at det skjer noe med trygden. Anonymkode: da27b...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars I butikk tror jeg man starter på 175 i timen om butikken følger tariff Anonymkode: 60ff3...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan tjene 0,4 G i året, uten at det skjer noe med trygden. Anonymkode: da27b...e23 Det vet jeg. Spørsmålet er hvor mange timer i uken det tilsvarer, ergo, jeg må ha ca minste timelønn. Anonymkode: a06fb...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det vet jeg. Spørsmålet er hvor mange timer i uken det tilsvarer, ergo, jeg må ha ca minste timelønn. Anonymkode: a06fb...7bb Litt over 1000 kr/uken. Men om de trekker av trygden, vil du ikke allikevel sitte igjen med mer penger om du jobber inn f.eks. 1500 kr på en dag? Anonymkode: a49d8...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er minste lovlige timelønn nå? Anonymkode: a06fb...7bb Lønn blir regulert gjennom tariffer og ikke lov i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Litt over 1000 kr/uken. Men om de trekker av trygden, vil du ikke allikevel sitte igjen med mer penger om du jobber inn f.eks. 1500 kr på en dag? Anonymkode: a49d8...d83 Jo, mulig. Har ikke satt meg sånn veldig inn i det åpenbart. Men 1000kr i uken? Er det kanskje en syv-timers vakt da? Anonymkode: a06fb...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #12 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jo, mulig. Har ikke satt meg sånn veldig inn i det åpenbart. Men 1000kr i uken? Er det kanskje en syv-timers vakt da? Anonymkode: a06fb...7bb Ta 1000 og del på 7, da! Kanskje frivillig gratis arbeid er bedre? Anonymkode: a49d8...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. mars #13 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 17.53): Ah, ok. Jeg er uføretrygdet og vil prøve å komme litt ut i samfunnet og føle at jeg bidrar litt. Samtidig vil jeg holde meg under inntektsgrensen. Tenker jeg kanskje klarer to halve dager i uken i starten og lurte derfor på om det vil gå over grensen.. Er det 100kr timen, eller 170kr… Er i slutten av 30-årene med null arbeidserfaring og utdanning. ts Anonymkode: a06fb...7bb Hvordan bor du? Leilighet? Leier, eier, eller hva? Jeg er uføretrygdet, jeg også, men jeg eier en borettslagleilighet. Jeg har meldt meg som styremedlem, og ble valgt inn. Dette er en frivillig jobb jeg tjener jeg noen titusener i året på. Ikke så voldsomt mye så klart, men penger likevel, og en velkommen ekstrabonus som jeg innbetaler ekstra på boliglånet Har vært styremedlem i tilsammen nesten to år nå. Jeg føler jeg gjør en jobb til nytte for hele lokalmiljøet her jeg bor, jeg fikk nylig av høre av styreleder at "jeg synes du er super som styremedlem". Det føles med andre ord bra å gjøre litt nytte for seg, og jeg gjør en liten jobb en til to ganger i uka, og går selvsagt på alle styremøter og generalforsamling, gir min stemme i saker, sier min mening om ting, kommer med forslag, osv. Det klarer jeg. Hvis du bor i leilighet i sameie eller borettslag, kanskje det er noe for deg også? Men jeg TROR man må være eier av boligen, ikke leietager. Kun eiere har stemmerett i saker som angår borettslaget, etter hva jeg har forstått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå