Gå til innhold

Overveldet av vonde følelser, gråter - trenger råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

jeg sitter her på min andre time og brister i gråt hvert femte minutt. Klarer ikke regulere meg selv helt ned, roe meg ned, slappe av. Klarer ikke gå tur, fordi jeg bare gråter. Hvordan trøster dere deres selv når livet river og dere er helt alene? Jeg har ikke noen som kan være med meg her og nå, og må dessuten lære meg å håndtere dette på bedre måter. Blir veldig fort sint på meg selv og  ikke minst skamfull. 
jeg er nylig blitt 30 år, og det hører med at jeg  er under behandling og i en prosess for traumelidelser. Jeg opplevde nylig en vanskelig hendelse og det spiller inn på hvorfor det blir ekstra overveldende for meg her og nå. Ofte - nå -  trenger jeg bare en klem, enn hvor banalt det høres ut. Det blir ekstra vondt å bo og være alene når alt du trenger er en arm rundt deg. Noen som sitter med deg. Jeg gråter så mye nå, at jeg er helt tett, hoven, dunkende hodepine og jeg rister. 
trenger bare noen innspill på hvordan jeg kan regulere meg ned bedre. 
takk!

Anonymkode: 4a2bc...34d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke farlig å gråte. Ta en Paracet for hodepinen. Du kan gå tur, ta på deg skoene og sett det ene beinet foran det andre. Jeg for min del pleier å ta meg en dusj eller gå og legge meg. Da blir jeg sliten til slutt av gråtingen og så sovner jeg. Ta med deg en varmeflaske i så fall, det hjelper.

Anonymkode: 51904...e5f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor flytter du ikke fokuset bort fra å trøste deg selv til en positiv tanke. 

Det du driver med er bare med på å drive seg ned, og så srår du fast i spiralen. 

Anonymkode: 00f51...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ringe noen du kjenner for å slå av en prat om helt andre ting for å få tankene over på noe annet? 

Hvis ikke, gå en tur. Gå til butikken og kjøp deg noe godt eller dra til et handlesenter og slå ihjel litt tid der. Eller bare gå på tur. 

Anonymkode: 3bb67...971

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei

jeg sitter her på min andre time og brister i gråt hvert femte minutt. Klarer ikke regulere meg selv helt ned, roe meg ned, slappe av. Klarer ikke gå tur, fordi jeg bare gråter. Hvordan trøster dere deres selv når livet river og dere er helt alene? Jeg har ikke noen som kan være med meg her og nå, og må dessuten lære meg å håndtere dette på bedre måter. Blir veldig fort sint på meg selv og  ikke minst skamfull. 
jeg er nylig blitt 30 år, og det hører med at jeg  er under behandling og i en prosess for traumelidelser. Jeg opplevde nylig en vanskelig hendelse og det spiller inn på hvorfor det blir ekstra overveldende for meg her og nå. Ofte - nå -  trenger jeg bare en klem, enn hvor banalt det høres ut. Det blir ekstra vondt å bo og være alene når alt du trenger er en arm rundt deg. Noen som sitter med deg. Jeg gråter så mye nå, at jeg er helt tett, hoven, dunkende hodepine og jeg rister. 
trenger bare noen innspill på hvordan jeg kan regulere meg ned bedre. 
takk!

En varm lang dusj eller et bad hjelper. Rolig og beroligende musikk etterpå så søvn ❤️

Det går over, men det er fryktelig vondt når det står på ❤️ Håper du får det bedre. 

Ta paracet. 

Anonymkode: bc12d...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakk med hunden eller katten, eller naboens katt...

Anonymkode: 7f172...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor flytter du ikke fokuset bort fra å trøste deg selv til en positiv tanke. 

Det du driver med er bare med på å drive seg ned, og så srår du fast i spiralen. 

Anonymkode: 00f51...214

Å tenke positivt ja. Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En varm lang dusj eller et bad hjelper. Rolig og beroligende musikk etterpå så søvn ❤️

Det går over, men det er fryktelig vondt når det står på ❤️ Håper du får det bedre. 

Ta paracet. 

Takk for tips og råd🫶🏼 tar nok ikke smertestillende fordi det er vondt psykisk. Vil heller forsøke å håndtere det på et vis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du ringe noen du kjenner for å slå av en prat om helt andre ting for å få tankene over på noe annet? 

Hvis ikke, gå en tur. Gå til butikken og kjøp deg noe godt eller dra til et handlesenter og slå ihjel litt tid der. Eller bare gå på tur. 

Anonymkode: 3bb67...971

Jeg kan ringe, men føler meg ofte til bry. spesielt på fredag, når alle tar helg og alt det - det føles vanskeligere. Må nok bare trene litt på det også… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips og råd🫶🏼 tar nok ikke smertestillende fordi det er vondt psykisk. Vil heller forsøke å håndtere det på et vis

Gikk litt fort. Forstår nå du kanskje tenkte på hodepinen. Tar bare hvis det ikke roer seg før jeg skal legge meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke farlig å gråte. Ta en Paracet for hodepinen. Du kan gå tur, ta på deg skoene og sett det ene beinet foran det andre. Jeg for min del pleier å ta meg en dusj eller gå og legge meg. Da blir jeg sliten til slutt av gråtingen og så sovner jeg. Ta med deg en varmeflaske i så fall, det hjelper.

Anonymkode: 51904...e5f

Takk for tips. Skal forsøke å ta meg en dusj før leggetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joe Dispenza❤️

Anonymkode: 5981e...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper det hjelper 🫶 Hold ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ringe, men føler meg ofte til bry. spesielt på fredag, når alle tar helg og alt det - det føles vanskeligere. Må nok bare trene litt på det også… 

Jeg ville prøvd om det er noen du stoler på. Alt som kan være til hjelp for deg er bra for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg forstår hvordan du har det. Traumer kan være lammende og nervesystemet er ofte i alarmberedskap hele tiden. Da kan det føles umulig å gå en tur, eller gjøre andre «fornuftige» ting. Noe som hjalp meg var å fokusere på pusten; ta et dypt innpust på 3-4 sekunder. Fyll lungene helt. Bruk dobbelt så lang tid på utpust, tøm lungene for luft. Gjenta pustingen til du kjenner at kroppen slapper mer av. Dette funket veldig bra for meg❤️lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det å snakke til meg selv med en varm indre stemme, og akseptere at "nå er det sånn". Lar ristingen og gråten komme, og holder rundt meg selv. Om jeg føler at det blir for overveldende og jeg får "dramatiske" tanker så distraherer jeg meg selv, forsøker å komme ut av det, går og gjør noe annet, tar en dusj, spiser noe, leser på KG, alt som tar tankene bort, så det ikke skal bli så overveldende. Men har hatt mye nytte av å bare la gråten stilne, og faktisk være med meg selv i det. Ser for meg at jeg er en trygg voksen som backer meg selv. 

Bare å sende en DM hvis du vil skrive litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...