AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Hei! Har de siste årene slitt med uren hud og fikk prøve Epiduo gel av fastlegen i fjor vår. Det fungerte kjempebra! Jeg fortalte at jeg ville prøve å bli gravid til høsten, og han sa at jeg måtte slutte på Epiduo hvis jeg ble gravid. Jeg sluttet på p-piller og epiduo samtidig, og allerede 1,5 mnd. etter var jeg blitt gravid. Jeg sluttet jo på epiduo en god stund før graviditeten, men nå leste jeg på nett at man helst skulle slutte å bruke epiduo hvis man planla å bli gravid.. Men det sto ingen ting om hvor lenge før graviditeten det var trygt å bruke det? Ble litt bekymret nå da.. Kan det at jeg har brukt epiduo 1,5 mnd før graviditeten ha skadet fosteret på noe vis? 🤔 Alt har sett normalt ut på ultralyd. Anonymkode: 2ed2f...38d
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Har mest sannsynlig ingen betydning. Lite forskning på topikal bruk, men vi vet systemisk bruk er svært skadelig, og derfor rådes det mot da det er usikkert nettopp hvor mye som absorberes i kroppen, men sannsynlig ikke nok til å være skadelig den korte tiden. Det går nok bare fint. Anonymkode: 83e71...655
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Jeg vil si du sluttet da du planla å bli gravid. Tror den advarselen handler om at det er sent å slutte etter man får en positiv test. Hadde det vært fare for fosterskade, ville det nok vært mye strengere. Jeg har gått på isotretinoin (tablettkur), og da måtte jeg skrive under på at jeg kom til å bruke to forskjellige typer prevensjon, og jeg måtte ta en blodprøve for å utelukke graviditet en gang i måneden. Så helsevesenet er ganske strenge på dette. Anonymkode: e27cf...b8c
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Okei, takk for svar! Betryggende 😊 Anonymkode: 2ed2f...38d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå