Gå til innhold

Hvordan betaler man helt ned på bulder rammelån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det høres ut som et rart problem, men.. Jeg betalte ned de siste ca 40 000kr på boliglånet, slik at det da var 0kr igjen. Men så ved månedsskiftet så kommer det da naturlig nok renter for de 40 000kr på rundt 100kr for dagene før det var betalt ned. Så kan jeg jo betale ned de 100kr, men da blir det plutselig noen små kroner og øre likevel. Og slik vil man i teorien aldri klare å betale seg ned til null. Noen som har en ide?

Det er et rammelån, så det er ikke terminbeløp/månedlig nedbetaling, rentene legger seg på toppen av lånebeløpet.

Anonymkode: b1535...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring dem og spør om eksakt beløpssaldo den dagen du skal betale inn det siste. Så innbetaler du det de sier, ikke det som står i nettbanken. Da får du med deg påløpte renter som ikke er bokført ennå. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alternativt så innbetlaer du 200 og fpr tilbakebetalt overskytende når kontoen blir avsluttet

Anonymkode: 7a0d3...b5d

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at du må si opp lånet hvis du ikke vil ha det lenger. Det forsvinner ikke av seg selv, selv om du bruker 0 kroner av ramma.

Anonymkode: 8a7a9...076

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke greit å beholde det rammelånet aktivt? Er jo ganske mye mer pes å måtte ta opp nytt lån om man skulle trenge likviditet på et senere tidspunkt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
newman01 skrev (5 minutter siden):

Er det ikke greit å beholde det rammelånet aktivt? Er jo ganske mye mer pes å måtte ta opp nytt lån om man skulle trenge likviditet på et senere tidspunkt. 

Det koste vel penger hver måned å ha rammelånet tilgjengelig selv om det ikke brukes?

Anonymkode: bc26b...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det koste vel penger hver måned å ha rammelånet tilgjengelig selv om det ikke brukes?

Anonymkode: bc26b...c9e

Det står at det er gebyrfritt, så det kan jo tenkes det ikke koster noe så lenge det ikke påløper renter. 
Jeg tenker det er kjekt å ha likviditet tilgjengelig, spesielt om man har planer om litt oppgradering og vedlikehold i nærmeste framtid 
image.thumb.png.a6eb8e95846c3f9b575bf5b30ad3b948.png

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal ikke avslutte det. Bare ha det akkurat i 0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal ikke avslutte det. Bare ha det akkurat i 0.

Betal inn 200 kr da, så er du sikker. 

Anonymkode: b0b7e...236

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...