Gå til innhold

Mottar en ekstra utbetaling på 3000,- pga ingen bruk av egenmelding i hele 2024!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sprøyt! Kanskje for noen, men definitivt ikke for alle. 

Hadde slutta på dagen om min kroniske sykdom ikke bare skulle gi smerter og høye medisinske utgifter, men også mindre lønn enn hva friske folk får. Fy faen for en drittsjef! 

Hilsen ei  som trener, spiser sunt og sover godt.

Anonymkode: 4730d...b26

Gir deg ikke mindre lønn, men du får ikke den bonusen de andre som er heldige og ikke er vekke fra jobb pga. sykdom får.

Det finnes også plasser som har gitt en uke mer i ferie for de som ikke røyker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har en annen løsning for å unngå for mye fravær. Valgfri arbeidstid. 

Anonymkode: 4b9d4...e3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tre ansatte inkludert meg mottar 3000,- ekstra på mars lønn pga ingen fravær i fjor.

Det er sååå hyggelig av arbeidsgiveren! De setter veldig pris på og det betyr mye for dem å ha oss på jobb gjennom hele året. 

Det er arbeidsgiver man er glad i og det gjør at man vil fortsette i jobben.

Ps 1 jeg vil bare fortelle om 

Ps 2 jobber i matbutikk.

Anonymkode: a9c9d...d69

Så gøy ! Hvor er dette?
jeg som aldri er syk vil gjerne motta pengene. 

Anonymkode: 5ba60...034

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mufasa90 skrev (1 minutt siden):

Gir deg ikke mindre lønn, men du får ikke den bonusen de andre som er heldige og ikke er vekke fra jobb pga. sykdom får.

Der skulle gjerne jeg jobbet! Jatakk til ekstra ferieuke for ikke å røyke! Kan jeg få en ekstra uke ferie hvis jeg ikke rører alkohol på et år også? 

Anonymkode: b6833...e22

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyt! Kanskje for noen, men definitivt ikke for alle. 

Hadde slutta på dagen om min kroniske sykdom ikke bare skulle gi smerter og høye medisinske utgifter, men også mindre lønn enn hva friske folk får. Fy faen for en drittsjef! 

Hilsen ei  som trener, spiser sunt og sover godt.

Anonymkode: 4730d...b26

Det er jo ikke slik at de som har lett for å være hjemme får noe mindre lønn. De får lik lønn, men mindre arbeid.

Da er det fint med en bonus til de som jobber hardere når andre er borte.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mufasa90 skrev (2 minutter siden):

Røyking er valgfritt .

Det er ikke sykdom 

Anonymkode: 86b06...0e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har en annen løsning for å unngå for mye fravær. Valgfri arbeidstid. 

Den er genial! Jeg har selv fleksitid og prøver å legge inn innsats når formen er på topp, men tar det litt roligere og kortere dager hvis jeg er mer hanglete. Topp for både meg og arbeidsgiver!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De burde heller sponse treningssenter og to timer betalt trening i uka fremfor å gi penger for å ikke ha blitt smittet/gått syk på jobb.

Anonymkode: aa4e7...cac

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Lever du under en stein? Vi har to timer med lønn til trening hver uke nettopp fordi det er dokumentert at trening reduserer sykefraværet. Du burde tilegne deg kunnskap før du harselerer med noen som åpenbart vet mer enn deg om dette.

Anonymkode: d4afe...fc7

Hvem er «vi»? Det skulle jeg gjerne hatt også, så kunne jeg trent enda mer.

Selv om folk trener, kan de likevel bli rammet av sykdom. Og folk som aldri trener og bare spiser usunt, kan holde seg friske. 

Jeg er fullstendig klar over helseeffektene av godt kosthold og trening, men det blir for enkelt å si at det gjør at man aldri blir syk. 

Anonymkode: 3c702...412

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor svarer dere i denne tråden? Det er åpenbart noen som har skrevet en triggerbait for å more seg. 

Slutt å mate trollet, slutt å svare og la tråden dø ut

Anonymkode: 1f3ac...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romkom skrev (1 time siden):

Trening, sunt kosthold og søvn kan omtrent sidestilles med medikamentell behandling av autoimmune sykdommer som leddgikt og chrons. Det bidrar til betydelig lavere symptomtrykk og mer overskudd.

Du vil også ha mindre influensa og kortere forløp dersom du skulle få det. 

Det kan gjøre en hel del. Selv har jeg gått ned 130 kg, og holder en meget aktiv livsstil. Aldri røyket og drikker ikke alkohol. Det det derimot ikke gjør er å kurere helt. Og det kan medføre egenmeldinger og sykemeldinger. Jeg har gått fra flere epilepsianfall per måned, til nå ett i året. 

Tror du virkelig at min autoimmune sykdom kureres av det? Selvfølgelig ikke. Ny medisin har derimot gjort livet litt enklere, jeg slipper de store byllene og forhøyet crp jeg nesten konstant har gått med. Men helt borte blir det ikke. 

Og epilepsien forsvinner ikke sånn ut av det blå. Derimot er den bedre etter riktig medisinering og at jeg byttet jobb (sover 1 time lenger om morgenen). Søvn hjelper meg mye.

Helt frisk blir jeg dog ikke. Det er dessverre sånn livet er. Jeg har ikke valgt dette selv. Mener du virkelig at det er riktig å straffe en som meg fordi jeg ikke passer inn i arbeidslivets A4-rammer?

For øvrig; jeg jobber 100% og er en veldig godt likt arbeidstaker. Men, helt frisk kommer jeg nok dessverre ikke til å bli. Jeg vil veldig gjerne, men det er et utopisk mål å tro at det kommer til å skje at jeg blir helt frisk. Spesielt når jeg jobber med mennesker og kommer borti sykdom hver eneste dag.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være frisk og stort sett ikke slite med sykdom er å ha vunnet i lotto allerede, og så premieres det ekstra... 

Anonymkode: 7dec8...640

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem er «vi»? Det skulle jeg gjerne hatt også, så kunne jeg trent enda mer.

Selv om folk trener, kan de likevel bli rammet av sykdom. Og folk som aldri trener og bare spiser usunt, kan holde seg friske. 

Jeg er fullstendig klar over helseeffektene av godt kosthold og trening, men det blir for enkelt å si at det gjør at man aldri blir syk. 

Anonymkode: 3c702...412

"Vi" er jo vi ansatte.

I det innlegget du svarte på stod det kun fakta, og ingenting om at man aldri blir syk.

Du finner på ting, og svarer ut fra det i stedet for å holde deg til saken. Utrolig slitsomt med sånne folk. Kan du skjerpe deg heretter?

Anonymkode: d4afe...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han sjefen din er et skikkelig forbilde for inkluderende arbeidsliv 🤡

Anonymkode: 12316...3b3

Snakk om å se etter de mest ufordelaktige vinklingene du klarte å få til.

Ser på dette som en motivasjon jeg. Positivt for de som engasjeres av målsetninger. :)

Anonymkode: 39b58...6d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (6 minutter siden):

Det kan gjøre en hel del. Selv har jeg gått ned 130 kg, og holder en meget aktiv livsstil. Aldri røyket og drikker ikke alkohol. Det det derimot ikke gjør er å kurere helt. Og det kan medføre egenmeldinger og sykemeldinger. Jeg har gått fra flere epilepsianfall per måned, til nå ett i året. 

Tror du virkelig at min autoimmune sykdom kureres av det? Selvfølgelig ikke. Ny medisin har derimot gjort livet litt enklere, jeg slipper de store byllene og forhøyet crp jeg nesten konstant har gått med. Men helt borte blir det ikke. 

Og epilepsien forsvinner ikke sånn ut av det blå. Derimot er den bedre etter riktig medisinering og at jeg byttet jobb (sover 1 time lenger om morgenen). Søvn hjelper meg mye.

Helt frisk blir jeg dog ikke. Det er dessverre sånn livet er. Jeg har ikke valgt dette selv. Mener du virkelig at det er riktig å straffe en som meg fordi jeg ikke passer inn i arbeidslivets A4-rammer?

For øvrig; jeg jobber 100% og er en veldig godt likt arbeidstaker. Men, helt frisk kommer jeg nok dessverre ikke til å bli. Jeg vil veldig gjerne, men det er et utopisk mål å tro at det kommer til å skje at jeg blir helt frisk. Spesielt når jeg jobber med mennesker og kommer borti sykdom hver eneste dag.

Nevn hvor jeg skrev at de ville kurere din autoimmune sykdom.

det er ikke en straff, om det skulle kunne bli regnet som en straff er det også en straff for alle som ikke er syk eller ufør at de må betale for at de skal være hjemme, mener du det er tilfellet?

en mer nyansert og presis måte å si det på er heller at de som legger en ekstraordinær innsats i å delta i arbeidslivet i størst mulig grad får noe tilbake for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fint tiltak for å muligens få ned sykefravær, hvert fall hos de som kanskje våkner opp hver morgen og kjenner hvor det er vondt i dag. Men samtidig så er 3000 for et år uten sykefravær provoserende lite. I forhold til hvor mye bedrift sparer på de x antall dagene du har.

Anonymkode: f7f90...cf5

Men, jeg har ikke tatt en dags egenmelding på sikkert 20-30 år. Tar heller hjemmekontor. Selv da jeg ble sykemeldt fra sykehuset tok jeg hjemmekontor. Sykefraværet hos oss er ekstremt lavt for folk jobber hjemme når de er syke. Skjønner at det ikke går i alle jobber da, selvsagt.

Anonymkode: 133f6...3db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Romkom skrev (10 minutter siden):

Nevn hvor jeg skrev at de ville kurere din autoimmune sykdom.

det er ikke en straff, om det skulle kunne bli regnet som en straff er det også en straff for alle som ikke er syk eller ufør at de må betale for at de skal være hjemme, mener du det er tilfellet?

en mer nyansert og presis måte å si det på er heller at de som legger en ekstraordinær innsats i å delta i arbeidslivet i størst mulig grad får noe tilbake for det.

Vel, jeg er en av de som gjør en ekstraordinær innsats i å delta i arbeidslivet. Mange med mine sykdommer blir uføre. Jeg har gjort alt i makt for å ikke bli det.

Og jeg tenker at det er slik det er i arbeidslivet; de færreste klarer å holde seg 100% friske. Plutselig står man der selv og har fått et hjerneblødning eller et hjerteinfarkt uten noen indikatorer på forhånd. Det har skjedd både med min stesønn og min mor. 

Jeg mener det er straff når man lar noe gå utover andre når man faktisk ikke kan noe for det. Jeg har ikke valgt å være syk, like lite som andre har valgt å være friske. 

Ønsker man å støte fra seg sine ansatte er det å belønne dem slik ts skriver her. Det har jeg førstehåndserfaring med etter å ha jobbet i et stort amerikansk konsern. Etter de tok over og innførte lignende systemer medførte det stor misnøye generelt og ekstremt dårlig stemning. Fra å være stedet med best tilfredshet i hele konsernet, gikk det til å få den verste. 

Helt greit om man driter i folks ve og vel, men personlig vil jeg ikke jobbe for noen der man blir redd for at man tilfeldigvis skulle bli syk. For det er det som skjer.

Endret av SPOCA
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke pengepremier er løsningen på sykefraværet, men heller et fokus på godt arbeidsmiljø, HMS og kanskje en treningstime i uka foreksempel. Slikt monner. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men, jeg har ikke tatt en dags egenmelding på sikkert 20-30 år. Tar heller hjemmekontor. Selv da jeg ble sykemeldt fra sykehuset tok jeg hjemmekontor. Sykefraværet hos oss er ekstremt lavt for folk jobber hjemme når de er syke. Skjønner at det ikke går i alle jobber da, selvsagt.

Anonymkode: 133f6...3db

Kunne ønske jeg som renholder kunne hatt hjemmekontor 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor svarer dere i denne tråden? Det er åpenbart noen som har skrevet en triggerbait for å more seg. 

Slutt å mate trollet, slutt å svare og la tråden dø ut

Anonymkode: 1f3ac...49d

Vis svarer fordi det er underholdende! 🤪😜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...