Gå til innhold

Mottar en ekstra utbetaling på 3000,- pga ingen bruk av egenmelding i hele 2024!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usle 3000? Det er det samme som en arbeidsdag koster i lønn og avgift. Da hadde jeg heller tatt både en, to og ti dager fri. Elendig ledelse forøvrig, enig at det er diskriminerende på høyt plan. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sprøyt! Kanskje for noen, men definitivt ikke for alle. 

Hadde slutta på dagen om min kroniske sykdom ikke bare skulle gi smerter og høye medisinske utgifter, men også mindre lønn enn hva friske folk får. Fy faen for en drittsjef! 

Hilsen ei  som trener, spiser sunt og sover godt.

Anonymkode: 4730d...b26

Trodde du oppriktig jeg mente det spesifikt gjaldt deg, eller tror du jeg mente det for befolkningen som helhet? 

Slik det er nå subsidierer de med større arbeidsvilje at du skal gå hjemme, er det rettferdig for de?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En arbeidsplass jeg jobbet for flere år siden som ung, hadde en sjef som gjorde dette. På det tidspunktet visste jeg ikke hvorfor jeg hadde utfordringer med helsen, det fikk jeg diagnostisert først mange år senere. Det å jobbe i et slikt miljø og bli mistrodd av sjefen i flere år formet meg. Jeg har veldig god arbeidsmoral og går på jobb så langt set er mulig. Da er det ekstra vondt å bli sett på som en som sluntrer unna.

Anonymkode: eedaf...f6c

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror jeg spyr! Det blir jo straff for de som er syke og en oppfordring til å komme halvsjuk på jobb!

Så neitakk,det er bare trist politikk!

Anonymkode: 75df3...1ff

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Romkom skrev (32 minutter siden):

Nei. Det er jo også direkte irrelevant for det jeg skriver, men intellekt og arbeidsvilje henger kanskje sterkt sammen hos deg?

Ingen ting galt med hverken intellekt eller arbeidsvilje hos meg, nei. 😆

Folk som har slike enkle svar på komplekse problemstillinger, er derimot sjelden Mensa-medlemmer.

Anonymkode: 3c702...412

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi får 8.000 pr år for å ikke bruke egenmelding.  

Jeg var på jobb med omgangssyke i januar.  

Ikke mitt problem at andre ansatte ikke klarer å gå på jobb med omgangssyke 😊

Anonymkode: 86b06...0e7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo helt feil personalpolitikk....

Hadde ikke villet ta imot om jeg fikk! Folk kan ikke noe for at de er syke!

Anonymkode: bd7cd...3b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så hyggelig du er da som gjerne smitter halve staben. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man innfører en slik ordning og sykefraværet faller ser man fort hvem som virkelig har vert syke og hvem som unnasluntrer. De syke vil fortsatt ta sykedager, unnasluntrerne møter plutselig på jobb hver dag.

Anonymkode: 8d136...720

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da hadde jeg gått og med mine 2 runder omgangssyke. 

Trenger pengene

Anonymkode: 4364c...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Romkom skrev (1 time siden):

De ansatte kan jo ta tiltak som reduserer hvor ofte de vil måtte sykemelde seg. Bla. Ved å trene regelmessig, spise sunt og legge seg tidlig. Disse sparer både samfunnet og arbeidsgiver for masse penger og det er fullstendig rimelig at de får en økonomisk gevinst for det. 

Vil virkelig usle 3000 motivere folk til å trene regelmessig, spise sunt og legge seg tidlig? 🤣 Da er man isåfall dum, kostnaden ved å ikke ta vare på helsa si koster da vitterlig mer enn 3000 kroner i året!

Anonymkode: 4efbd...108

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tre ansatte inkludert meg mottar 3000,- ekstra på mars lønn pga ingen fravær i fjor.

Det er sååå hyggelig av arbeidsgiveren! De setter veldig pris på og det betyr mye for dem å ha oss på jobb gjennom hele året. 

Det er arbeidsgiver man er glad i og det gjør at man vil fortsette i jobben.

Ps 1 jeg vil bare fortelle om 

Ps 2 jobber i matbutikk.

Anonymkode: a9c9d...d69

Så flott, kan være dette blir en motivasjon til de som er hjemme fordi "sliten, sov så dårlig i natt" ja, de finnes

Anonymkode: 2d443...0f9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det synes jeg var flott. 

Anonymkode: 47a60...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så fint at du har svaret. Garanterer du at ingen vil noensinne bli syke dersom de følger dine råd? Holder man seg garantert også fri for skader/ulykker på denne måten?

Anonymkode: 3c702...412

Lever du under en stein? Vi har to timer med lønn til trening hver uke nettopp fordi det er dokumentert at trening reduserer sykefraværet. Du burde tilegne deg kunnskap før du harselerer med noen som åpenbart vet mer enn deg om dette.

Anonymkode: d4afe...fc7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tre ansatte inkludert meg mottar 3000,- ekstra på mars lønn pga ingen fravær i fjor.

Det er sååå hyggelig av arbeidsgiveren! De setter veldig pris på og det betyr mye for dem å ha oss på jobb gjennom hele året. 

Ps 2 jobber i matbutikk.

Dette skulle de prøvd i kommunen også, vi som ikke bruker sykedager skulle fått en bonus, men tror den burde være høyere enn 3000 kr for å lokke de som bruker alle dagene til å tenke seg litt om. Det handler ikke om at jeg ikke er syk, men hvor terskelen er for ikke å gå på jobb.

Anonymkode: a7b1f...71e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps 2 jobber i matbutikk.

Litt enkel du vel..? Som andre her har påpekt; dette bygger opp om en holdning om at ansatte faktisk lyver. Pluss at arbeidsgiver straffer folk som har helt lovlig fravær på egenmelding. Og 3000,- på et helt år? Det er 250,- kr pr mnd. 🤣

Anonymkode: aee2e...61d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

En arbeidsplass jeg jobbet for flere år siden som ung, hadde en sjef som gjorde dette. På det tidspunktet visste jeg ikke hvorfor jeg hadde utfordringer med helsen, det fikk jeg diagnostisert først mange år senere. Det å jobbe i et slikt miljø og bli mistrodd av sjefen i flere år formet meg. Jeg har veldig god arbeidsmoral og går på jobb så langt set er mulig. Da er det ekstra vondt å bli sett på som en som sluntrer unna.

Anonymkode: eedaf...f6c

Du ville altså vært et annet menneske i dag hvis de som var friske ikke hadde fått penger for å møte på jobb?

Anonymkode: d4afe...fc7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt grådig fornærmet om det var en greie på min jobb. Jeg hadde 3 egenmeldingsdager i fjor pga at jeg ble smittet på en jobbtur jeg i utgangspunktet ikke ville være med på. 

Det er ikke spesielt inkluderende å straffe de som er syke. Er det holdninger som er problemet, må man sette inn andre tiltak. 

Anonymkode: a1fc3...fbe

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og ungene blir verken mer eller mindre syke av å premieres med ekstra penger…

Anonymkode: b6833...e22

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi får 18000 per år uten fravær, ikke å uvanlig i det private

Anonymkode: 9c90d...325

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...