AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Tre ansatte inkludert meg mottar 3000,- ekstra på mars lønn pga ingen fravær i fjor. Det er sååå hyggelig av arbeidsgiveren! De setter veldig pris på og det betyr mye for dem å ha oss på jobb gjennom hele året. Det er arbeidsgiver man er glad i og det gjør at man vil fortsette i jobben. Ps 1 jeg vil bare fortelle om Ps 2 jobber i matbutikk. Anonymkode: a9c9d...d69 16 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Arbeidsgiveren min ga 3000 per 3 mnd uten sykefravær 😅 De ble ikke videreført året etter. Kosta for mye. Gjorde ingen endring i sykefraværet heller. De generelt friske var det, og de som var mer syke var fortsatt det. Anonymkode: 5ce61...10e 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. mars Populært innlegg #3 Del Skrevet 14. mars Han sjefen din er et skikkelig forbilde for inkluderende arbeidsliv 🤡 Anonymkode: 12316...3b3 26 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars Og jeg ville sluttet hvis min arbeidsgiver ikke hadde kuttet den ordningen. Den er jo forårsaket av en grunnleggende mistillit til de ansatte, det er ikke noe å hente på en sånn ordning hvis det ikke er friske arbeidstakere som melder seg syke likevel. Jeg skal ikke ha på meg at jeg lyver. Og få beskjed om at «hvis vi dingler denne lille gulroten foran deg vil du slutte å lyve». Anonymkode: 0fc15...577 28 2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg ville sluttet hvis min arbeidsgiver ikke hadde kuttet den ordningen. Den er jo forårsaket av en grunnleggende mistillit til de ansatte, det er ikke noe å hente på en sånn ordning hvis det ikke er friske arbeidstakere som melder seg syke likevel. Jeg skal ikke ha på meg at jeg lyver. Og få beskjed om at «hvis vi dingler denne lille gulroten foran deg vil du slutte å lyve». Anonymkode: 0fc15...577 De ansatte kan jo ta tiltak som reduserer hvor ofte de vil måtte sykemelde seg. Bla. Ved å trene regelmessig, spise sunt og legge seg tidlig. Disse sparer både samfunnet og arbeidsgiver for masse penger og det er fullstendig rimelig at de får en økonomisk gevinst for det. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Får man mindre halsbetennelse og omgangssyke om man trener ofte? Anonymkode: ddf43...f48 33 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars Fint tiltak for å muligens få ned sykefravær, hvert fall hos de som kanskje våkner opp hver morgen og kjenner hvor det er vondt i dag. Men samtidig så er 3000 for et år uten sykefravær provoserende lite. I forhold til hvor mye bedrift sparer på de x antall dagene du har. Anonymkode: f7f90...cf5 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars Så hyggelig, ts. Anonymkode: a33f7...efa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tre ansatte inkludert meg mottar 3000,- ekstra på mars lønn pga ingen fravær i fjor. Det er sååå hyggelig av arbeidsgiveren! De setter veldig pris på og det betyr mye for dem å ha oss på jobb gjennom hele året. Det er arbeidsgiver man er glad i og det gjør at man vil fortsette i jobben. Ps 1 jeg vil bare fortelle om Ps 2 jobber i matbutikk. Anonymkode: a9c9d...d69 Fin ordning for å premiere trofaste ansatte ( selv om beløpet i seg selv var litt lite ) . Diskriminerende ordning for de som ufrivillig har blitt smittet av barn i barnehage eller har helseutfordringer , å kanskje strekt seg MER til tross for egenmeldingsdager . Egentlig syns jeg vel at rettigheter er rettigheter . Å ikke burde fokuseres på med mindre man overskrider dem i negativ retning . 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars Romkom skrev (10 minutter siden): De ansatte kan jo ta tiltak som reduserer hvor ofte de vil måtte sykemelde seg. Bla. Ved å trene regelmessig, spise sunt og legge seg tidlig. Disse sparer både samfunnet og arbeidsgiver for masse penger og det er fullstendig rimelig at de får en økonomisk gevinst for det. Så fint at du har svaret. Garanterer du at ingen vil noensinne bli syke dersom de følger dine råd? Holder man seg garantert også fri for skader/ulykker på denne måten? Anonymkode: 3c702...412 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Del Skrevet 14. mars Å premiere folk for ikke ha blitt syke er så idiotisk at det er til å få krupp av! Eller enda verre - premiere folk for å ha gått på jobb halvsyke og smittet andre! Hengt ut burde slike korttenkte og duste arbeidsgivere bli! Anonymkode: 8f7fd...e6f 20 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å premiere folk for ikke ha blitt syke er så idiotisk at det er til å få krupp av! Eller enda verre - premiere folk for å ha gått på jobb halvsyke og smittet andre! Hengt ut burde slike korttenkte og duste arbeidsgivere bli! Anonymkode: 8f7fd...e6f Enig! Vi har en sånn type bonus der de betaler ut 3000 kvartalvis om man ikke har hatt fravær. Under fravær regnes blant annet legebesøk og barns sykdom som diskvalifiserer for bonus, og det synes jeg sender veldig dårlige signaler 🤡 Anonymkode: dbeb3...e36 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Del Skrevet 14. mars Åh. Bare jeg legger meg tidlig og får 3000 kr ekstra i året så blir jeg frisk. Skal videreformidle det til legene mine og si vi har funnet svaret. 🥰 Anonymkode: dc937...a21 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #14 Del Skrevet 14. mars Høres ut som en veldig usunn og forskjellsbehandlende praksis. Giftig opplegg. Og da dårlig lederskap. Anonymkode: b8318...da6 10 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Del Skrevet 14. mars Herregud Anonymkode: 04040...331 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #16 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Får man mindre halsbetennelse og omgangssyke om man trener ofte? Anonymkode: ddf43...f48 Åja da 😅 Og man får også mindre leddgikt, migrene, endometriose, armbrudd, vridde eggledere, crohns, lavt stoffskifte og så videre. Anonymkode: 77130...7f4 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 14. mars #17 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så fint at du har svaret. Garanterer du at ingen vil noensinne bli syke dersom de følger dine råd? Holder man seg garantert også fri for skader/ulykker på denne måten? Anonymkode: 3c702...412 Nei. Det er jo også direkte irrelevant for det jeg skriver, men intellekt og arbeidsvilje henger kanskje sterkt sammen hos deg? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet 14. mars #18 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åja da 😅 Og man får også mindre leddgikt, migrene, endometriose, armbrudd, vridde eggledere, crohns, lavt stoffskifte og så videre. Anonymkode: 77130...7f4 Trening, sunt kosthold og søvn kan omtrent sidestilles med medikamentell behandling av autoimmune sykdommer som leddgikt og chrons. Det bidrar til betydelig lavere symptomtrykk og mer overskudd. Du vil også ha mindre influensa og kortere forløp dersom du skulle få det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #19 Del Skrevet 14. mars Fair påskjønnelse, men synes dere burde fått det dobbelte. Minst. Anonymkode: 9852b...f69 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #20 Del Skrevet 14. mars Romkom skrev (3 minutter siden): Trening, sunt kosthold og søvn kan omtrent sidestilles med medikamentell behandling av autoimmune sykdommer som leddgikt og chrons. Sprøyt! Kanskje for noen, men definitivt ikke for alle. Hadde slutta på dagen om min kroniske sykdom ikke bare skulle gi smerter og høye medisinske utgifter, men også mindre lønn enn hva friske folk får. Fy faen for en drittsjef! Hilsen ei som trener, spiser sunt og sover godt. Anonymkode: 4730d...b26 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå