Gå til innhold

Mottar en ekstra utbetaling på 3000,- pga ingen bruk av egenmelding i hele 2024!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tre ansatte inkludert meg mottar 3000,- ekstra på mars lønn pga ingen fravær i fjor.

Det er sååå hyggelig av arbeidsgiveren! De setter veldig pris på og det betyr mye for dem å ha oss på jobb gjennom hele året. 

Det er arbeidsgiver man er glad i og det gjør at man vil fortsette i jobben.

Ps 1 jeg vil bare fortelle om 

Ps 2 jobber i matbutikk.

Anonymkode: a9c9d...d69

• Liker 16
  • Hjerte 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Arbeidsgiveren min ga 3000 per 3 mnd uten sykefravær 😅 

De ble ikke videreført året etter. Kosta for mye. Gjorde ingen endring i sykefraværet heller. De generelt friske var det, og de som var mer syke var fortsatt det. 

Anonymkode: 5ce61...10e

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg ville sluttet hvis min arbeidsgiver ikke hadde kuttet den ordningen. Den er jo forårsaket av en grunnleggende mistillit til de ansatte, det er ikke noe å hente på en sånn ordning hvis det ikke er friske arbeidstakere som melder seg syke likevel.

Jeg skal ikke ha på meg at jeg lyver. Og få beskjed om at «hvis vi dingler denne lille gulroten foran deg vil du slutte å lyve».

Anonymkode: 0fc15...577

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg ville sluttet hvis min arbeidsgiver ikke hadde kuttet den ordningen. Den er jo forårsaket av en grunnleggende mistillit til de ansatte, det er ikke noe å hente på en sånn ordning hvis det ikke er friske arbeidstakere som melder seg syke likevel.

Jeg skal ikke ha på meg at jeg lyver. Og få beskjed om at «hvis vi dingler denne lille gulroten foran deg vil du slutte å lyve».

Anonymkode: 0fc15...577

De ansatte kan jo ta tiltak som reduserer hvor ofte de vil måtte sykemelde seg. Bla. Ved å trene regelmessig, spise sunt og legge seg tidlig. Disse sparer både samfunnet og arbeidsgiver for masse penger og det er fullstendig rimelig at de får en økonomisk gevinst for det. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får man mindre halsbetennelse og omgangssyke om man trener ofte?

Anonymkode: ddf43...f48

• Liker 33
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fint tiltak for å muligens få ned sykefravær, hvert fall hos de som kanskje våkner opp hver morgen og kjenner hvor det er vondt i dag. Men samtidig så er 3000 for et år uten sykefravær provoserende lite. I forhold til hvor mye bedrift sparer på de x antall dagene du har.

Anonymkode: f7f90...cf5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så hyggelig, ts. 

Anonymkode: a33f7...efa

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tre ansatte inkludert meg mottar 3000,- ekstra på mars lønn pga ingen fravær i fjor.

Det er sååå hyggelig av arbeidsgiveren! De setter veldig pris på og det betyr mye for dem å ha oss på jobb gjennom hele året. 

Det er arbeidsgiver man er glad i og det gjør at man vil fortsette i jobben.

Ps 1 jeg vil bare fortelle om 

Ps 2 jobber i matbutikk.

Anonymkode: a9c9d...d69

Fin ordning for å premiere trofaste ansatte ( selv om beløpet i seg selv var litt lite ) . Diskriminerende ordning for de som ufrivillig har blitt smittet av barn i barnehage eller har helseutfordringer , å kanskje strekt seg MER til tross for egenmeldingsdager . Egentlig syns jeg vel at rettigheter er rettigheter . Å ikke burde fokuseres på med mindre man overskrider dem i negativ retning . 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Romkom skrev (10 minutter siden):

De ansatte kan jo ta tiltak som reduserer hvor ofte de vil måtte sykemelde seg. Bla. Ved å trene regelmessig, spise sunt og legge seg tidlig. Disse sparer både samfunnet og arbeidsgiver for masse penger og det er fullstendig rimelig at de får en økonomisk gevinst for det. 

Så fint at du har svaret. Garanterer du at ingen vil noensinne bli syke dersom de følger dine råd? Holder man seg garantert også fri for skader/ulykker på denne måten?

Anonymkode: 3c702...412

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å premiere folk for ikke ha blitt syke er så idiotisk at det er til å få krupp av! Eller enda verre - premiere folk for å ha gått på jobb halvsyke og smittet andre!

Hengt ut burde slike korttenkte og duste arbeidsgivere bli!

Anonymkode: 8f7fd...e6f

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å premiere folk for ikke ha blitt syke er så idiotisk at det er til å få krupp av! Eller enda verre - premiere folk for å ha gått på jobb halvsyke og smittet andre!

Hengt ut burde slike korttenkte og duste arbeidsgivere bli!

Anonymkode: 8f7fd...e6f

Enig! Vi har en sånn type bonus der de betaler ut 3000 kvartalvis om man ikke har hatt fravær. Under fravær regnes blant annet legebesøk og barns sykdom som diskvalifiserer for bonus, og det synes jeg sender veldig dårlige signaler 🤡 

Anonymkode: dbeb3...e36

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh. Bare jeg legger meg tidlig og får 3000 kr ekstra i året så blir jeg frisk. Skal videreformidle det til legene mine og si vi har funnet svaret. 🥰

Anonymkode: dc937...a21

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres ut som en veldig usunn og forskjellsbehandlende praksis. 

Giftig opplegg. Og da dårlig lederskap. 

Anonymkode: b8318...da6

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud

Anonymkode: 04040...331

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Får man mindre halsbetennelse og omgangssyke om man trener ofte?

Anonymkode: ddf43...f48

Åja da 😅 Og man får også mindre leddgikt, migrene, endometriose, armbrudd, vridde eggledere, crohns, lavt stoffskifte og så videre. 

image.jpeg.e081a2b0de2927bb0b80decdcc20686a.jpeg

Anonymkode: 77130...7f4

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så fint at du har svaret. Garanterer du at ingen vil noensinne bli syke dersom de følger dine råd? Holder man seg garantert også fri for skader/ulykker på denne måten?

Anonymkode: 3c702...412

Nei. Det er jo også direkte irrelevant for det jeg skriver, men intellekt og arbeidsvilje henger kanskje sterkt sammen hos deg?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Åja da 😅 Og man får også mindre leddgikt, migrene, endometriose, armbrudd, vridde eggledere, crohns, lavt stoffskifte og så videre. 

image.jpeg.e081a2b0de2927bb0b80decdcc20686a.jpeg

Anonymkode: 77130...7f4

Trening, sunt kosthold og søvn kan omtrent sidestilles med medikamentell behandling av autoimmune sykdommer som leddgikt og chrons. Det bidrar til betydelig lavere symptomtrykk og mer overskudd.

Du vil også ha mindre influensa og kortere forløp dersom du skulle få det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fair påskjønnelse, men synes dere burde fått det dobbelte. Minst. 

Anonymkode: 9852b...f69

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Romkom skrev (3 minutter siden):

Trening, sunt kosthold og søvn kan omtrent sidestilles med medikamentell behandling av autoimmune sykdommer som leddgikt og chrons.

Sprøyt! Kanskje for noen, men definitivt ikke for alle. 

Hadde slutta på dagen om min kroniske sykdom ikke bare skulle gi smerter og høye medisinske utgifter, men også mindre lønn enn hva friske folk får. Fy faen for en drittsjef! 

Hilsen ei  som trener, spiser sunt og sover godt.

Anonymkode: 4730d...b26

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...