AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Er ikke helt sikker på hvor langt på vei jeg er, da jeg fikk sent positiv test, men i allefall 6 uker. Har hatt en par småblødninger og legen målte Hcg til 74 i går. Altså blir det en spontanabort og jeg går bare å venter 🥺 For det første er det trist men det er også skikkelig ille å gå å vente på at jeg plutselig skal fosseblø og få masse smerter også 😭 Noen tips til en fortvila sjel? Anonymkode: dedb4...076 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Det blir ikke nødvendigvis fossblødninger eller store smerter, når jeg mista så var det som en vanlig mensen. Anonymkode: 6e317...b56 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Okay, da håper jeg på det ! Takk for svar Anonymkode: dedb4...076
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Med så lav hcg blir det nok ikke voldsom blødning eller smerter. Sender deg styrke ❤️ Anonymkode: b7369...931 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Jeg har aldri blødd mye ved spontanabort. Som en vanlig mens, men litt mer smertefull og kortvarig faktisk. Anonymkode: b9ea6...de3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Ingen tips men en stor klem! Anonymkode: bec91...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Med så lav HCG så vil jeg tro at aborten allerede er godt i gang? Jeg hadde spontanabort for et par dager siden, med smerter og mye blødning, men hadde da mye høyere hcg i forkant. Anonymkode: d529a...0d1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Har vært i samme situasjon og måtte vente over en uke før spontanaborten skjedde. Hos meg kom det mye blod, men var ikke særlig vondt. Kjøp inn masse stor bind og smertestillende og vær i nærheten av et toalett er mitt tips. Utrolig glad jeg var hjemme det da skjedde. Kjente litt smerter i magen døgnet før, så fikk sånn sett en liten forvarsel. klem ❤️ Anonymkode: df9aa...ec6 1
BobbySocks Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Ventingen er det verste. Når blødningen starter er mye gjort. :klemme: 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars Tusen takk 😭 Var veldig fint å lese litt fra dere ❤️ Legen tok også innvendig ultralyd i går og så at jeg forsatt hadde mye inni meg som må ut... Derfor gruer jeg meg så. Har litt smerter nå i kveld, så får håpe at det iallefall kommer veldig snart. Har lite lyst til å gå på jobb til mandag igjen og fortsatt vente på dette .. Anonymkode: dedb4...076
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars etter 8 MA/SA var det kun de etter uke 10 som gav fossblødning og store smerter, de andre var som vanlig mens rundt uke 7-8 og kraftig mens mellom 8-10, den verste var uke 13 hvor det virkelig kjentes Jeg håper du kommer gjennom dette TS, og at det går bedre neste gang du blir gravid ❤️ Anonymkode: b2304...42f
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): etter 8 MA/SA var det kun de etter uke 10 som gav fossblødning og store smerter, de andre var som vanlig mens rundt uke 7-8 og kraftig mens mellom 8-10, den verste var uke 13 hvor det virkelig kjentes Jeg håper du kommer gjennom dette TS, og at det går bedre neste gang du blir gravid ❤️ Anonymkode: b2304...42f Ååå stakkars deg 💔 Jeg er lei for at du har måtte oppleve det så mange ganger. Tusen takk for at du likevel delte for å lette på bekymringene mine. God som gull er du 🌹 Anonymkode: dedb4...076
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har litt smerter nå i kveld, så får håpe at det iallefall kommer veldig snart. Har lite lyst til å gå på jobb til mandag igjen og fortsatt vente på dette .. Anonymkode: dedb4...076 Forstår godt at det er vanskelig å gå å vente, spesielt når man ikke vet helt hva man egentlig venter på. Hva bør man forberede seg på liksom? Siden jeg veldig nylig gikk gjennom noe lignende kan jeg jo dele min historie, selv om det ikke trenger være likt for deg… På tirsdag følte jeg meg helt «normal», hadde symptom på graviditet. Jeg hadde time til ultralyd onsdag, og var veldig spent på denne. Mens jeg stelte meg på morgenen, så ringte de fra klinikken å sa at hun jeg skulle til var syk og de måtte derfor avlyse timen, men jeg fikk time hos en annen likevel. Rett etter å ha avtalt den nye timen, så gikk jeg ut for å ta buss til undervisning. På veg til bussen kjennes det ut som jeg blør litt, og når jeg kommer til skolen så går jeg rett til toalettet for å sjekke. Da er det litt rosa slim. Ikke mye blod, men man kan se at det er litt rosafarge på papiret. Samtidig stusser jeg litt over at de symptomene jeg har hatt til nå (veldig halsbrann og blir veldig lett andpusten) plutselig er borte. Fortsatt usikker på om dette er tilfelle eller om det var litt «placebo», men jeg kunne gå raskt opp trapp uten å bli andpusten f.eks, det har jeg ikke klart de siste ukene. Jeg hadde også litt ubehag i mage og korsrygg, men veldig svakt og ikke noe jeg ville lagt merke til om jeg ikke kjente etter. Hadde time til ultralyd noen få timer senere, og her sa han at jeg var gravid fortsatt, men han syntes fosteret var litt lite, hjertefrekvensen var lav og han synes fostersekken lå litt lavt(?). Han mente derfor at dette så dårlig ut, og sa jeg burde forberede meg på en spontanabort. Samme kveld begynte jeg å kjenne tydelige menssmerter. Ikke kjempevondt, men ubehagelige murringer i mage og rygg. Det var heller ikke rosa slim lenger, men litt blod. Ikke store mengder, men blod på papiret. Dette varte gjennom hele natten. Valgte å holde sengen på torsdag. Heldigvis. For litt utpå morgenen, rundt 10-tiden, så begynte smertene å ta seg skikkelig opp. Da var det fosterstilling i senga eller i dusjen som gjaldt. Blødningene tok seg også skikkelig opp, og det var ganske store mengder blod og klumper. Smertene minte meg om fødsel, om man ser bort fra siste del med pressrier. Men at det var rier er det ingen tvil om. Dette varte i mange timer, men i 18/19-tiden på kvelden var de verste smertene over. Etter det hadde jeg noen få tak av og til bare. I dag har jeg ikke hatt noe særlig smerter. Kjenner litt ubehag i mage og rygg, men det minner mer om gangsperre vil jeg si. Jeg blør fortsatt, men ikke mer enn en god mensblødning slik at vanlig bind har vært bra nok. Jeg har hatt et par tilfeller med større klumper som har kommet i dag, men disse har kommet i sammenheng med toalettbesøk. Ellers har beveget meg mye, og gått rundt i flere timer uten at jeg har blødd gjennom bind eller noe. PS: jeg hadde ikke tilgang på smertestillende mens det stod på, siden jeg var utenbys på hotell. Om jeg hadde hatt smertestilllende ville det nok hjulpet en del på de verste smertene, kanskje. Lykke til ❤️ Håper det ikke blir veldig ille for deg! Anonymkode: d529a...0d1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #14 Skrevet 14. mars Uff stakkars deg 🩷 Jeg skjønner at du gruer deg nå, men det går nok bedre enn du frykter. Sørg for å ha ibux og paracet tilgjengelig, samt en varmeflaske/pose du kan varme og ha på magen. Det lindrer. Ønsker deg alt godt Anonymkode: 97ddd...87f 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars Du skal ikke fosseblø. Blødningen øker til mensliknende mengde. Også vanlige menssmerter, hvis du pleier å ha det. Kropper ordner opp alt selv. Her tok det 2 uker fra den første spottingen til SA startet. Anonymkode: ffe31...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #16 Skrevet 16. mars Er ganske frustrert nå. Har hatt smerter som kommer og går i over et døgn, men fortsatt ingen blod ! 😩 Ikke så voldsomt all den tid jeg bruker smertestillende, men jeg går jo og venter hele tiden, og har ikke lyst til å plutselig bli mye verre rundt mennesker på jobb.. Har noen erfaringer med et slik forløp? Hvor mensensmerter/kramper kommer og går over et døgn før spontanaborten kommer i gang? Anonymkode: dedb4...076
AnonymBruker Skrevet 16. mars #17 Skrevet 16. mars Hei TS, om du ikke har merket noe til i morgen ring lege og be om en ny blodprøve og evt en UL, det kan være kroppen ikke gjør jobben selv som den skal men må ha litt hjelp, men det kan også være det ikke er noe MA/SA på gang.. Anonymkode: b2304...42f
AnonymBruker Skrevet 16. mars #18 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ganske frustrert nå. Har hatt smerter som kommer og går i over et døgn, men fortsatt ingen blod ! 😩 Ikke så voldsomt all den tid jeg bruker smertestillende, men jeg går jo og venter hele tiden, og har ikke lyst til å plutselig bli mye verre rundt mennesker på jobb.. Har noen erfaringer med et slik forløp? Hvor mensensmerter/kramper kommer og går over et døgn før spontanaborten kommer i gang? Anonymkode: dedb4...076 tror jeg rett og slett ville tatt en egenmeldingsdag eller 2 jeg, hvis du har smerter til og fra og venter på blødningen ❤️ Anonymkode: 1a548...429
AnonymBruker Skrevet 16. mars #19 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei TS, om du ikke har merket noe til i morgen ring lege og be om en ny blodprøve og evt en UL, det kan være kroppen ikke gjør jobben selv som den skal men må ha litt hjelp, men det kan også være det ikke er noe MA/SA på gang.. Anonymkode: b2304...42f Hei og takk for svar. Tok en graviditetstest i dag tidlig for å se om kroppen skjønner hva som skjer og streken var veldig mye svakere i dag, enn den dagen jeg hadde 74 i Hcg. Så da tenker jeg at kroppen jo jobber med spontanaborten siden jeg får mensensmerter/ kramper overalt der bede. Men ja kanskje jeg fortsatt burde ringe i morgen om jeg ikke har begynt å blø innen den tid. Anonymkode: dedb4...076
AnonymBruker Skrevet 16. mars #20 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): tror jeg rett og slett ville tatt en egenmeldingsdag eller 2 jeg, hvis du har smerter til og fra og venter på blødningen ❤️ Anonymkode: 1a548...429 Gjør det jeg. Takk for råd ❤️ Anonymkode: dedb4...076
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå