AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Følte meg først «flat» i starten, men nå er jeg bare nedstemt og finner ingen glede i hverdagen. Øyeblikk, joda, men den gleden jeg hadde før er borte. Prøver å finne andre gleder enn måltider, men det har ikke hjulpet. Er nesten sånn at jeg bare venter på å kunne legge meg igjen hver dag. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 13b8b...329 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Dersom man i lang tid har brukt god mat som en kilde til stimuli, glede og følelser, er det så klart vanskelig å gi slipp. Kanskje du kan finne på noe annet når matsuget melder sin ankomst? Jogge, gå tur, etc? Anonymkode: 5bd9a...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars Noe annet enn mat du føler glede over å drive med? En hobby? Anonymkode: 9525b...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars Da har du nok godt av å snakke med en psykolog for det virker som om du har brukt mat til å spise følelsene dine. Anonymkode: a7040...38f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars slanker du deg "korrekt"? Det kan høres ut som om du ikke får i deg essensielle nærstoffer, og at du dermed blir nedstemt. Det er ikke til å spøke med. Anonymkode: 1d028...0d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Jeg går en tur hver dag, men finner liten glede i det. Ser vel mest på tv og strikker litt… Har hatt ca 1100kalorier pr dag den siste uken, orker ikke tanken på at jeg skal holde på med dette i all evighet. ts Anonymkode: 13b8b...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars Men hvorfor drive med slanking hvis det ikke gjør deg lykkelig? Hvorfor ikke heller ovnfavne at du er noen kg overvekt da, og ha det bra? Anonymkode: 9f682...157 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg går en tur hver dag, men finner liten glede i det. Ser vel mest på tv og strikker litt… Har hatt ca 1100kalorier pr dag den siste uken, orker ikke tanken på at jeg skal holde på med dette i all evighet. ts Anonymkode: 13b8b...329 Men kjære deg, hvorfor spiser du så lite? Det er fryktelig misforstått! Anonymkode: 64b21...0fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg går en tur hver dag, men finner liten glede i det. Ser vel mest på tv og strikker litt… Har hatt ca 1100kalorier pr dag den siste uken, orker ikke tanken på at jeg skal holde på med dette i all evighet. ts Anonymkode: 13b8b...329 1100 kalorier er veldig lite, ikke rart om du ikke føler deg særlig bra. Kanskje du skal vurdere å ikke gå så hardt ut og heller spise litt mer? Og nekter man seg selv alt man liker og bare spiser mat som føles som straff er det heller ikke lett å slutte å tenke på alt det man egentlig har lyst på. Anonymkode: 9c5b5...ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars For meg er gleden ved å ha en slank kropp, føle meg fin og vel i klærne litt større enn gleden over å spise hva jeg vil. Skulle gjerne gjort begge deler, men de aller fleste voksne kvinner må velge. Du må velge det som er viktigst. Men husk at de fleste kan spise littegrann mer enn 1100 kcal på vedlikehold (jeg kan spise ca 1400) så det blir muligens litt bedre når du er i mål med nedgangen. Man kan også spise mer en dag, og mindre en annen dag om det er enklere. Anonymkode: 11eda...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Del Skrevet 14. mars Jeg har begynt med fasting, dvs. jeg venter til ettermiddagen før jeg spiser første gang den dagen. (Drikker sukkerfri brus da.) Da er det 18 timer siden jeg spiste sist. (Det er den tiden jeg pleier å få søtsug/tankene spinner rundt det søte og/eller mer mat, selv om jeg er god og mett). Dette har gått mye bedre enn jeg hadde trodd! Mye av grunnen, tror jeg, er at jeg spiser masse (kan kanskje kalle det "fråtser"?) de 2 gangene jeg spiser i døgnet. (Begynte med 3 måltider, men de midterste "forsvant" fordi jeg fortsatt var mett). Gleder meg stort hver dag, til spesielt det første måltidet. Jeg er kanskje ikke den beste mtp. sunnhet etc. (stort skille mellom det jeg vet og det jeg gjør), men sper på med bl.a. en mulitvitamin-tablett. Spiser for eksempel hjemmelaget pizza, og MYE av det (f.eks. 1/6 av en langpannepizza, laget med bl.a. 1 pk. kjøttdeig), med rømme på. (MYE rømme! Og ikke den magre typen!) Så om du både er ute etter (mat-)glede OG gå ned i vekt anbefaler jeg noe slikt! Det funker utrolig bra, både psykisk og mtp. vekta! Og sjokoladesuget har forsvunnet....merkelig nok. Selv om jeg hadde tenkt å spise det iblant.. Kanskje har det med blodsukkeret å gjøre Spiser en sjokolade iblant da, uten dårlig samvittighet, fordi det skjer i spisevinduet. Og da er i prinsippet alt lov. (Får ikke plass til så mye mer enn maten i alle tilfeller.) Anonymkode: f805b...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 15. mars #12 Del Skrevet 15. mars Kjære trådstarter, Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette underforumet. Sitat * Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke. Vi anbefaler at du heller tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine relatert til dette. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg