AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:44 #41 Del Skrevet fredag kl 15:44 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Herregud, tror du folk oppgir årslønn utbetalt. Hjelpes…. Ikke alle har tillegg. Jeg har kun grunnlønn for jobber dagtid. Tjener 650 000 kr i året (før skatt!) Synes det er ganske elendig i grunn, men kan ikke sammenlignes med TS. Er forresten også sykepleier Anonymkode: 0d703...777 Jeg har to bachelorutdannelser, lang ansiennitet og jobber i næringslivet. Tjener mindre enn deg, og har ikke mulighet for overtid. Får heller ikke ta eksterne verv, oppdrag eller deltidsjobber (om det så er helgevakter på Narvesen). Sykepleiere som klager på lønn burde virkelig hatt en reality-check. Anonymkode: bf796...f19 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet fredag kl 15:45 #42 Del Skrevet fredag kl 15:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnehageansatte har også ansvar for liv og helse. De løper også rundt. Mye støy i tillegg. Anonymkode: bf024...23e Du kan være rimelig avkoblet uten at samtlige av ungene dør. Dersom du går glipp av at én pasient har begynt å utvikle sepsis eller tar feil av ett komma ved utregning kan pasienten dø som sykepleier. Du kan selvfølgelig velge deg vekk fra slike situasjoner men de fleste sykepleierne har ganske mye ansvar sånn sett sammenlignet med omtrent alle yrkesgrupper utenfor helsevesenet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:45 #43 Del Skrevet fredag kl 15:45 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja... når noen i staten faktisk forsøkte å kvalitetssikre litt av utdannelsen ved å stille krav til at en sykepleier burde klare litt simpel ungdomsskolematte når det gjaldt å beregne medisiner så ble det ramaskrik. Når man ikke trenger vite forskjell på M m cl dl osv noe man lærer på uskolen. Så sier det seg selv at dette er en lett utdannelse. Tyngste ved denne utdannelsen er nok å flytte pasienter. Har til og med møtt sykepleiere som ikke vet hvor mitralklaffen sitter. (Ble litt nervøs for fattern da gitt) Anonymkode: 8ffb1...f64 Driver du og tester sykepleiere eller hva??? Anonymkode: 08bfc...4b6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:47 #44 Del Skrevet fredag kl 15:47 Begynn å jobbe en annen plass da? Hos oss tjener ingen sykepleiere under 520 000. Snittlønn hos oss er 580 000. Så kommer kveld/helgtillegg. Jeg er siviløkonom og tjener bare 40 tusen mer enn de med kun bachelor, så at master ikke er så lønnsomt er vel ganske universalt. Anonymkode: f3c2e...13a 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:47 #45 Del Skrevet fredag kl 15:47 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Sykepleiere tjener da helt greit. Anonymkode: fee84...7a1 Ikke i forhold til arbeidsbelastning. Jeg er psykisk knekt etter noen år i yrket . Har søkt nattstilling for å komme vekk fra rottereset!!! Anonymkode: 34c3e...480 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:52 #46 Del Skrevet fredag kl 15:52 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): 485 000 kr i året i 2025 er ifølge deg godt betalt? Anonymkode: 08bfc...4b6 Hvorfor tjener du mindre enn snittet? Anonymkode: da75a...ffb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:53 #47 Del Skrevet fredag kl 15:53 Med den lønnen er du nyutdannet ts, og har INGENTING å klage over! Du stiger raskt i lønn og har tillegg utenom. Kutt den jøvla klagingen. Hilsen sykepleier som er drittlei nyutdannede bærter som snakker ned god lønn og en fin jobb. Anonymkode: 3d6f9...c93 21 3 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet fredag kl 15:53 #48 Del Skrevet fredag kl 15:53 (endret) AnonymBruker skrev (54 minutter siden): 485 000 kr i året i 2025 er ifølge deg godt betalt? Anonymkode: 08bfc...4b6 Jeg tjener over 520 tusen som helsefagarbeider. Og det er uten alle tilleggene. Er du nyutdannet? Endret fredag kl 15:54 av hvaduikkeser 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:57 #49 Del Skrevet fredag kl 15:57 hvaduikkeser skrev (1 minutt siden): Jeg tjener over 520 tusen som helsefagarbeider. Og det er uten alle tilleggene. Er du nyutdannet? Ts har startlønn i følge tariff. Anonymkode: bb473...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:01 #50 Del Skrevet fredag kl 16:01 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ingen av de yrkene har like mye ansvar for helse og LIV som kan gå tapt hvis vi gjør noe feil! Hver eneste dag! Og som jobber seg ihjel til alle døgnets tider, 365 dager i året Anonymkode: 08bfc...4b6 Sykepleiere jobber ikke 365 av 365 dager i året. Dere har fri når dere ikke er på jobb. Det at dere har turnus som gjør at dere jobber til ulike tider visste dere om da dere valgte yrke. Anonymkode: 22311...cbd 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:02 #51 Del Skrevet fredag kl 16:02 Lurer litt på hva folk..og arbeidslivsforskere mener det er relevant å sammenligne sykepleierlønna med. Er det lærerlønn? Nyutdannede fra hvilke treårige utdannelser? Jeg blir litt provosert over de som svarer : “Du visste hva du gikk til når du tok valget om å utdanne deg til sykepleier". Jeg mener at det er nesten umulig å forutsi for en person på 19 år hvordan det vil føles å stå i tung turnus på et sykehjem eller sykehus. Jeg tror seks vakter hver tredje uke er for hardt. Det er det vanlig å ha i en treukersturnus i helse. Man er ganske sliten etter en slik uke, som ofte inneholder en eller to sen-tidlig kombinasjoner også. De gir i snitt 5,6 timer søvn i mellom vaktene. Slik turnus er lite kompatibelt med å ha overskudd til livet, og i hvert fall et familieliv med omsorg for barn. Løsningen mener jeg er at helsesektoren må få kortere arbeidsuker. Justert ned fra 35,5 timer til kanskje 32-33. Det er på høy tid å prøve noe nytt i en sektor som topper sykefraværsstatistikken. I tilleg til tøff turnus så opplever man lite verdsettelse i form av velferdsbudsjett. Ikke får man julegave,og kaffen må man betale selv. Jeg leste nettopp på Bluesky en mor fortelle: hun og sønnen så fra norsk sykehus på TV. Sønnen var interessert og likte det han så. Han vurderte å ta utdanning for å jobbe i den bransjen. Men så viste de at kaffen; den må de betale for selv. Da falt interessen betraktelig, han så ikke stor grunn til å jobbe et sted der han ville bli så lite verdsatt av arbeidsgiver. Jeg har selv jobbet i varehandel og kultursektoren før mine nå 10 år i helsevesenet. Jeg har aldri følt meg mindre verdsatt enn nå. Anonymkode: 419b9...428 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kuleku Skrevet fredag kl 16:02 #52 Del Skrevet fredag kl 16:02 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor tjener du mindre enn snittet? Anonymkode: da75a...ffb Dette er med full ansiennitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:03 #53 Del Skrevet fredag kl 16:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bare løper beina av oss for luselønn! Vi tjener alt for lite mtp ansvar og at vi faktisk har høyere utdanning. Spesielt på sykehuset, der det ofte kreves spisskompetanse. Ikke bare bare å bli botox-sykepleier eller jobbe i vikarbyrå på noe øde øy og tjene over million... heller ikke videreutdanning er ikke godt nok betalt mtp med gjeld i studielån. Anonymkode: 08bfc...4b6 Og jeg er drittlei sutringen til sykepleiere 😊 er den en gruppe som virkelig sutrer i dagens samfunn.. Uansett ta litt ansvar da og bytt jobb, men det er kanskje for vanskelig? ☺️ Anonymkode: 05de4...fda 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:05 #54 Del Skrevet fredag kl 16:05 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Må de også jobbe jul, påske, natt, kveld etc.???? Løfte tunge pasienter som veier 150 kg? Anonymkode: 08bfc...4b6 Man bytter på å jobbe røde dager og det er godt betalt. Om man kun vil jobbe dagtid og ikke helligdager får man søke seg til en dagstilling og ikke en turnus jobb. Hvis pasienter ikke kommer seg fra seng til stol osv selv, så bruker man hjelpemidler som heis. Anonymkode: 42984...fb0 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:05 #55 Del Skrevet fredag kl 16:05 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sykepleiere jobber ikke 365 av 365 dager i året. Dere har fri når dere ikke er på jobb. Det at dere har turnus som gjør at dere jobber til ulike tider visste dere om da dere valgte yrke. Anonymkode: 22311...cbd Hyyyysj. Ikke kom med fakta 😆 her skal det bare klages.. og stakkars sykepleierne som valgte dette yrket selv. Anonymkode: 05de4...fda 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:06 #56 Del Skrevet fredag kl 16:06 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Herregud, tror du folk oppgir årslønn utbetalt. Hjelpes…. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er forresten også sykepleier Basert på snittlønnen til sykepleiere, så var det naturlig for meg å spørre. Men du velger altså så svare på et "dumt spørsmål" med et dumt svar. Håper ikke jeg som spørrende pasient, med dumme spørsmål, møter deg i et sårbart øyeblikk. Anonymkode: 459af...f23 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:09 #57 Del Skrevet fredag kl 16:09 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Må de også jobbe jul, påske, natt, kveld etc.???? Løfte tunge pasienter som veier 150 kg? Anonymkode: 08bfc...4b6 Enhver idiot vet at mange sykepleiere må jobbe en del røde dager, jobbe påske innimellom. Jeg er selv vokst opp med en mor som jobbet både juleaften, romjulen og nyttårsaften, hadde nattevakter. Det er da sånn det er å være sykepleier. Så velger folk dette yrket for så å klage over det? 😆 Hva med å tenke over at ting har konsekvenser? «Ja, men om jeg velger sykepleier så kan det faktisk hende at jeg må jobbe noen røde dager». Anonymkode: 05de4...fda 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:10 #58 Del Skrevet fredag kl 16:10 Vil ikke anbefale noen å jobbe på sykehjem. En ting er at det er et multikulturelt miljø, akkurat det kan være bra når det gjelder mangfold i miljøet. Men det er kjipt å jobbe med gamle mennesker som ligger for døden med masse dødsangst. Noen et uheldige og har dårlige ledere som løpet rundt og kontrollerer de ansatte, sjekker at ingen sitter på rompa med kaffekoppen. Noen steder er organiseringen «føcka» sånn at sykepleier må fordele hvor i avdelingen de ansatte skal jobbe og hvilke arbeidsoppgaver de skal ha. Dette gadd visst ikke avdelingsleder å gjøre sjøl gitt. I tillegg gi 2 rapporter, en til helsefag-nattevakt og en til sykepleier-nattevakt. Anonymkode: 96831...f38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:12 #59 Del Skrevet fredag kl 16:12 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts har startlønn i følge tariff. Anonymkode: bb473...e71 Da jobber man seg oppover 😆 litt brutalt å være nyutdannet og allerede sutre over lønnen. Fokk starter på bunnen når det kommer til lønn og jobber seg oppover. Sjokkerende!! Jeg vet det!! Men det er ingen som starter på toppen av karrierestigen som nyutdannet selv om jeg vet at en del gen z tror det er sånn det fungerer 😆 Anonymkode: 05de4...fda 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:13 #60 Del Skrevet fredag kl 16:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): 485 000 kr i året i 2025 er ifølge deg godt betalt? Anonymkode: 08bfc...4b6 Du har vel tillegg utover dette? Anonymkode: 2dafd...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå