AnonymBruker Skrevet 14. mars #21 Skrevet 14. mars Det er mye sykepleiere med rette kan klage på, men selve lønnen er virkelig ikke så dårlig. Anonymkode: c4e86...cba 19 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars #22 Skrevet 14. mars Lønna er grei, slavearbeidet er det ikke. Anonymkode: 49ee2...338 2 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars #23 Skrevet 14. mars Kjenner ikke til en annen yrkesgruppe som klager mer på lønnen enn sykepleiere. Verken lærere, barnevernspedagoger, vernepleiere, sosionomer eller barnehagelærere klager mer. Selv om de er daglig utsatt for vold, trusler, trakassering, slag, spark, kroppslige plager etc. Og hvis du er så misfornøyd med jobben og lønnen, hvorfor gjør du da ikke noe med situasjonen? Du har jo selv valgt yrke ditt og arbeidsplassen din. Hvis du ikke kan flytte, bytte arbeidsplass eller ta mer utdanning - så er det jo kun din egen feil. Da setter du begrensninger for deg selv, istedenfor å se muligheter. Ta ansvar, gjør noe med det! Anonymkode: 56b71...1b5 29 11
AnonymBruker Skrevet 14. mars #24 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med å jobbe bare natt på sykehus og ta ekstra vakter på sykehjem i kommunen? Nå vet jeg ikke hvor du bor, TS, men Oslo kommune betaler bra. Om du takler arbeidsmiljøet der er en annen sak (håper det er stor variasjon da, for mange opplever dårlige arbeidsmiljøer). Anonymkode: 96831...f38 Jobbe bare natt og ødelegge helsa og sosial livet... Anonymkode: 08bfc...4b6 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #25 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner ikke til en annen yrkesgruppe som klager mer på lønnen enn sykepleiere. Verken lærere, barnevernspedagoger, vernepleiere, sosionomer eller barnehagelærere klager mer. Selv om de er daglig utsatt for vold, trusler, trakassering, slag, spark, kroppslige plager etc. Og hvis du er så misfornøyd med jobben og lønnen, hvorfor gjør du da ikke noe med situasjonen? Du har jo selv valgt yrke ditt og arbeidsplassen din. Hvis du ikke kan flytte, bytte arbeidsplass eller ta mer utdanning - så er det jo kun din egen feil. Da setter du begrensninger for deg selv, istedenfor å se muligheter. Ta ansvar, gjør noe med det! Anonymkode: 56b71...1b5 Ingen av de yrkene har like mye ansvar for helse og LIV som kan gå tapt hvis vi gjør noe feil! Hver eneste dag! Og som jobber seg ihjel til alle døgnets tider, 365 dager i året Anonymkode: 08bfc...4b6 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #26 Skrevet 14. mars Jeg opplever at mange sykepleiere er helt uten begrep om hva folk med lignende utdannelser tjener i det offentlige. Det er mange som tjener mindre enn dere med bachelor eller master. Jeg jobber i akademia, her tjener folk systematisk mindre enn sykepleiere, hvis man ser på ansiennitet og utdanning. Ofte ganske mye mindre også. Dere må ikke svelge all propagandaen som kommer fra NSF. De sammenligner sykepleiere med ingeniører, men sammenligningen er meningsløs siden sykepleiere har få jobbmuligheter med høy lønn i der private, mens ingeniører har mange muligheter i det private. Anonymkode: eb88e...b3f 25 12
AnonymBruker Skrevet 14. mars #27 Skrevet 14. mars Trenger litt hjelp her jeg. Hvorfor er ts sykepleier? Grunnlønn finner man sånn ca ved å google. Arbeidsoppgaver finner man ved å google, og jaggu så har sykepleiere praksis også. Så i løpet av en 3årig utdannelse burde jo en sykepleier finne ut at denne utdannelsen ikke er noe. Når jeg tok utdannelsen min, viste jeg akkurat hva jeg gikk til og ca hvilken lønn som var vanlig. Man er som regel 18pluss når man begynner "høyere"utdannelse. Da er man rett og slett voksen nok til å finne ut av hva utdannelsen handler om. Jeg er så drittlei alle de her inne med all slags utdannelse fra livets harde skole som lager slike poster bare for å provosere. Skaff dere en jobb. (Jeg velger, tror og håper at virkelig utdannede sykepleiere faktisk vet hva de går til i arbeidslivet, ellers er seriøst helsevesenet vårt ødelagt) Anonymkode: 8ffb1...f64 14 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #28 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen av de yrkene har like mye ansvar for helse og LIV som kan gå tapt hvis vi gjør noe feil! Hver eneste dag! Og som jobber seg ihjel til alle døgnets tider, 365 dager i året Anonymkode: 08bfc...4b6 Det er klart disse yrkesgruppene også har stort ansvar for liv og helse! Slutt å trøkke alle andre ned for å fremheve egen yrkesgruppe. Dessuten får man ikke betalt for ansvar for liv og helse, man får betalt etter utdanningslengde, men først og fremst får man betalt etter hvor vanskelig man er å erstatte og hvor mye man vil tjene på andre arbeidsplasser. Anonymkode: eb88e...b3f 14 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars #29 Skrevet 14. mars Jeg begynte på mindre enn det med seksårig profesjonsutdanning og større studielån. Synes ikke det er lite for sykepleiere med kun tre års utdanning og få år i jobben. Anonymkode: 82c15...e4f 8 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #30 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er klart disse yrkesgruppene også har stort ansvar for liv og helse! Slutt å trøkke alle andre ned for å fremheve egen yrkesgruppe. Dessuten får man ikke betalt for ansvar for liv og helse, man får betalt etter utdanningslengde, men først og fremst får man betalt etter hvor vanskelig man er å erstatte og hvor mye man vil tjene på andre arbeidsplasser. Anonymkode: eb88e...b3f Jeg tror ikke du hvet hva sylepleie yrke går ut på... Anonymkode: 08bfc...4b6 3 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #31 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke du hvet hva sylepleie yrke går ut på... Anonymkode: 08bfc...4b6 Jo, det gjør jeg. Men tror ikke du vet hvordan du skal lese innholdet i innlegg, og ta inn over deg informasjonen i det. Anonymkode: eb88e...b3f 10
AnonymBruker Skrevet 14. mars #32 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tja, ca 50 tusen mer i året + 200 000 mer i studiegjeld... i tillegg tapt inntekt i hele 2 år! Anonymkode: 08bfc...4b6 Fullt klar over det ja 53 000 om man følger spekter sin avtale 0-3 år ansiennitet, 47000 om man følger ks sin avtale 0-5 års annsinitet. Om du jobber i KS får du forøvrig litt høyere startlønn, men stiger ikke før år nr 6. Visst kommunen eller sykehuset har bemanningsenter kan man forøvrig mange steder øke litt ekstra da man flere steder får et tillegg. Er du klar over hvor mange sykepleierlønn tråder det er på kvinneguiden? 🙄 Regner med du var klar over lønnen før du startet. Anonymkode: bb473...e71 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #33 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er uten tillegg og reflekterer på ingen måte den totale lønnen. Men ja, det er en helt grei grunnlønn for en nyutdannet som har tatt en lett, treårig bachelor. Anonymkode: fee84...7a1 Greier du å gi eksempler på en VANSKELIG, treårig bachelor? Hva er det som gjør sykepleier så «lett» mener du? Anonymkode: 9e0d5...2de 3 3
Saima Skrevet 14. mars #34 Skrevet 14. mars Det er ikke for sent å ta en ny utdanning! Syns vi sykepleiere tjener godt, det er systemet som må endres på om en er for lite folk på jobb. Men folk idag er stort sett mer sytete, alt for travelt, ikke god nok lønn og blablabla! Alt i alt så er sykepleier yrket fantastisk med mange muligheter, og det at det er høyt tempo er noe av det jeg likte når jeg gikk i turnus. Og menneskene man jobber med er verd alt❤️ 11 1 3
Romkom Skrevet 14. mars #35 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg begynte på mindre enn det med seksårig profesjonsutdanning og større studielån. Synes ikke det er lite for sykepleiere med kun tre års utdanning og få år i jobben. Anonymkode: 82c15...e4f De eneste studiene som er 6 årige profesjonsutdannelser er medisin og psykologi. Begge de har alltid hatt høyere grunnlønn enn sykepleiere. Om du startet med den grunnlønnen i 1913 sier det seg selv at det ikke er sammenlignbart med samme beløp i dag
AnonymBruker Skrevet 14. mars #36 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): 485 000 kr i året i 2025 er ifølge deg godt betalt? Anonymkode: 08bfc...4b6 Kommer vel an på ansiennitet, det. Har du 16 år, så er jeg enig i at det er om lag 150.000,- for lavt. Anonymkode: 24b2d...0fa
AnonymBruker Skrevet 14. mars #37 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ingen av de yrkene har like mye ansvar for helse og LIV som kan gå tapt hvis vi gjør noe feil! Hver eneste dag! Og som jobber seg ihjel til alle døgnets tider, 365 dager i året Anonymkode: 08bfc...4b6 Du er ikke lege, så slapp av litt her. Er ikke du som har ansvaret om noen dør. Du har mer enn godt nok betalt, så slutt å klag. Anonymkode: 45f51...8c8 18 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #38 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ingen av de yrkene har like mye ansvar for helse og LIV som kan gå tapt hvis vi gjør noe feil! Hver eneste dag! Og som jobber seg ihjel til alle døgnets tider, 365 dager i året Anonymkode: 08bfc...4b6 Barnehageansatte har også ansvar for liv og helse. De løper også rundt. Mye støy i tillegg. Anonymkode: bf024...23e 16 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #39 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Greier du å gi eksempler på en VANSKELIG, treårig bachelor? Hva er det som gjør sykepleier så «lett» mener du? Anonymkode: 9e0d5...2de Tja... når noen i staten faktisk forsøkte å kvalitetssikre litt av utdannelsen ved å stille krav til at en sykepleier burde klare litt simpel ungdomsskolematte når det gjaldt å beregne medisiner så ble det ramaskrik. Når man ikke trenger vite forskjell på M m cl dl osv noe man lærer på uskolen. Så sier det seg selv at dette er en lett utdannelse. Tyngste ved denne utdannelsen er nok å flytte pasienter. Har til og med møtt sykepleiere som ikke vet hvor mitralklaffen sitter. (Ble litt nervøs for fattern da gitt) Anonymkode: 8ffb1...f64 10 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars #40 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barnehageansatte har også ansvar for liv og helse. De løper også rundt. Mye støy i tillegg. Anonymkode: bf024...23e Må de også jobbe jul, påske, natt, kveld etc.???? Løfte tunge pasienter som veier 150 kg? Anonymkode: 08bfc...4b6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå