Gå til innhold

Er lei å være underbetalt sykepleier!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, da kjenner du virkelig turnuslivet for noen i familien gjør det. Hvorfor er du så spydig? Hva får du ut av, glede? Anbefaler deg å holde deg unna slike debatter om du får så høy puls, og ikke minst blir så spydig mot andre. Jeg er ikke sykepleier, men jobber turnus å vet godt hva det innebærer. 

Anonymkode: 1a12e...dd8

Som alle andre her, sier jeg hva jeg mener. Dette er et diskusjonsforum. Sykepleiere betyr i bunn og grunn svært lite for meg, men det er umulig å ikke få med seg all sytingen.

Anonymkode: 51854...a36

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Pust med magen selv du. Måten du formulerer deg på fremstår både nedlatende og spydig, så du kaster stein i glasshus. 

Anonymkode: 1f42f...84c

Har ikke kalt et eneste menneske her dum, men det å bruke slike ord når man diskuterer med noen så får man ikke de beste svarene tilbake. 
Puster med magen hele tiden, jeg holder meg også unna diskusjoner som gjør meg så sint at jeg må kalle andre dumme og være usaklige.

Anonymkode: 1a12e...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvordan komme seg ut av yrket, det er en annen og ikke enkel sak. 

Anonymkode: 96831...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Who is she skrev (1 time siden):

Jeg har jobbet 20 år som sykepleier, siste året har jeg jeg jobbet fagstilling med fleksitid. Jeg har aldri hatt mer overskudd eller hatt det så godt noensinne. Turnusliv er slitsomt og det er det også å jobbe med syke mennesker som krever hud og hår. 

Tror du vet veldig lite om arbeidet som forsker hvis du tror det er et avslappet liv med fleksitid. De fleste forskere ansettes i "særlig uavhengig stilling" som gir minimalt med rettigheter med tanke på arbeidstid. 

Anonymkode: d28c6...95a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men hvordan komme seg ut av yrket, det er en annen og ikke enkel sak. 

Anonymkode: 96831...f38

Hvis man vil bytte bransje og jobbe med noe helt annet er det ikke noe vanskeligere for sykepleiere enn det er for andre.  

Hvis man vil spesialisere seg lyses det ut utdanningsstillinger for sykepleiere. Det er ikke en mulighet i alle andre yrker.

Anonymkode: 42984...fb0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke klaget en eneste gang på min egen jobb, jeg påpeker at sykepleiere syter no inn i helvete, uten å ha en eneste god grunn. De syter over turnus og over dårlig lønn, men fakta er at de ikke på noen som helst måte har det tøft. De har helt grei lønn mtp utdanning. Turnus følger med yrket. 

Disse sutrekoppene kan sammenlikne seg med en annen yrkesgruppe som jobber likt, har like kort/lang utdanning og som har omtrent samme lønn; politiet. Politiet stiller bokstavelig talt med livet som innsats på jobb og med omtrent samme vilkår som sykepleiere, men syter langt mindre! Sykepleiere kommer ikke dårlig ut på noen som helst måte, tatt utdannelse, lønn og innsats i betraktning, uansett hvilken annen yrkesgruppe de sammenlikner seg med.

Det jeg er enig med sykepleiere i, er at de er kraftig underbemannet, men det gjelder dessverre også mange andre yrkesgrupper i det offentlige; leger, politiet, barnehageansatte, lærere osv. Det er ikke unikt for sykepleiere. 

Det er noe helt elementært her som du misser. Du ser det helt sikker egentlig selv også.
Hva kan grunnen være til at de som er sykepleiere klager over arbeidsforhold og lønn, mens de som ikke er sykepleiere ikke klager? Og du tar slutningen at alle som er sykepleiere bare er sutrere? Altså at en overvekt av litt skjøre og slappe mennesker tilfeldigvis har blitt sykepleiere, og det er årsaken til at de klager?

Det blir litt likedan som "så forferdelig sutrete de er i Afrika. Huff asså, så misfornøyde de er med maten der. Sutrete folk".

Det er en grunn til klagingen. Og det vil enkelte nekte å forstå fordi de ikke er der selv. Eneste måten du kan bevise at sykepleiere har god lønn ift arbeid er å steppe inn selv. Gå i skoene, og gi en tilbakemelding etter ett år.

En sutrer er en som klager over noe de ikke har peiling på. Så her er det du som sutrer på at sykepleiere jobber for å presse lønn og arbeidsforhold opp. Så bare holdt kjeft med deg.

Anonymkode: 2d242...acb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du vet veldig lite om arbeidet som forsker hvis du tror det er et avslappet liv med fleksitid. De fleste forskere ansettes i "særlig uavhengig stilling" som gir minimalt med rettigheter med tanke på arbeidstid. 

Har professormann og kan lettere telle timer han IKKE jobber i døgnet enn jobber. Macen står på hele hans våkne tid, sjekker epost/meldinger på apple watch.  Ja, så klart fleksitid og tar ikke sykedager og kan dra hjem tidlig, men legger jo ikke fra seg jobben hjemme. Lederansvar så klart i tillegg. Forskjellen er kun at mengden jobb gir grants, publikasjoner osv, men det er MYE MYE MYE mer jobbing enn sykepleier i turnus.  Det går jo ikke utover familielivet, vi finner fortsatt på mye sammen, men sitter aldri og ser på tv uten å jobbe også.  I går kjørte han datteren på shopping og da satt han på kafe og jobbet f.eks.  Han har som mange andre jobb som livsstil.  Har vært forsker eller professor siden 2004 og har ikke klaget en eneste dag og ikke har forskere SÅ høy lønn selv med phd. 

Anonymkode: 18370...09f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er noe helt elementært her som du misser. Du ser det helt sikker egentlig selv også.
Hva kan grunnen være til at de som er sykepleiere klager over arbeidsforhold og lønn, mens de som ikke er sykepleiere ikke klager? Og du tar slutningen at alle som er sykepleiere bare er sutrere? Altså at en overvekt av litt skjøre og slappe mennesker tilfeldigvis har blitt sykepleiere, og det er årsaken til at de klager?

Det blir litt likedan som "så forferdelig sutrete de er i Afrika. Huff asså, så misfornøyde de er med maten der. Sutrete folk".

Det er en grunn til klagingen. Og det vil enkelte nekte å forstå fordi de ikke er der selv. Eneste måten du kan bevise at sykepleiere har god lønn ift arbeid er å steppe inn selv. Gå i skoene, og gi en tilbakemelding etter ett år.

En sutrer er en som klager over noe de ikke har peiling på. Så her er det du som sutrer på at sykepleiere jobber for å presse lønn og arbeidsforhold opp. Så bare holdt kjeft med deg.

Jeg holder ikke kjeft nei, men ser gjerne at sytepleiere gjør det. De jobber ikke mer enn andre (med mindre de jobber overtid, noe som gjelder alle yrker), faktisk jobber de færre timer i løpet av et år enn folk som ikke jobber turnus. De har selv valgt turnusyrke med åpne øyne og turnus er på ingen måte unikt for akkurat sykepleiere. De tjener ikke mindre enn andre med samme lengde på utdanning og de får kompensasjon for ubekvem arbeidstid. De har det ikke på noen som helst måte verre enn andre yrkesgrupper. De er viktige, men ikke mer enn mange andre yrker. De er på ingen måte viktigst. Både en lege og en hjelpepleier kan lett utføre alle sykepleierens oppgaver, en sykepleier ka absolutt ikke erstatte en lege. De har heller ikke tatt en lang og krevende utdanning. De har absolutt ingenting å klage over når det kommer til lønn. INGENTING!

Du kan for faen ikke argumentere med at vi som ikke er sykepleiere ikke vet hva jobben innebærer, for det gjelder det samme andre veien; du vet ikke noe mer om andre yrker du ikke har hatt du heller, ergo kan du ikke med den idiot-argumentasjonen slå fast at du/sykepleiere har det verre enn andre.

Du beviser bare at det ikke er de smarteste blant oss som blir sykepleiere. Bare skummelt at 3er elever i matematikk deler ut medisiner.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg holder ikke kjeft nei, men ser gjerne at sytepleiere gjør det. De jobber ikke mer enn andre (med mindre de jobber overtid, noe som gjelder alle yrker), faktisk jobber de færre timer i løpet av et år enn folk som ikke jobber turnus. De har selv valgt turnusyrke med åpne øyne og turnus er på ingen måte unikt for akkurat sykepleiere. De tjener ikke mindre enn andre med samme lengde på utdanning og de får kompensasjon for ubekvem arbeidstid. De har det ikke på noen som helst måte verre enn andre yrkesgrupper. De er viktige, men ikke mer enn mange andre yrker. De er på ingen måte viktigst. Både en lege og en hjelpepleier kan lett utføre alle sykepleierens oppgaver, en sykepleier ka absolutt ikke erstatte en lege. De har heller ikke tatt en lang og krevende utdanning. De har absolutt ingenting å klage over når det kommer til lønn. INGENTING!

Du kan for faen ikke argumentere med at vi som ikke er sykepleiere ikke vet hva jobben innebærer, for det gjelder det samme andre veien; du vet ikke noe mer om andre yrker du ikke har hatt du heller, ergo kan du ikke med den idiot-argumentasjonen slå fast at du/sykepleiere har det verre enn andre.

Du beviser bare at det ikke er de smarteste blant oss som blir sykepleiere. Bare skummelt at 3er elever i matematikk deler ut medisiner.

Dette har du ingenting med, så derfor jo skal du holde kjeft. Gå heller å kjemp ned din egen yrkesgruppe du, og slutt med sutringen over den rettmessige lønnskapen sykepleierne gjør. Makan til jantelov og engasjement på noe du virkelig ikke har noe med. Greit nok å ta en diskusjon på KG, men dette var vel overdrevet aggressivt mot en yrkesgruppe. 

Sykepleiere og turnusarbeidere jobber ikke færre timer i løpet av året enn andre. Årsaken til 35,5 timers arbeidsuke er at turnusarbeidere har 35,5 timers arbeidsuke også alle uker med helligdager, der andre har fri. Dette blant annet visste du tydeligvis ikke. Du vet ingenting om hvordan det er å jobbe som sykepleier, og at du likevel uttaler deg på måten du gjør blir bare latterlig. Hvem er du liksom som skal mene hvilken lønn en yrkesgruppe skal ha.. Finn deg noe annet å være sint over.

Jeg har tenkt mange ganger at både ene og andre yrkesgruppen har det da vel greit, og tjener da vel bra.. Men å faktisk rope det ut på en aggressiv måte og ta en disksjon på det, det har jeg faktisk vett til å la være. Fordi jeg vet ikke hvordan det er å være lærer, bonde, politi osv. Og det ville bare vært helt idiotisk å si til dem "du tjener da nok du", "du fortjener ikke mer du"...

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Bare skummelt at 3er elever i matematikk deler ut medisiner.

Det er faktisk en helt annen type matte, praktisk, som for de fleste er langt lettere enn vanlig akademisk mattematikk. Jeg var ikke god i ordinær matte, men praktisk matte på sykepleierutdanninga mestret jeg superbra🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 9.07):

Det er uten tillegg og reflekterer på ingen måte den totale lønnen.

Men ja, det er en helt grei grunnlønn for en nyutdannet som har tatt en lett, treårig bachelor. 

Anonymkode: fee84...7a1

Skal være enig med deg i at den ikke reflekterer den toatal lønnen, og at lønnen kan bli vesentlig høyere enn grunnlønnen når alle tillegg tilkommer.

Selv er jeg sjøkaptein og har ikke noe lenger utdanning enn en sykepleier, i enkelte yrker så kan man ikke sitte på skolebenken og lære faget, men er faktisk nødt ut for å lære av andre erfarne, så man jobber seg oppover i gradene. Grunnlønnen er kanskje ikke vesentlig høyere enn en sykepleier heller, men ved alle tillegg så bikker jeg uansett 1.3 mill i året.

Den siste setningen din virker både nedsettende og viser mangel på forståelse for hvordan kompetanse kan erverves. Nei bachelor og master er ikke det enseste som gir kompetanse her i livet, og uansett så gir det bare teoretisk kompetanse.

Det samme gjelder piloter også, du trenger ingen bachelor for å bli pilot, tror 2 år på skolebenken er nok, men det er det samme her, du kan ikke sitte på skolebenken for å bli en god flyger, du må fly sammen med en erfaren pilot i årevis før du får opprykk til flykaptein og begynner og tjene gode penger. Og dette gjelder de fleste praktiske yrker, det er ikke på skolebenken du lærer, men gjennom erfaring i yrket.

Anonymkode: 84e3c...027

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Har professormann og kan lettere telle timer han IKKE jobber i døgnet enn jobber. Macen står på hele hans våkne tid, sjekker epost/meldinger på apple watch.  Ja, så klart fleksitid og tar ikke sykedager og kan dra hjem tidlig, men legger jo ikke fra seg jobben hjemme. Lederansvar så klart i tillegg. Forskjellen er kun at mengden jobb gir grants, publikasjoner osv, men det er MYE MYE MYE mer jobbing enn sykepleier i turnus.  Det går jo ikke utover familielivet, vi finner fortsatt på mye sammen, men sitter aldri og ser på tv uten å jobbe også.  I går kjørte han datteren på shopping og da satt han på kafe og jobbet f.eks.  Han har som mange andre jobb som livsstil.  Har vært forsker eller professor siden 2004 og har ikke klaget en eneste dag og ikke har forskere SÅ høy lønn selv med phd. 

Anonymkode: 18370...09f

Jeg har jobbet 13 år på sengepost men er nå førsteamanuensis. Og livet mitt er helt snudd på hodet, til det bedre. Nå forstår jeg knapt hvordan klarte sengepost-stafetten, alt stresset, alt ansvaret, all lidelsen, sykdom, brannslukking, og følelse av å ikke strekke til fordi er for få folk hele tiden.

Virkelig! Du kan ikke sammenligne disse jobbene. Jeg jobber mye nå også, men jeg sitter, jeg jobber med eget prosjekt. Jeg fortsetter i dag der jeg slapp i går. Det er spennende, jeg får lønn for strevet med anerkjennelse, push fra gode kollegaer. Plenty rom for drøfting og samhandling fremfor å løpe som et jaget dyr. Jeg kunne fortsatt i all evighet. Men du kan rett og slett ikke sammenligne hvor mye noen jobber med så forskjellige jobber.

Min vei ut av sykepleieyrket ble mer utdanning med ph.d. Selv om jeg fortsatt er sykepleier jobber jeg nå som et normalt menneske.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da ingen som sier at fattige folk i utviklingland er sutrete? 

Tror de aller fleste er såpass oppegående at de vet at fattige folk i utviklingsland ikke er misfornøyde med maten, og at det er der problemet ligger. Faktisk første gang jeg har lest noe så dumt. 

Jeg er en av de som mener sykepleiere sutrer. Jeg mener de tjener godt med tanke på utdanning og bransje. Det er veldig mange yrker som er ekstremt viktige i et samfunnsperspektiv, som har  slitsomme og stressende jobber, er underbemannet, uten at de klager like mye som sykepleiere. 

Eneste yrket jeg kommer på som klager like mye er bønder, og de jobber nærmest døgnet rundt, og går vel mer eller mindre i null, samtidig som de sørger for at vi har mat på bordet. 

Sutring handler om klaginga er begrunnet eller ikke. For noen yrkedsgrupper er klagigen godt begrunnet, for andre ikke. Jeg mener at klagingen blandt sykepleiere ikke er godt begrunnet da de faktisk tjener godt, og da blir denne gjentatte klagingen bare sutring. 

https://www.nrk.no/vestland/xl/skattelistene-for-2023_-dette-tjente-folk-i-yrker-som-sykepleier_-butikk_-lastebilsjafor-og-tomrer-1.17144660

https://www.nationen.no/sa-mye-tjente-bonden-i-2022/s/5-148-515283#:~:text=Camilla Mellemstrand-,Gjennomsnittsbonden tjente 275.000 kroner på jordbruk i 2022.,utenfor gården enn fra gården.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Wow.. Jeg fatter bare ikke hvor mye hat mennesker kan ha mot en yrkesgruppe som består av langt over 100 000 individer. Sykepleiere er like mangfoldige som alle andre, noen elsker jobben sin mens andre misliker den.

I denne tråden fremstår det for meg som at noen tror at de vil få mindre om sykepleiere får mer-det er bare en annen variant av de utallige uføretrådene her inne. I mine øyne tror jeg de fleste vil være tjent med en god diskusjon om hva en tilstrekkelig god lønn vil være for et nødvendig yrke som det sykepleie faktisk er. Det vil bidra til å kunne dra opp lønna for andre; eks lærere, barnehagelærere, vernepleiere osv. 

Før man poster noe kan det innimellom være lurt å stoppe opp og tenke litt over om man faktisk vet nok om, i dette tilfellet yrket sykepleie, før man ytrer seg. Guff og hat pleier sjeldent føre mye godt med seg. 

Anonymkode: e7863...557

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har du ingenting med, så derfor jo skal du holde kjeft. Gå heller å kjemp ned din egen yrkesgruppe du, og slutt med sutringen over den rettmessige lønnskapen sykepleierne gjør. Makan til jantelov og engasjement på noe du virkelig ikke har noe med. Greit nok å ta en diskusjon på KG, men dette var vel overdrevet aggressivt mot en yrkesgruppe. 

Sykepleiere og turnusarbeidere jobber ikke færre timer i løpet av året enn andre. Årsaken til 35,5 timers arbeidsuke er at turnusarbeidere har 35,5 timers arbeidsuke også alle uker med helligdager, der andre har fri. Dette blant annet visste du tydeligvis ikke. Du vet ingenting om hvordan det er å jobbe som sykepleier, og at du likevel uttaler deg på måten du gjør blir bare latterlig. Hvem er du liksom som skal mene hvilken lønn en yrkesgruppe skal ha.. Finn deg noe annet å være sint over.

Jeg har tenkt mange ganger at både ene og andre yrkesgruppen har det da vel greit, og tjener da vel bra.. Men å faktisk rope det ut på en aggressiv måte og ta en disksjon på det, det har jeg faktisk vett til å la være. Fordi jeg vet ikke hvordan det er å være lærer, bonde, politi osv. Og det ville bare vært helt idiotisk å si til dem "du tjener da nok du", "du fortjener ikke mer du"...

Det handler vel ikke primært om «tjene nok», det handler om å gjøre egen yrkesgruppe til noe så unikt og spesielt og tilsynelatende hevet over alle andre. Man kan drive lønnskamp uten å holde på på den måten. Har politi i familien, der kan man virkelig snakke om ræva betaling for ubekvem turnus…når du har vakt 2 eller 3 døgn i strekk, men såkalt «hvilende hjemmevakt», men må være i uniform i bilen på 5 minutter uansett hvor og hva du gjør, og det beredskapstillegget er så lavt at det er en hån. Man har bundet opp tida uansett om man sitter hjemme og ser på tv, og får knapt betaling, det er helt hinsides. Overlever har også ofte hjemmevakt/bakvakt, med responstid på 30 eller 60 minutter (fra du kontaktes til du må stille på arbeidssted), du er da vært bundet geografisk, kan ikke ta deg et glass vin, kan når som helst bli ringt, og har betalt for hver 4.time…(og ikke imponerende sum). Men politiet sin beredskaps lønn er hinsides, jeg fikk sjokk da jeg fikk se tallene. Politiet klager lite, det kan nok kanskje også skyldes at det er så vanskelig å få (fast) jobb etter utdanning. Og sikkerheten…blir kvalm av å tenke på standarden på bilene jeg vet de har hatt. 

Det er knalltøft på jobb for mange sykepleiere, ingen tvil om det. Hovedproblemet er underbemanning, og i kommunene også at det er altfor mange ufaglærte som øker ansvaret på sykepleier som har ansvarsvakt og at du vet at det er større sjanse for at viktige ting ikke fanges opp av de ufaglærte. Det er ingen tvil om at det er tøffe tak og tidvis tungt ansvar. Like fullt går det an å få fokus på utfordringene uten å framstille seg selv som samfunnets største ofre…dere er ikke alene om å ha det tøft i helsevesenet heller. 

Anonymkode: c0d88...9a4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som alle andre her, sier jeg hva jeg mener. Dette er et diskusjonsforum. Sykepleiere betyr i bunn og grunn svært lite for meg, men det er umulig å ikke få med seg all sytingen.

Du virker ignorant. Jeg vet også svært lite om eks politiet, men jeg skjønner såpass at de er viktige for samfunnets sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alt er relativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet 13 år på sengepost men er nå førsteamanuensis. Og livet mitt er helt snudd på hodet, til det bedre. Nå forstår jeg knapt hvordan klarte sengepost-stafetten, alt stresset, alt ansvaret, all lidelsen, sykdom, brannslukking, og følelse av å ikke strekke til fordi er for få folk hele tiden.

Virkelig! Du kan ikke sammenligne disse jobbene. Jeg jobber mye nå også, men jeg sitter, jeg jobber med eget prosjekt. Jeg fortsetter i dag der jeg slapp i går. Det er spennende, jeg får lønn for strevet med anerkjennelse, push fra gode kollegaer. Plenty rom for drøfting og samhandling fremfor å løpe som et jaget dyr. Jeg kunne fortsatt i all evighet. Men du kan rett og slett ikke sammenligne hvor mye noen jobber med så forskjellige jobber.

Min vei ut av sykepleieyrket ble mer utdanning med ph.d. Selv om jeg fortsatt er sykepleier jobber jeg nå som et normalt menneske.

Folk skjønner det ikke. Jeg forstår heller ikke hvordan jeg klarte det kjøret, men viste alvorlig talt ikke hvor mye bedre det var på utsiden. Fordelen i yrket er at det også gir mening. Når det er sagt trenger vi helsepersonell fremover. Folk har ikke tatt inn over seg hvor utfordrende det kommer til å bli med eldrebølgen. Det er bare å forberede egen alderdom. Tiden hvor staten tok seg av deg er forbi. Så det er bare å prisgi oss at folk ønsker å jobbe i helsevesenet fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 16.16):

Sykepleiere er oppskrytt og tjener mer enn nok. Finnes nok av stillinger i Oslo kommune langt under det nivået sykepleierne ligger på, så slutt å syt. 

Anonymkode: 166dc...58e

Nå er ikke jeg sykepleier, er ikke spesielt omsorgsfull og typisk fagnerd, men synes sykepleierlønn er låsen samnenligna m f.eks. ingeniør bachelor. Er det gamle kjønnsrollemønstre som ligger bak, kanskje? 

Anonymkode: 2604f...7b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er ikke jeg sykepleier, er ikke spesielt omsorgsfull og typisk fagnerd, men synes sykepleierlønn er låsen samnenligna m f.eks. ingeniør bachelor. Er det gamle kjønnsrollemønstre som ligger bak, kanskje? 

...lusen/stusselig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...