AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:53 #81 Del Skrevet fredag kl 23:53 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi bare løper beina av oss for luselønn! Vi tjener alt for lite mtp ansvar og at vi faktisk har høyere utdanning. Spesielt på sykehuset, der det ofte kreves spisskompetanse. Ikke bare bare å bli botox-sykepleier eller jobbe i vikarbyrå på noe øde øy og tjene over million... heller ikke videreutdanning er ikke godt nok betalt mtp med gjeld i studielån. Anonymkode: 08bfc...4b6 Hvorfor i alle dager ble du sykepleier da? Anonymkode: 57d74...128 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:27 #82 Del Skrevet i går, 00:27 Det sykepleiere burde kjempe for er å få tidsberegning i turnusene deres om dere ikke har det? Hos oss regnes 1 klokketime mellom 20.00-06.00 som 1 time og 15 min arbeidstid. Det betyr at vi jobber færre klokketimer i løpet av turnus perioden. Så tenker jeg klag heller på bemanning og råkjør av de ansatte, at ledelsen har fratatt de ansatte alle goder, og at man blir syk. For lønn vil ikke gjøre belastningen enklere, den vil fortsatt være like tøff. Jeg kjemper side om side med alle disse yrkesgruppene som har ekstremt tøffe dager på jobb, men ts for å få flere på lag er du nødt for å slutte å si/skrive at ingen er så viktig som meg. De fleste i vårt arbeidsliv i Norge er viktige. Tenk hvor få sykepleiere det ville vært uten lærere? Tenk så få kvinner det hadde vært i arbeidslivet uten barnehage. Vi trengs alle sammen, uten masse yrker rundt deg ville ikke du kunne utført ditt yrke ts. Anonymkode: 1a12e...dd8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:15 #83 Del Skrevet i går, 01:15 Enig med mange her, trengs en realitetsorientering for mange sykepleiere. De har også en tendens til å rakke ned på at legene tjener så bra, men «aldri er på avdeling og kan sove på natta». Leger har 2,5 time ekstra hver eneste uke for grunnlønn. Går man i vakt jobber man 38 timer mot sykepleierens 35,5t. Kun dagarbeid er det 40 timer vs sykepleierens 37,5. «Sove på natt» er dupper her og der, yrket har endra seg de siste 30-40 åra, og noen skjønner heller ikke at leger har helt andre vaktordninger enn sykepleiere, hvor man har dagarbeid på post e.l., og så har man vakt ettermiddag/kveld, altså todelt og vaktene da fra 12 timer og oppover. Lønna trekkes også opp av såkalt UTA, planlagt overtid, som legges i vaktplanen, svært mange jobber derfor 40-45 timer i uka i snitt som standard. Og de verste ukene i turnusen har man 60timers uke(!) AML har vide unntak for leger, inkludert færre antall timer mellom vakt og flere timer per uke lov. Også har du ansiennitet da. En sykepleier får med seg ALL arbeidserfaring, uansett hvor irrelevant. 5 år på Rema? Ja da starter du på 5 års ansiennitet som sykepleier! Og mye mas om maks 16 års ansiennitet. Legene har kun «kompetanse-relatert lønnsstigen», dvs ikke ansiennitet på år. Det går på spesialisering, hvor langt du er i forløpet. Og følger du strømlinjeformet og får turnus/LIS1 rett etter studiet og så starter spesialisering rett derfra og får til strømlinjeformet løp uten opphold og forsinkelser så er du spesialist på 1,5+5 år, altså 6,5 år. Da har du nådd maks lønn i tariffen…Ferdig utdanna som 26-åring, ferdig spesialist som 33-åring, ja da får du ikke høyere lønn utenom lønnsoppgjør/indeksregulering de neste 35 åra du skal jobbe som overlege. Og vil du bytte spesialitet/avdeling? Da går du NED i lønn! Til LIS2 eller 3, avhengig av hvor mye fra gammel spesialitet som kan telle i ny. Så etter 20år som lege kan du altså gå ned i lønn bare fordi du vil jobbe i psykiatrien i stedet for på ortopeden, på samme sykehus! Og når det snakkes om ansvar for liv og død:ja, sykepleierne er viktige, legene trenger dem, men som andre påpeker, hvem er det som tar de overordna avgjørelsene og må stå i dem? Og har dobbelt så lang utdanning. Legeforeningen bør imidlertid lære litt av NSF når det gjelder taktikk… At det er kul umulig å bli kvitt PUA (de 2,5 timene ekstra i uka) er en forbanna uting. Visste dere sykepleiere forresten at leger på sykehus som hovedregel ikke får helligdagstillegg? (Noen sykehus har det nå i egen tariff, men hovedregel er fortsatt ingen helligdagstillegg). Så på røddagene tjener dere mer enn legene i timen… og legene kan ikke syte over lønna de, fordi det er for komplisert å få folk flest til å forstå ovenstående, så «leger er bare griske og har så høy lønn» får bli stående. Og mens andre i helsevesenet kjemper for fulltid er det knapt mulig som lege å jobbe deltid, som jo er festlig ved sykdom. Dette er ikke «stakkars legene, de har det verst». Det er et forsøk på å sette en del sykepleiers offerrolle i perspektiv. For det er faen meg mange andre yrkesgrupper som også er samfunnskritiske, jobber under dårlige forhold og ikke akkurat super lønn. Renholderne er et eksempel. Vet dere hvor fort et helt sykehjem stopper opp om de går til streik? Hilser du på renholderne? Hvis ikke:skam deg. Så har vi vernepleierne og helsefagarbeidere som får vesentlig mindre oppmerksomhet. Vernepleierne har en bachelor som er fullt sammenliknbar som sykepleiernes. Så har du barnevernsansatte, som blir trua, og som virkelig har ansvar for liv! Tar de feil beslutning kan de ødelegge et barns liv og skape alvorlig syke voksne, døde voksne. Ansvar for liv og død er ikke bare «her og nå» fordi man tar feil medisin eller overser et prøvesvar.det er så mye mer. Lærerne har et enormt ansvar. Og de i barnehagen…om de overser ting ikke varsler, ikke fanger opp, dét kan få store konsekvenser. De tilbringer flere timer med ungen enn foreldrene på ukedagene, de former dem, er ikke det å ha ansvar for liv og helse? NAV-ansatte har dårlig rykte, dels berettiget, men mange gjør en flott jobb, men også med stor risiko, de trues, og de drepes på jobb. En venninne måtte akutt rømme hus og hjem med unger på slep etter at en bruker hadde framsatt trusler til arbeidsgiver, det pågikk i 4 uker. helt greit å ønske høyere lønn og bedre arbeidsvilkår. Men martyrrollen er lite kledelig, dere er ikke o store unike yrkesgruppe som er hevet over alle andre hva gjelder belastning, ansvar for liv og død osv. De snittlønnstatistikkene er misvisende for mange yrkesgrupper fordi de ikke tar hensyn til antall timer bl.a. Anonymkode: c0d88...9a4 7 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:09 #84 Del Skrevet i går, 03:09 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor tjener du mindre enn snittet? Anonymkode: da75a...ffb Dette er med full ansiennitet. Så stusser dersom full ansiennitet er gjennomsnittet🤔 Og til dem som tenker det e så lett å bli sykepleier. Kanskje er det (litt for) lett å komme inn akkurat nå siden det fokus på å utdanne flere sykepleiere og flere 100 nye skoleplasser for sykepleiere (som ofte står tomme). Da senkes kravet. Men slik var det kke da jeg tok sykepleien. Første året måtte man ha 5.2 i snitt for å komme inn på skolen i hjembyen min. Det er også hardt arbeid i studie. Lange forelesninger fra kl 08-14. 2-3 oppgaver skal skrives året. Evalueringer, refleksjonsnotater, flere eksamener hver år samtidig som man skal være i fulltids praksis 3-4 mnd om gangen. Det et vel blant utdanningene som gir minst overskudd til å jobbe ved siden av studiene fordi man er i 100% turnus som student. Og selv om man ikke får like mange arbeidsoppgaver som student, så er man sliten etter en hel dag ‘på jobb’ 07-15. Da jeg studerte hoppet ca 15% elever av studiet i løpet av først og andre året fordi det var hardere jobbing enn de kanskje hadde sett for seg. Anonymkode: f722a...677 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet i går, 03:26 #85 Del Skrevet i går, 03:26 Heit enig dere fortjener mer 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:20 #86 Del Skrevet i går, 04:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er med full ansiennitet. Så stusser dersom full ansiennitet er gjennomsnittet🤔 Og til dem som tenker det e så lett å bli sykepleier. Kanskje er det (litt for) lett å komme inn akkurat nå siden det fokus på å utdanne flere sykepleiere og flere 100 nye skoleplasser for sykepleiere (som ofte står tomme). Da senkes kravet. Men slik var det kke da jeg tok sykepleien. Første året måtte man ha 5.2 i snitt for å komme inn på skolen i hjembyen min. Det er også hardt arbeid i studie. Lange forelesninger fra kl 08-14. 2-3 oppgaver skal skrives året. Evalueringer, refleksjonsnotater, flere eksamener hver år samtidig som man skal være i fulltids praksis 3-4 mnd om gangen. Det et vel blant utdanningene som gir minst overskudd til å jobbe ved siden av studiene fordi man er i 100% turnus som student. Og selv om man ikke får like mange arbeidsoppgaver som student, så er man sliten etter en hel dag ‘på jobb’ 07-15. Da jeg studerte hoppet ca 15% elever av studiet i løpet av først og andre året fordi det var hardere jobbing enn de kanskje hadde sett for seg. Anonymkode: f722a...677 Både tannpleier- (bachelor) og odontologistudentene har kontinuerlig «praksis» i flere år på studiestedet 8-15:30, all lesing foregår på fritiden. Og eksamener avholdes kontinuerlig gjennom studieåret. Samme med medisinstudentene, men i min tid hadde de en hel lesedag i uken. Sykepleierstudentene er på ingen måte unike der. Anonymkode: 4ecb0...d21 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:23 #87 Del Skrevet i går, 04:23 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tror du det er pasientens takknemlighet som betaler for min mat på bordet??? Anonymkode: 08bfc...4b6 Du har mat får den lønnen ellers har du selv problemer som gjør at du ikke klarer og styre økonomi Anonymkode: 7f95b...282 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:33 #88 Del Skrevet i går, 04:33 Et hen skrev (5 timer siden): Jeg er uenig. Sykepleiere og helsefagarbeidere burde syte mer. Det er blant annet en forfeilet tradisjon for å ikke gi de selv den minste påskjønnelse. De får ikke en julegave som betyr noe for eksempel. Det er ikke penger det står på, men tradisjon. De sparer seg til fant ved å ikke gi en slik påskjønnelse. Jeg er helsefagarbeider og hadde gladelig opplevd å få 1.500,- mindre i årslønn hvis de pengene ble brukt til en julegave og en sommerfest. Men det er mye inne i den tradisjonen der. Som jeg ikke helt forstår hvordan har blitt sånn. Jeg jobber i den offentlige tannhelsetjenesten og får heller ikke gaver eller sommerfest, og er fullstendig uenig med deg. Jeg ønsker meg heller mer i lønn, så kan jeg kjøpe den «gaven» jeg selv vil ha og gå på de festene jeg selv ønsker. Jeg ville ikke følt meg mer verdsatt av å få en halvkjip gave og en krampaktig sommerfest. Anonymkode: 4ecb0...d21 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet i går, 04:34 #89 Del Skrevet i går, 04:34 Jeg har aldri hatt problemer med lønnen min. Synes den er helt fin. Og jeg blir litt flau over hvor mange sykepleiere som klager og trekker ned yrket mitt. Jeg videreutdanner meg nå uten å få noe mer gjeld. Du bør finne en utdanningsstilling hvis du er interessert i videreutdanning. De lyses ut ofte 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:57 #90 Del Skrevet i går, 04:57 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sykepleiere er oppskrytt og tjener mer enn nok. Finnes nok av stillinger i Oslo kommune langt under det nivået sykepleierne ligger på, så slutt å syt. Anonymkode: 166dc...58e Sykepleierne er sutrete. De tjener bedre enn man gjør i mange andre yrker. Jeg er vernepleier og jobber turnus i bolig for utviklingshemmede med mye utfordrende adferd, og har samme lønnsnivå som sykepleiere. Hører ikke at mine kollegaer synes at lønna er for lav og at turnus er for tøft. Jeg har en svært givende jobb som jeg elsker, og med en mann som jobber kun dagtid synes jeg småbarns-tiden faktisk var mindre stressende enn den ville vært om vi begge skulle jobbet 08-16 Anonymkode: 004a2...ed4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:18 #91 Del Skrevet i går, 05:18 Et hen skrev (6 timer siden): Jeg er uenig. Sykepleiere og helsefagarbeidere burde syte mer. Det er blant annet en forfeilet tradisjon for å ikke gi de selv den minste påskjønnelse. De får ikke en julegave som betyr noe for eksempel. Det er ikke penger det står på, men tradisjon. De sparer seg til fant ved å ikke gi en slik påskjønnelse. Jeg er helsefagarbeider og hadde gladelig opplevd å få 1.500,- mindre i årslønn hvis de pengene ble brukt til en julegave og en sommerfest. Men det er mye inne i den tradisjonen der. Som jeg ikke helt forstår hvordan har blitt sånn. Det er få ansatte i offentlig sektor som får fin julegave og sommerfest. Jeg ville heller hatt høyere lønn enn sosiale arrangementer og julegave. Anonymkode: 42984...fb0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:58 #92 Del Skrevet i går, 05:58 Er selv sykepleier og synes lønna er både bra og dårlig på samme tid. Da jeg sleit meg totalt ut i tredelt turnus på sykehjem, hvor jeg jobbet «hele» tiden pga en dritturnus, så føltes det utrolig dritt å ikke tjene mer enn jeg gjorde. Vi hadde ikke betalt pause, men rakk aldri å ta pausen, blir trukket den nette sum av 350kr i mnd i kaffepenger, hadde det medisinske ansvaret for 40 syke pasienter som eneste sykepleier på vakt sammen med 10 andre kollegaer derav 2 hjelpepleiere og 8 ufaglærte. Det var et konstant press, konstant klaging fra pasienter, pårørende, ledelsen som ikke leide inn ved sykdom, stadig overtid man aldri fikk utbetalt, men skulle avspasere og avspasering fikk man aldri pga sykefravær hos andre. Når folk i andre yrker snakket om jule- og påskeferie visste du at du gikk inn i enda en tid hvor det var på det travleste på jobb. For å ta en sammenligning: da jeg jobbet julekvelden (fra kl 14.30-22.00) tjente jeg mindre enn min samboer som jobber som elektriker og ble kalt ut til en jobb fra 11-14 den dagen. Han tjente mer på 3 timer enn jeg gjorde hele kvelden. Bare for å sette det litt i perspektiv. Mens mine øvrige familiemedlemmer feirer jul og har betalt fri så er jeg på jobb. Greit at man får tillegg, men man skatter jo bort store deler av det og det føles ikke verdt det. Å jobbe 100% i tredelt turnus er mye tyngre enn man tror, og det er vel derfor sykepleiere går på denne smellen. Jeg synes helt oppriktig at norsk kultur med hjemmekontor har blitt en uting og er redd det gjør av færre velger samfunnskritiske yrker som sykepleier, barnehagelærere, bussjåfører you name it. Det føles bare så utrolig dritt å «alltid» være på jobb også tjener man ikke mer enn middels. Som nevnt tidligere i innlegget, min samboer tjener bedre som elektriker, altså med fagbrev, enn jeg gjør som sykepleier med bachelor og tredelt turnus. Da er det noe feil. Nå jobber jeg i en dagstilling, fri hver jul, påske, helg, kveld og natt. Har jo ingen tillegg, men synes lønna mi nå er ganske god fordi jeg ikke har samme belastningen. Er mindre syk og har overskudd i hverdagen. Da jeg jobbet på sykehjem orket jeg ingenting annet enn å jobbe. Følte hele livet mitt var jobb, og da var ikke lønnen verdt det. Anonymkode: dcbc1...78e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #93 Del Skrevet i går, 07:05 Å syte over at man jobber turnus blir direkte latterlig, man vet lenge før man starter på utdanningen at i helsevesenet jobbes det døgnkontinuerlig der. Å sammenligne seg med legene, som både har dobbelt så lang utdanning og jobber ekstremt mye, gjør at dere sykepleiere fremstår som dumme. Anonymkode: 51854...a36 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:53 #94 Del Skrevet i går, 07:53 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Å syte over at man jobber turnus blir direkte latterlig, man vet lenge før man starter på utdanningen at i helsevesenet jobbes det døgnkontinuerlig der. Å sammenligne seg med legene, som både har dobbelt så lang utdanning og jobber ekstremt mye, gjør at dere sykepleiere fremstår som dumme. Anonymkode: 51854...a36 Men sammenligner sykepleiere seg med leger? Aldri vært borti Anonymkode: dcbc1...78e 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:55 #95 Del Skrevet i går, 07:55 Romkom skrev (15 timer siden): Den største konsekvensen er uansett å måtte leve med seg selv etterpå Med den logikken så burde ingen straffes for å ha drept mennesker utilsiktet. Anonymkode: d6c89...95a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:08 #96 Del Skrevet i går, 08:08 Blir så uhorvelig provosert av denne tråden. jeg er sykepleier, 15 år ansiennitet. Tjener 587000 kr i året. Jeg jobber to-delt turnus. Vaktene er korte, 0745-1500, så jobber mange vakter pr mnd. ofrer egen helse, og kvalitetstid med familien min for jobben. 9 timer hvile mellom dagvakt og kveldsvakt er ikke nok til å sove og hvile tilstrekkelig. 9 timer hvile mellom 14,5 timers vakter er på ingen måte forsvarlig. Jeg utfører prosedyrer i hjemmet, som bare for få år siden kun ble utført på sykehus. Det vil si jeg står helt alene om ansvaret. telefonen jeg har med meg kan ringe mellom 60 og 70 ganger på en vakt. Det er mas og tidspress hele tida. og ja, jeg kan jo så klart bare slutte. Men hva med pasientene? Alle mennesker har i løpet av livet sitt behov for en sykepleier. elsker å gjøre en forskjell for mennesker, er en vidunderlig følelse å kunne tilrettelegge for at alvorlig kreftsyke kan få tilbringe sine siste mnd hjemme med familien sin. men lønnen harmonerer overhode ikke med ansvar og belastning. dere som kritiserer sykepleiere for å kjempe for verdige arbeidsforhold burde skamme dere langt inni hjerterota!! Er ingen løsning at alle sykepleierer bare slutter. Da kollapser ett allerede skakkjørt helsevesen Anonymkode: 28294...54b 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:23 #97 Del Skrevet i går, 08:23 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Blir så uhorvelig provosert av denne tråden. jeg er sykepleier, 15 år ansiennitet. Tjener 587000 kr i året. Jeg jobber to-delt turnus. Vaktene er korte, 0745-1500, så jobber mange vakter pr mnd. ofrer egen helse, og kvalitetstid med familien min for jobben. 9 timer hvile mellom dagvakt og kveldsvakt er ikke nok til å sove og hvile tilstrekkelig. 9 timer hvile mellom 14,5 timers vakter er på ingen måte forsvarlig. Jeg utfører prosedyrer i hjemmet, som bare for få år siden kun ble utført på sykehus. Det vil si jeg står helt alene om ansvaret. telefonen jeg har med meg kan ringe mellom 60 og 70 ganger på en vakt. Det er mas og tidspress hele tida. og ja, jeg kan jo så klart bare slutte. Men hva med pasientene? Alle mennesker har i løpet av livet sitt behov for en sykepleier. elsker å gjøre en forskjell for mennesker, er en vidunderlig følelse å kunne tilrettelegge for at alvorlig kreftsyke kan få tilbringe sine siste mnd hjemme med familien sin. men lønnen harmonerer overhode ikke med ansvar og belastning. dere som kritiserer sykepleiere for å kjempe for verdige arbeidsforhold burde skamme dere langt inni hjerterota!! Er ingen løsning at alle sykepleierer bare slutter. Da kollapser ett allerede skakkjørt helsevesen Anonymkode: 28294...54b Det de fleste i tråden sier ifra om er offermentaliteten til ts og syting på lønn istenfor å jobbe konstruktivt for bedre arbeidsforhold. Det å skrive at utdanningen er hard, gir null sympati. Alle utdanninger er krevende om du er opptatt av å lære. Anonymkode: 22311...cbd 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #98 Del Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er selv sykepleier og synes lønna er både bra og dårlig på samme tid. Da jeg sleit meg totalt ut i tredelt turnus på sykehjem, hvor jeg jobbet «hele» tiden pga en dritturnus, så føltes det utrolig dritt å ikke tjene mer enn jeg gjorde. Vi hadde ikke betalt pause, men rakk aldri å ta pausen, blir trukket den nette sum av 350kr i mnd i kaffepenger, hadde det medisinske ansvaret for 40 syke pasienter som eneste sykepleier på vakt sammen med 10 andre kollegaer derav 2 hjelpepleiere og 8 ufaglærte. Det var et konstant press, konstant klaging fra pasienter, pårørende, ledelsen som ikke leide inn ved sykdom, stadig overtid man aldri fikk utbetalt, men skulle avspasere og avspasering fikk man aldri pga sykefravær hos andre. Når folk i andre yrker snakket om jule- og påskeferie visste du at du gikk inn i enda en tid hvor det var på det travleste på jobb. For å ta en sammenligning: da jeg jobbet julekvelden (fra kl 14.30-22.00) tjente jeg mindre enn min samboer som jobber som elektriker og ble kalt ut til en jobb fra 11-14 den dagen. Han tjente mer på 3 timer enn jeg gjorde hele kvelden. Bare for å sette det litt i perspektiv. Mens mine øvrige familiemedlemmer feirer jul og har betalt fri så er jeg på jobb. Greit at man får tillegg, men man skatter jo bort store deler av det og det føles ikke verdt det. Å jobbe 100% i tredelt turnus er mye tyngre enn man tror, og det er vel derfor sykepleiere går på denne smellen. Jeg synes helt oppriktig at norsk kultur med hjemmekontor har blitt en uting og er redd det gjør av færre velger samfunnskritiske yrker som sykepleier, barnehagelærere, bussjåfører you name it. Det føles bare så utrolig dritt å «alltid» være på jobb også tjener man ikke mer enn middels. Som nevnt tidligere i innlegget, min samboer tjener bedre som elektriker, altså med fagbrev, enn jeg gjør som sykepleier med bachelor og tredelt turnus. Da er det noe feil. Nå jobber jeg i en dagstilling, fri hver jul, påske, helg, kveld og natt. Har jo ingen tillegg, men synes lønna mi nå er ganske god fordi jeg ikke har samme belastningen. Er mindre syk og har overskudd i hverdagen. Da jeg jobbet på sykehjem orket jeg ingenting annet enn å jobbe. Følte hele livet mitt var jobb, og da var ikke lønnen verdt det. Anonymkode: dcbc1...78e Derfor din mann som er fagbrevutdannet tjener mer er fordi han er i et typisk mannsdominert yrke fra tidligere og det var ingen av de som jobbet gratis i lunsjpausen sin. Dette er typisk kvinneyrke, der empatien og omsorgen gjør at man ikke legger ned arbeidet i 30 min for da svikter jeg kollegaer og pasienter. Dette utnytter arbeidsgiver. Så er det rart å klage på lønn når det er arbeidsforhold som gjør det tøft. Ville lønnen løst dette å gitt deg tid til pause? Anonymkode: 1a12e...dd8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #99 Del Skrevet i går, 08:36 Alle vet lønnen sin før de utdanner seg. Google er din venn.. Anonymkode: 025a6...a76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #100 Del Skrevet i går, 08:36 Til alle som tror at lønna i helsesektoren kombinert med eldrebølgen kommer til å fortsette opp i himmelen så kan jeg berolige dere med at når AI inntar denne sektoren - som den kommer til å gjøre - det bare snakkes altfor lite om det - så blir de fleste som nå sutrer over en mye høyere lønn enn veldig mange andre ansatte i offentlig sektor - med mer utdannelse - ganske så overflødige. Forøvrig så tjener en sykepleier i de fleste andre europeiske land myyyyyye mindre enn man gjør i Norge - og de jobber mer 😉 Hadde det ikke vært for oljepengene våre så hadde sykepleierne hatt 2/3 av den lønna de har idag - og måttet jobbe mer. Anonymkode: 2e924...325 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå