AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:15 #61 Del Skrevet fredag kl 16:15 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ingen av de yrkene har like mye ansvar for helse og LIV som kan gå tapt hvis vi gjør noe feil! Hver eneste dag! Og som jobber seg ihjel til alle døgnets tider, 365 dager i året Anonymkode: 08bfc...4b6 Hvorfor utdannet du deg til sykepleier? Du var vel klar over ansvar og at du faktisk måtte jobbe? Du jobber jo heller ikke 365 dager i året! Slutt å klage, herregud! Anonymkode: da75a...ffb 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:16 #62 Del Skrevet fredag kl 16:16 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Må de også jobbe jul, påske, natt, kveld etc.???? Løfte tunge pasienter som veier 150 kg? Anonymkode: 08bfc...4b6 Dette er ikke strengt bevoktede hemmeligheter om sykepleieyrket som først nå er blitt avslørte. Skulle dermed tro at alle som velger utdanningen har fått med seg dette, så det er sært å klage over det i ettertid. Anonymkode: 4ecb0...d21 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:16 #63 Del Skrevet fredag kl 16:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er uten tillegg og reflekterer på ingen måte den totale lønnen. Men ja, det er en helt grei grunnlønn for en nyutdannet som har tatt en lett, treårig bachelor. Anonymkode: fee84...7a1 Veldig enig med deg i at det fremstår som en lett bachelor. 😆 Fra mitt kull på vgs så valgte de med lave karakterer som valgte sykepleieren, blant annet fordi at det var så lite å lære. 🙈😆 Anonymkode: 05de4...fda 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:18 #64 Del Skrevet fredag kl 16:18 Hva er det mwd sykepleierne som tror de gjør en så fantastisk jobb og at de er uunnværlige? De snakker om hvor stort ansvar de har, men det får ingen personlige konsekvenser hvis de tar livet av mennesker på jobb. Vet selv om to tilfeller der sykepleieren feilmedisinerte pasienten som førte til at de døde. Konsekvens = 0. Anonymkode: d6c89...95a 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet fredag kl 16:34 #65 Del Skrevet fredag kl 16:34 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva er det mwd sykepleierne som tror de gjør en så fantastisk jobb og at de er uunnværlige? De snakker om hvor stort ansvar de har, men det får ingen personlige konsekvenser hvis de tar livet av mennesker på jobb. Vet selv om to tilfeller der sykepleieren feilmedisinerte pasienten som førte til at de døde. Konsekvens = 0. Anonymkode: d6c89...95a Den største konsekvensen er uansett å måtte leve med seg selv etterpå 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:47 #66 Del Skrevet fredag kl 16:47 Romkom skrev (1 time siden): De eneste studiene som er 6 årige profesjonsutdannelser er medisin og psykologi. Begge de har alltid hatt høyere grunnlønn enn sykepleiere. Om du startet med den grunnlønnen i 1913 sier det seg selv at det ikke er sammenlignbart med samme beløp i dag Veterinær også. Jeg startet på under sykepleierlønn (tilsvarende selvsagt, samme året) da jeg startet… og jeg er ikke alene om det. Anonymkode: eb88e...b3f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet fredag kl 16:48 #67 Del Skrevet fredag kl 16:48 jeg bsre undres, hvorfor mener nesten alle sykepleiere at deres jobb er så mye mer verdt enn andre med 3års bachelor ??? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:50 #68 Del Skrevet fredag kl 16:50 Romkom skrev (9 minutter siden): Den største konsekvensen er uansett å måtte leve med seg selv etterpå Ikke meg du svarer, men det er bare fakta det hen skrev som du siterte. Det er ingen konsekvenser overhodet. Så jeg klør meg i hodet jeg også når sånne som TS sier at det har "store konsekvenser". Nei, den største konsekvensen er i praksis pasienten som sliter med. Det er helt forferdelig hvor mye juridisk "beskyttelse" helsepersonell på diverse sykehjem og sykehus har i Norge med tanke på hva de kan gjøre og det blir umulig for den det går utover (eller pasientens pårørende) å komme noe vei. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tok-grep-etter-tv-2-saker-dodsfall-i-60-prosent-av-tilfellene/17519089/ Tusener av pasienter blir enten drept eller lemlestet for livet på norske sykehus. Brutale saker, der konsekvensene er minimale for helsepersonellet. En ting til: du glemmer at helsepersonell som mennesker har fordommer de også. Så hvis en stakkar pasient ender opp med en lege, kirurg eller sykepleier som ikke liker pasienten av diverse grunner, så har pasienten et jævla stort problem. F eks, ser at TS nevner overvektige: mye fordommer i bilder her mot pasientene: https://www.nrk.no/sorlandet/sykepleiere-kvier-seg-for-a-pleie-overvektige-1.15009314 Det er altfor mange som ikke får verdig og ordentlig behandling som pasient i dette landet som har et oljefond et sted mellom 19.000 - 20.000 MRD kroner som svinger litt opp og ned nå for tiden. Det er faen meg visse steder i Romania man får bedre behandling enn her i landet. Anonymkode: d20ca...d01 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:57 #69 Del Skrevet fredag kl 16:57 Prøv å kom deg ut på Nordsjøen som feks vaskedame/kokke med medisinsk ekstraansvar Anonymkode: 46b80...6ca 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:17 #70 Del Skrevet fredag kl 17:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi bare løper beina av oss for luselønn! Vi tjener alt for lite mtp ansvar og at vi faktisk har høyere utdanning. Spesielt på sykehuset, der det ofte kreves spisskompetanse. Ikke bare bare å bli botox-sykepleier eller jobbe i vikarbyrå på noe øde øy og tjene over million... heller ikke videreutdanning er ikke godt nok betalt mtp med gjeld i studielån. Anonymkode: 08bfc...4b6 Du tjener helt ok til å kun ha en bachelor. Anonymkode: 51854...a36 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Romkom Skrevet fredag kl 17:17 #71 Del Skrevet fredag kl 17:17 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Veterinær også. Jeg startet på under sykepleierlønn (tilsvarende selvsagt, samme året) da jeg startet… og jeg er ikke alene om det. Anonymkode: eb88e...b3f Det er en femårig master, at du brukte 6 år i jugoslavia gjør det ikke 6 årig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:18 #72 Del Skrevet fredag kl 17:18 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ikke meg du svarer, men det er bare fakta det hen skrev som du siterte. Det er ingen konsekvenser overhodet. Så jeg klør meg i hodet jeg også når sånne som TS sier at det har "store konsekvenser". Nei, den største konsekvensen er i praksis pasienten som sliter med. Det er helt forferdelig hvor mye juridisk "beskyttelse" helsepersonell på diverse sykehjem og sykehus har i Norge med tanke på hva de kan gjøre og det blir umulig for den det går utover (eller pasientens pårørende) å komme noe vei. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tok-grep-etter-tv-2-saker-dodsfall-i-60-prosent-av-tilfellene/17519089/ Tusener av pasienter blir enten drept eller lemlestet for livet på norske sykehus. Brutale saker, der konsekvensene er minimale for helsepersonellet. En ting til: du glemmer at helsepersonell som mennesker har fordommer de også. Så hvis en stakkar pasient ender opp med en lege, kirurg eller sykepleier som ikke liker pasienten av diverse grunner, så har pasienten et jævla stort problem. F eks, ser at TS nevner overvektige: mye fordommer i bilder her mot pasientene: https://www.nrk.no/sorlandet/sykepleiere-kvier-seg-for-a-pleie-overvektige-1.15009314 Det er altfor mange som ikke får verdig og ordentlig behandling som pasient i dette landet som har et oljefond et sted mellom 19.000 - 20.000 MRD kroner som svinger litt opp og ned nå for tiden. Det er faen meg visse steder i Romania man får bedre behandling enn her i landet. Anonymkode: d20ca...d01 Tja du har ikke tenkt på at tja overvektige pasienter faktisk kan føre til mye trøbbel hos sykepleiernes egen helse? De aller fleste sykepleiere er ikke verdensmestere i vektløfting. Det er liksom litt rått parti hva gjelder forflytning av en 150 kg tung mann og man selv kanskje er en dame som veier 60-70 kilo. Det kommer stadig inn caser hvor selv de vanlige heisene man har tilgjengelig må gi tapt. Anonymkode: f0dc1...6e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:14 #73 Del Skrevet fredag kl 19:14 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen av de yrkene har like mye ansvar for helse og LIV som kan gå tapt hvis vi gjør noe feil! Hver eneste dag! Og som jobber seg ihjel til alle døgnets tider, 365 dager i året Anonymkode: 08bfc...4b6 Jeg tør påstå at det er mange i de yrkene som har betydelig større ansvar for andres liv og helse enn en sykepleier. Anonymkode: fee84...7a1 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:42 #74 Del Skrevet fredag kl 20:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tør påstå at det er mange i de yrkene som har betydelig større ansvar for andres liv og helse enn en sykepleier. Anonymkode: fee84...7a1 Enig. Jeg synes sykepleiere overvurderer seg selv og fremstiller seg selv som guder. Ganske latterlig, når det kun er middels skoleflinke folk som blir sykepleiere. Sykepleiere gjør selvfølgelig en stor innsats, som mange andre yrkesgrupper. Er de viktigere og mer samfunnskritiske enn andre? Nei. Det er legene som bestemmer behandlingen pasientene skal ha, sykepleiere utfører "ordre", akkurat som andre helsefagarbeidere. Anonymkode: 51854...a36 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:09 #75 Del Skrevet fredag kl 21:09 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Enig. Jeg synes sykepleiere overvurderer seg selv og fremstiller seg selv som guder. Ganske latterlig, når det kun er middels skoleflinke folk som blir sykepleiere. Sykepleiere gjør selvfølgelig en stor innsats, som mange andre yrkesgrupper. Er de viktigere og mer samfunnskritiske enn andre? Nei. Det er legene som bestemmer behandlingen pasientene skal ha, sykepleiere utfører "ordre", akkurat som andre helsefagarbeidere. Anonymkode: 51854...a36 Å si at sykepleiere ikke er mer samfunnskritiske er direkte feil, det så man vel under koronapandemien hvor blant annet helsepersonell sleit seg ut på jobb, mens flertallet av Norges befolkning daffet rundt hjemme, enten permiterte eller på hjemmekontor. Anonymkode: dcbc1...78e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet fredag kl 21:13 #76 Del Skrevet fredag kl 21:13 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er selvfølgelig brutto lønn!!!!!!! Anonymkode: 08bfc...4b6 Bytt jobb, du kan få mye mer enn 485000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:29 #77 Del Skrevet fredag kl 22:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Jeg synes sykepleiere overvurderer seg selv og fremstiller seg selv som guder. Ganske latterlig, når det kun er middels skoleflinke folk som blir sykepleiere. Sykepleiere gjør selvfølgelig en stor innsats, som mange andre yrkesgrupper. Er de viktigere og mer samfunnskritiske enn andre? Nei. Det er legene som bestemmer behandlingen pasientene skal ha, sykepleiere utfører "ordre", akkurat som andre helsefagarbeidere. Anonymkode: 51854...a36 Helt enig. Noe TS er et godt eksempel på. 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 22311...cbd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Et hen Skrevet fredag kl 22:36 #78 Del Skrevet fredag kl 22:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Jeg synes sykepleiere overvurderer seg selv og fremstiller seg selv som guder. Ganske latterlig, når det kun er middels skoleflinke folk som blir sykepleiere. Sykepleiere gjør selvfølgelig en stor innsats, som mange andre yrkesgrupper. Er de viktigere og mer samfunnskritiske enn andre? Nei. Det er legene som bestemmer behandlingen pasientene skal ha, sykepleiere utfører "ordre", akkurat som andre helsefagarbeidere. Anonymkode: 51854...a36 Jeg er uenig. Sykepleiere og helsefagarbeidere burde syte mer. Det er blant annet en forfeilet tradisjon for å ikke gi de selv den minste påskjønnelse. De får ikke en julegave som betyr noe for eksempel. Det er ikke penger det står på, men tradisjon. De sparer seg til fant ved å ikke gi en slik påskjønnelse. Jeg er helsefagarbeider og hadde gladelig opplevd å få 1.500,- mindre i årslønn hvis de pengene ble brukt til en julegave og en sommerfest. Men det er mye inne i den tradisjonen der. Som jeg ikke helt forstår hvordan har blitt sånn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:36 #79 Del Skrevet fredag kl 23:36 Et hen skrev (58 minutter siden): Jeg er uenig. Sykepleiere og helsefagarbeidere burde syte mer. Det er blant annet en forfeilet tradisjon for å ikke gi de selv den minste påskjønnelse. De får ikke en julegave som betyr noe for eksempel. Det er ikke penger det står på, men tradisjon. De sparer seg til fant ved å ikke gi en slik påskjønnelse. Jeg er helsefagarbeider og hadde gladelig opplevd å få 1.500,- mindre i årslønn hvis de pengene ble brukt til en julegave og en sommerfest. Men det er mye inne i den tradisjonen der. Som jeg ikke helt forstår hvordan har blitt sånn. Dette har vel mer med sektor å gjøre, enn med yrke? Tror du at saksbehandlere i NAV og ansatte i barnevernstjenesten får flotte julepresanger og sommerfester? De jeg kjenner som jobber i stat og kommune spleiser ofte på sommerfest selv, og de får julegaver som koster 100-300 kr. Har jobbet et sted der vi hadde overdådige fester én gang i året og fikk fine julepresanger. Det var i privat sektor, og lønna var elendig. At bedriften brukte penger på en fest i ny og ne kan virkelig ikke kompensere for dårlige lønns- og pensjonsvilkår, og at mange jobbet i korttidsvikariater eller ufrivillig deltid. Pensjonsinnskuddene var en vits. Dersom jeg skulle velge ville jeg virkelig ha foretrukket en trygg og stabil jobb med god pensjonsopptjening, fremfor å få påspandert fester. Er enige med deg i en ting. Helsefagarbeidere klager for lite! Dere kunne med fordel tjent mer, dere gjør en viktig jobb og det er vanskelig å forstå at sykepleiere tjener såpass mye bedre enn dere. Har du gode lønns- og pensjonsvilkår har du både råd til å kjøpe deg noe fint og ta deg en fest på privaten av og til Anonymkode: bf796...f19 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet fredag kl 23:43 #80 Del Skrevet fredag kl 23:43 Et hen skrev (1 time siden): Jeg er uenig. Sykepleiere og helsefagarbeidere burde syte mer. Men å syte hjelper jo ikke en dritt! Det er kun én ting som hjelper og det er å ikke bli sykepleier. Alle vet jo at det er en relativt tung og i beste fall middels godt betalt jobb, så hvorfor velge akkurat den karriereveien? Det eneste som kan hjelpe på sykepleiernes lønns- og arbeidsbetingelser er om det blir færre av dem. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå