Snubi Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Jeg bor i Asker, og fikk tilbud om barnehageplass i dag - men da andrevalget. Det er i utgangspunktet en veldig bra barnehage, men litt lenger unna enn førstevalget som vi nå står på venteliste for. Så mitt store spørsmål er om noen har noe erfaring med å ha fått en av de som de står på venteliste på før selve oppstarten (august)? Sønnen vår kommer til å måtte bytte barnehage en gang allerede siden vi nylig flyttet hit. (Bare en førstegangs mamma som håper det fortsatt er håp🤞🏼)
Pudderrosa Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Ring barnehagen og spør hvor mange som står på venteliste det vil gi deg en pekepinn 2
Snubi Skrevet 14. mars Forfatter #3 Skrevet 14. mars Pudderrosa skrev (6 minutter siden): Ring barnehagen og spør hvor mange som står på venteliste det vil gi deg en pekepinn Jeg har prøvd, men hun bestyreren der er som en steinvegg. Hun nekter å gi noe indikasjon og mener man bare bør vente, og sitat: «Da finner du ut om du er heldig eller ikke så heldig». 😪 Heldigvis hørt at de ansatte er eksemplariske, selv om hun ikke akkurat gir deg inntrykket av at det er et varmt og fint sted…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Snubi skrev (10 minutter siden): Jeg har prøvd, men hun bestyreren der er som en steinvegg. Hun nekter å gi noe indikasjon og mener man bare bør vente, og sitat: «Da finner du ut om du er heldig eller ikke så heldig». 😪 Heldigvis hørt at de ansatte er eksemplariske, selv om hun ikke akkurat gir deg inntrykket av at det er et varmt og fint sted… Og til en bhg med sånne uttalser ønsker du sende barnet, sier litt om miljøet der tenker jeg. Hva med å sjekke ut , besøke, der du har fått plass, kanskje du blir positivt overrasket. Anonymkode: 6cd46...502 3 2
mommyaka Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Om nr 1 er en plass der mange søker vil jeg tro du ikke vil gå plass der nå. Jeg ville tatt 2 plass og heller spurt om du kan være en på venteliste..om noen slutter etc. Vi søkte på 1 spesiell barnehagen i 4 år...kom alltid på nr2. Når hun var 4 fikk hun endelig plass på nr. 1 3
Snubi Skrevet 14. mars Forfatter #6 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og til en bhg med sånne uttalser ønsker du sende barnet, sier litt om miljøet der tenker jeg. Hva med å sjekke ut , besøke, der du har fått plass, kanskje du blir positivt overrasket. Anonymkode: 6cd46...502 Som jeg sa - jeg kjenner mange med barn i den barnehagen, og de sier det er helt ypperlig barnehage. Heldigvis jobber ikke bestyreren med barna direkte, og de ansatte virker fornøyd. Og ja - det er 20minutter i forskjell i avstand. Begge barnehagene har fått toppkarakterer av foreldre 😊 Og andrevalg er ikke værst, vi tar den, men hadde vært fint med noe nærmere.
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Snubi skrev (7 timer siden): Jeg har prøvd, men hun bestyreren der er som en steinvegg. Hun nekter å gi noe indikasjon og mener man bare bør vente, og sitat: «Da finner du ut om du er heldig eller ikke så heldig». 😪 Heldigvis hørt at de ansatte er eksemplariske, selv om hun ikke akkurat gir deg inntrykket av at det er et varmt og fint sted… De svarer sånn fordi du får kjempepes fra kommunen/bydelen hvis man gir forhåpninger til noen. Og det er for tidlig å vite om alle takker ja til plassen. Fristene har ikke gått ut enda. Du har to valg. Enten takker du ja til den plassen du har fått eller så velger du å vente. Men hvis du velger å vente kan det hende du ikke får plass, og da må du ta til takke med det som er igjen eller stå uten barnehage. Jeg ville takket ja. Anonymkode: 02c2b...fd6 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #8 Skrevet 15. mars Det er helt umulig å forutsi. Du må bare takke ja til plassen du har fått, og sette deg på venteliste på førstevalget. Vi gjorde det da vi fikk tilbud på tredjevalget vårt i Oslo. Startet opp i den barnehagen i august, og i oktober fikk vi plutselig tilbud om plass i førstevalget vårt. Vi valgte da faktisk å bytte, men vi var 100 % sikre på at det var riktig valg for både barnets beste og vår hverdagslogistikk. Anonymkode: 9ce95...f58 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars Det utsagnet hadde fått meg til å være lykkelig for å slippe. Anonymkode: 08d85...e74 1
Snubi Skrevet 15. mars Forfatter #10 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (9 timer siden): De svarer sånn fordi du får kjempepes fra kommunen/bydelen hvis man gir forhåpninger til noen. Og det er for tidlig å vite om alle takker ja til plassen. Fristene har ikke gått ut enda. Du har to valg. Enten takker du ja til den plassen du har fått eller så velger du å vente. Men hvis du velger å vente kan det hende du ikke får plass, og da må du ta til takke med det som er igjen eller stå uten barnehage. Jeg ville takket ja. Anonymkode: 02c2b...fd6 Vi har takket ja - ellers mister man retten på plass. Men da får vi krysse fingrene å håpe vi får førstevalget 🤞🏼
AnonymBruker Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars Du søker da igjen med en gang det er registrert plass, så kommer du på venteliste. Tipper du må vente til neste år med å få plass - de plasserer barna etter alder (i Oslo hvertfall). Det vil si at en 2-åring får plass før en 1-åring på småbarnsplassene. Søk i hovedopptaket neste år og sett bare opp en barnehage. 20 min hver vei er mye - men så er vi mange som har hatt det enda verre enn det. Det er ikke verdens undergang. Anbefaler lastesykkel om du har mulighet, da sparer du mye tid. Anonymkode: 01cd1...7d7
AnonymBruker Skrevet 15. mars #12 Skrevet 15. mars Så smart å legge ut dette her om vedkommende du snakket med leser her inne. Da legger du jo opp til et trivelig samarbeid om du skulle få plass. Det er ikke alt en bør og trenger legge ut på internett ved å dele som du gjør. Snakk om å mangle antenner Anonymkode: ac428...7b7 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars #13 Skrevet 15. mars Snubi skrev (19 timer siden): Som jeg sa - jeg kjenner mange med barn i den barnehagen, og de sier det er helt ypperlig barnehage. Heldigvis jobber ikke bestyreren med barna direkte, og de ansatte virker fornøyd. Og ja - det er 20minutter i forskjell i avstand. Begge barnehagene har fått toppkarakterer av foreldre 😊 Og andrevalg er ikke værst, vi tar den, men hadde vært fint med noe nærmere. 20 minutter i Asker, da må du bo i utkantene, ikke like mange bhg å velge i så mindre sjanse at det dukker opp plass fort. Er jo avgjørende hvilken av de 8 sonene du bor i. Kommer helt an på hvor man jobber om de 20 min er håndterlige eller ikke, om det er der dere bor som faktisk er utfordringen og hvor nærme sonegrensene dere bor. Det er ikke overflod av plasser alle steder så hadde takket ja og venteliste, bedre med plass enn uten. Anonymkode: f56db...071
AnonymBruker Skrevet 15. mars #14 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så smart å legge ut dette her om vedkommende du snakket med leser her inne. Da legger du jo opp til et trivelig samarbeid om du skulle få plass. Det er ikke alt en bør og trenger legge ut på internett ved å dele som du gjør. Snakk om å mangle antenner Anonymkode: ac428...7b7 Tenkte det samme Anonymkode: ceaa8...78f
AnonymBruker Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars Pudderrosa skrev (20 timer siden): Ring barnehagen og spør hvor mange som står på venteliste det vil gi deg en pekepinn Barnehagene vil ikke ha tusenvis, nesten, henvendelser fra foreldre om slikt. Hvordan tror du det blir dersom barnehagens personale skal sitte i telefonen hele dagen fra alle foreldre som ikke har fått plass der? Det sentrale barnehagekontoret der tildeling skjer fra skal kunne svare ut slike spørsmål. Anonymkode: fcfc8...b9c 1
Snubi Skrevet 16. mars Forfatter #16 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): 20 minutter i Asker, da må du bo i utkantene, ikke like mange bhg å velge i så mindre sjanse at det dukker opp plass fort. Er jo avgjørende hvilken av de 8 sonene du bor i. Kommer helt an på hvor man jobber om de 20 min er håndterlige eller ikke, om det er der dere bor som faktisk er utfordringen og hvor nærme sonegrensene dere bor. Det er ikke overflod av plasser alle steder så hadde takket ja og venteliste, bedre med plass enn uten. Anonymkode: f56db...071 Vi bor nærme utkanten ja. Etter å ha snakket med besteforeldre så tror jeg den vi fikk nå er fin og at vi skal klare oss godt med den. Var vell bare litt umiddelbar tvil. Han kommer nok til å trives godt:):)
Makavelli Skrevet 16. mars #17 Skrevet 16. mars Pudderrosa skrev (På 14.3.2025 den 15.53): Ring barnehagen og spør hvor mange som står på venteliste det vil gi deg en pekepinn Dette gjorde vi, og fant ut at vi var førstemann på venteliste, så vi satt oss opp og fikk førstevalget! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå