Gå til innhold

Kan jeg kreve at min tillitsvalgt er med på møtet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå trenger jeg virkelig gode råd fra dere som er tillitsvalgte eller har vært borti vanskelige ledere.

Jeg krevde å ha med tillitsvalgt som nevnt i denne tråden. Først lagde leder hinder ved å bare foreslå ledige tider og datoer som ikke passet min tillitsvalgt. 
Etter at jeg krevde å ha med tillitsvalgt og at det ikke er noe leder kunne komme unna. Så har leder nå sagt at dette møtet er et ordinært samarbeidsmøte hvor det ikke er rom for å ha med tillitsvalgt. Jeg skjønner ikke hvordan man kan døpe om dialogmøtet til ordinære former for møter etter alt som har skjedd. Føler at det er for å «ta meg» uten tillitsvalgt til stede. Leder vet godt hva han har gjort og da kan han ikke ha fagforeningene til stede.

Huff! Jeg er så sliten av dette.

Anonymkode: 25d57...caa

Leder kan IKKE bestemme om det er rom for tillitsvalgt. 

Kontakt fagforening i morgen og forklar saken. 

Jeg har som tidligere tillitsvalgt måtte sette en sjef grundig på plass da han trodde han kunne diktere når jeg skulle være med eller ei. Det stemmer ikke. Dette er hva man betaler medlemskap for, og sjefen din har absolutt ingen anledning til å overprøve dette.

Anonymkode: 640a6...517

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har vært tillitsvalgt i godt over 20år, man prioriterer selvsagt personer framfor møter. Er det såpass mye å gjøre så velger man flere tillitsvalgte. Slik som plasstillitsvalgt. Eller man får avdeling til å bistå. Dette er også noe som står i overenskomster og hovedavtaler.  Finnes tydligvis mange udugelige tillitsvalgte.

Anonymkode: 1db8c...ff1

Eventuelt udugelige arbeidstakere. Jeg har vært leder i 20 år, og det har kun vært et tilfelle der det var behov for at tillitsvalgte var med på et møte. Og det var rent formelt. At fyren skulle ut var åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (5 minutter siden):

Eventuelt udugelige arbeidstakere. Jeg har vært leder i 20 år, og det har kun vært et tilfelle der det var behov for at tillitsvalgte var med på et møte. Og det var rent formelt. At fyren skulle ut var åpenbart.

Eventuelt udugelige hevngjerrige ledere som bedriver maktmisbruk. At enkelte arbeidstakere bør ut er ikke helt feil.

Så heldig du har vært som leder i 20 år, 1 tilfelle 👏👏

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er vel alltid rom for å ha med tillitsvalg!? Og hva sier tillitsvalgte? Hun burde jo kunne hjelpe deg mer?

Anonymkode: feb71...447

Tillitsvalgt vil være med. Men leder foreslo tidspunkter som ikke passet TV. Jeg fikk tillitsvalgt til å rydde plass i timeplanen for å prioritere meg. Det gjorde hun. Men nå har leder spilt neste trekk og omdøpt hele møtet om kritikkverdige forhold til et ordinær samarbeidsmøte/ veiledning av meg. Og hevder at man ikke har tillitsvalgte med på slike møter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...