Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en oppskrift/meny som gjør at jeg kan gå raskt ned i vekt? 😄 Har lagt på meg mye, og deppa… 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regn ut hvor mange kalorier du trenger daglig for å gå i underskudd, og ha fokus på å spise mat som metter. Beveg deg litt mere i hverdagen.

Anonymkode: 1c0ab...e1c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du vil ikke gå rask med i vekt...du må ta dette som en livstil.

Kalorier inn og ut. Bruk lifesum app .her kan du legge inn hva du spiser. Du bør ca holde deg til 1209-1600 om dagen. Og vær så aktive du kan.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye vil du gå ned, og hvor raskt?

Hvordan er livsstilen din? Hvor mye trener du? Hvordan er kostholdet ditt? Hva spiser du typisk i løpet av en arbeidsdag og hva spiser du i løpet av en fridag/helg?

Den enkle oppskriften/menyen er å øke forbrenningen ved å øke aktivitetsnivået, og spise mindre enn du forbrenner...

Anonymkode: 2cb82...250

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke gå raskt ned i vekt. Det er oppskrift på å faile. Les Marit Kolby sin bok og start der

Anonymkode: 814ab...58d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trinemor78 skrev (11 minutter siden):

Noen som har en oppskrift/meny som gjør at jeg kan gå raskt ned i vekt? 😄 Har lagt på meg mye, og deppa… 

Min oppskrift:

1 frokost-kl 07  1 skive med valgfritt pålegg

2 mellom frokost og lunsj: gulrøtter, epler, banan ol. 

3 lunsj kl 11:30 1-2 knekkebrød med skinke/ost

4 middag kl 16- her er det om  gjøre å spise vekk sulten og ikke for mett 

5. Trening en gang etter middag: 30-60 min gå/jogg 

6. kveldsmat: så lite som mulig, 1 knekkebrød eller 1 brødskive.

kveldene er for meg verst. Kroppen skriker etter sjokolade og chips😅 blir suget for stort så unner jeg meg ett par chips biter og en liten rute sjokolade 

gått ned 6 kg på 5 uker

Anonymkode: e356f...80e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spisevindu. Faste måltider i spisevinduet. Moderat mengde (spis deg “usulten” ikke “mett”). Ren mat (unngå ultraprosessert). Dropp sukker og raske karbohydrater.

Anonymkode: 6a570...c33

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruk chatgtp, du kan skreddersy meny og medisiner tilpasset deg, inkluder blodprøver fra legen . Du kan skreddersy på hvilken måte du er villig til å bruke. ( Jeg valgte å inkludere både eksperimentelle studier og visse stoffer som enda ikke er godkjent, men det velger du selv)

Anonymkode: 00cda...aa1

AnonymBruker
Skrevet
Trinemor78 skrev (56 minutter siden):

Det er ingen problem å «rase ned» i vekt raskt om man er overvektig. Det er så enkelt som å gå på lavkarbo eller sørge for max 1300-1400 kalorier i døgnet. Det er å holde vekta etterpå som er det vanskelige. 

Anonymkode: 4d904...40a

Skrevet

Ryddet for helseskadelig innlegg. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Ryddet for helseskadelig innlegg. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.38):

Du bør ikke gå raskt ned i vekt. Det er oppskrift på å faile. Les Marit Kolby sin bok og start der

Tull. Det finnes masse forskning på at folk som går ned raskt, lykkes bedre både med vektnedgang og vedlikehold.

Anonymkode: fcb7c...44c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Faste i 16 eller 18 timer. Dropp godteri og lyst brød.  Halvparten grønnsaker på tallerken og kun en porsjon middag. Lykke til 😊

Anonymkode: 12edd...4a0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Trinemor78 skrev (På 14.3.2025 den 15.24):

Du trenger vel hormoner......progesteronmangel gir vannansamling i kroppen....går på hormoner jeg....raser ned i vekt....

Anonymkode: dcb9a...4c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.38):

Helt uenig. Jeg er glad jeg gikk raskt ned i vekt for så å finne livsstilen min. Om jeg skulle gjort det sagte hadde det tatt årevis. Jeg vil heller bygge opp muskelmassen min igjen enn å dra det ut i evigheter😊

Anonymkode: 63ca7...822

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.43):

Min oppskrift:

kveldene er for meg verst. Kroppen skriker etter sjokolade og chips😅 blir suget for stort så unner jeg meg ett par chips biter og en liten rute sjokolade 

gått ned 6 kg på 5 uker

Det der varer ikke lenge! Kroppen tappes for vitaminer og alt......du vet at etter fylte 40 bør man hahormo er? 

Anonymkode: dcb9a...4c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.43):

Min oppskrift:

gått ned 6 kg på 5 uker

Samme her... skeier ofte ut på kvelden 😕

Skrevet

Ryddet for helseskadelig innlegg og svar til det. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...