Trinemor78 Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Noen som har en oppskrift/meny som gjør at jeg kan gå raskt ned i vekt? 😄 Har lagt på meg mye, og deppa…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Regn ut hvor mange kalorier du trenger daglig for å gå i underskudd, og ha fokus på å spise mat som metter. Beveg deg litt mere i hverdagen. Anonymkode: 1c0ab...e1c 3 1
mommyaka Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Du vil ikke gå rask med i vekt...du må ta dette som en livstil. Kalorier inn og ut. Bruk lifesum app .her kan du legge inn hva du spiser. Du bør ca holde deg til 1209-1600 om dagen. Og vær så aktive du kan. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Regn ut hvor mange kalorier du forbrenner daglig: https://www.calculator.net/calorie-calculator.html?cage=29&csex=f&cheightfeet=5&cheightinch=10&cpound=165&cheightmeter=170&ckg=64&cactivity=1.465&cmop=0&coutunit=c&cformula=m&cfatpct=20&printit=0&ctype=metric&x=Calculate Legg deg på 500-600 kalorier lavere. Last ned Lifesum. Anonymkode: 416b2...87a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Hvor mye vil du gå ned, og hvor raskt? Hvordan er livsstilen din? Hvor mye trener du? Hvordan er kostholdet ditt? Hva spiser du typisk i løpet av en arbeidsdag og hva spiser du i løpet av en fridag/helg? Den enkle oppskriften/menyen er å øke forbrenningen ved å øke aktivitetsnivået, og spise mindre enn du forbrenner... Anonymkode: 2cb82...250 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Du bør ikke gå raskt ned i vekt. Det er oppskrift på å faile. Les Marit Kolby sin bok og start der Anonymkode: 814ab...58d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Trinemor78 skrev (11 minutter siden): Noen som har en oppskrift/meny som gjør at jeg kan gå raskt ned i vekt? 😄 Har lagt på meg mye, og deppa… Min oppskrift: 1 frokost-kl 07 1 skive med valgfritt pålegg 2 mellom frokost og lunsj: gulrøtter, epler, banan ol. 3 lunsj kl 11:30 1-2 knekkebrød med skinke/ost 4 middag kl 16- her er det om gjøre å spise vekk sulten og ikke for mett 5. Trening en gang etter middag: 30-60 min gå/jogg 6. kveldsmat: så lite som mulig, 1 knekkebrød eller 1 brødskive. kveldene er for meg verst. Kroppen skriker etter sjokolade og chips😅 blir suget for stort så unner jeg meg ett par chips biter og en liten rute sjokolade gått ned 6 kg på 5 uker Anonymkode: e356f...80e 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Spisevindu. Faste måltider i spisevinduet. Moderat mengde (spis deg “usulten” ikke “mett”). Ren mat (unngå ultraprosessert). Dropp sukker og raske karbohydrater. Anonymkode: 6a570...c33 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Bruk chatgtp, du kan skreddersy meny og medisiner tilpasset deg, inkluder blodprøver fra legen . Du kan skreddersy på hvilken måte du er villig til å bruke. ( Jeg valgte å inkludere både eksperimentelle studier og visse stoffer som enda ikke er godkjent, men det velger du selv) Anonymkode: 00cda...aa1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars Trinemor78 skrev (56 minutter siden): Noen som har en oppskrift/meny som gjør at jeg kan gå raskt ned i vekt? 😄 Har lagt på meg mye, og deppa… Det er ingen problem å «rase ned» i vekt raskt om man er overvektig. Det er så enkelt som å gå på lavkarbo eller sørge for max 1300-1400 kalorier i døgnet. Det er å holde vekta etterpå som er det vanskelige. Anonymkode: 4d904...40a
AnonymBruker Skrevet 15. mars #13 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.38): Du bør ikke gå raskt ned i vekt. Det er oppskrift på å faile. Les Marit Kolby sin bok og start der Anonymkode: 814ab...58d Tull. Det finnes masse forskning på at folk som går ned raskt, lykkes bedre både med vektnedgang og vedlikehold. Anonymkode: fcb7c...44c 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars #14 Skrevet 16. mars Faste i 16 eller 18 timer. Dropp godteri og lyst brød. Halvparten grønnsaker på tallerken og kun en porsjon middag. Lykke til 😊 Anonymkode: 12edd...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Skrevet 17. mars Trinemor78 skrev (På 14.3.2025 den 15.24): Noen som har en oppskrift/meny som gjør at jeg kan gå raskt ned i vekt? 😄 Har lagt på meg mye, og deppa… Du trenger vel hormoner......progesteronmangel gir vannansamling i kroppen....går på hormoner jeg....raser ned i vekt.... Anonymkode: dcb9a...4c0
AnonymBruker Skrevet 17. mars #16 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.38): Du bør ikke gå raskt ned i vekt. Det er oppskrift på å faile. Les Marit Kolby sin bok og start der Anonymkode: 814ab...58d Helt uenig. Jeg er glad jeg gikk raskt ned i vekt for så å finne livsstilen min. Om jeg skulle gjort det sagte hadde det tatt årevis. Jeg vil heller bygge opp muskelmassen min igjen enn å dra det ut i evigheter😊 Anonymkode: 63ca7...822 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars #17 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.38): Du bør ikke gå raskt ned i vekt. Det er oppskrift på å faile. Les Marit Kolby sin bok og start der Anonymkode: 814ab...58d https://www.vg.no/helse/i/3EyX3M/studie-rask-vektnedgang-gir-best-langtidseffekt Anonymkode: fcb7c...44c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #18 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.43): Min oppskrift: 1 frokost-kl 07 1 skive med valgfritt pålegg 2 mellom frokost og lunsj: gulrøtter, epler, banan ol. 3 lunsj kl 11:30 1-2 knekkebrød med skinke/ost 4 middag kl 16- her er det om gjøre å spise vekk sulten og ikke for mett 5. Trening en gang etter middag: 30-60 min gå/jogg 6. kveldsmat: så lite som mulig, 1 knekkebrød eller 1 brødskive. kveldene er for meg verst. Kroppen skriker etter sjokolade og chips😅 blir suget for stort så unner jeg meg ett par chips biter og en liten rute sjokolade gått ned 6 kg på 5 uker Anonymkode: e356f...80e Det der varer ikke lenge! Kroppen tappes for vitaminer og alt......du vet at etter fylte 40 bør man hahormo er? Anonymkode: dcb9a...4c0
Trinemor78 Skrevet 19. mars Forfatter #19 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.43): Min oppskrift: 1 frokost-kl 07 1 skive med valgfritt pålegg 2 mellom frokost og lunsj: gulrøtter, epler, banan ol. 3 lunsj kl 11:30 1-2 knekkebrød med skinke/ost 4 middag kl 16- her er det om gjøre å spise vekk sulten og ikke for mett 5. Trening en gang etter middag: 30-60 min gå/jogg 6. kveldsmat: så lite som mulig, 1 knekkebrød eller 1 brødskive. kveldene er for meg verst. Kroppen skriker etter sjokolade og chips😅 blir suget for stort så unner jeg meg ett par chips biter og en liten rute sjokolade gått ned 6 kg på 5 uker Anonymkode: e356f...80e Samme her... skeier ofte ut på kvelden 😕
_popcorn_ Skrevet 20. mars #20 Skrevet 20. mars Ryddet for helseskadelig innlegg og svar til det. _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå