AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Jeg ble utbrent fra en ledende stilling i et firma. Har god utdanning og er ekspert innen et visst felt. Men ble veldig syk og måtte slutte og finne på noe annet selv om jeg virkelig elsket og brant for jobben og faget mitt. Gjorde en god jobb egentlig. Jeg ble etterhvert sendt på regi av nav til å jobbe i en butikk, som hadde noe å gjøre med en hobby jeg hadde. Det var vel det beste de kunne finne for meg og for å ha meningsfulle dager, takket jeg ja og jobbet der. Lærte å bruke en kasse hjalp kunder... syns det var helt greit, men ville egentlig noe annet, noe mer. Var jo ikke dette jeg hadde jobbet så hardt for å oppnå. Jeg kommer dog til å huske for alltid hvordan sjefen i butikken jeg var plassert i, en dag fikk besøk av noen elever fra en lokal folkehøgskole som ville ha en ukes praksis plass i butikken. Når elevene kom på besøk, introduserte sjefen de til meg, sånn forbigående og ropte at de også skulle på praksis, men ikke sånn arbeidstrening som du! Men via en skole. Jeg ble egentlig flau, og følte meg skikkelig tråkka på. Er jo ikke sånn at jeg nødvendigvis syns det var greit av ungdommene, eller andre kunder vet at jeg var på arbeidstrening, det var for min del en privat sak. Etter dette trykket jeg bare hardere for å finne ny jobb selv, og fikk det heldigvis. Syns dere det sjefen gjorde var greit eller ville dere ha reagert, som meg? Anonymkode: a2556...8c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Jeg ville reagert og mener at dette er brudd på taushetsplikten. Helt hårreisende. Tok du dette opp med sjefen? Anonymkode: ffbd5...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville reagert og mener at dette er brudd på taushetsplikten. Helt hårreisende. Tok du dette opp med sjefen? Anonymkode: ffbd5...40e Jeg gjorde ikke det, ettersom jeg ikke bar sikker på om jeg overreagerte, nå er dette noen år siden, men fortsatt noe som gnager på meg av og til . Følte meg veldig liten i det øyeblikket. Anonymkode: a2556...8c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg gjorde ikke det, ettersom jeg ikke bar sikker på om jeg overreagerte, nå er dette noen år siden, men fortsatt noe som gnager på meg av og til . Følte meg veldig liten i det øyeblikket. Anonymkode: a2556...8c6 Har full forståelse for at du følte det sånn. Det er uproft av en leder å si noe sånt. Godt at du fikk ny jobb! Anonymkode: ffbd5...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars Helt uproft av sjefen din. Dette er ikke noe andre mennesker skal vite noe om. Anonymkode: b06cb...84f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble utbrent fra en ledende stilling i et firma. Har god utdanning og er ekspert innen et visst felt. Men ble veldig syk og måtte slutte og finne på noe annet selv om jeg virkelig elsket og brant for jobben og faget mitt. Gjorde en god jobb egentlig. Jeg ble etterhvert sendt på regi av nav til å jobbe i en butikk, som hadde noe å gjøre med en hobby jeg hadde. Det var vel det beste de kunne finne for meg og for å ha meningsfulle dager, takket jeg ja og jobbet der. Lærte å bruke en kasse hjalp kunder... syns det var helt greit, men ville egentlig noe annet, noe mer. Var jo ikke dette jeg hadde jobbet så hardt for å oppnå. Jeg kommer dog til å huske for alltid hvordan sjefen i butikken jeg var plassert i, en dag fikk besøk av noen elever fra en lokal folkehøgskole som ville ha en ukes praksis plass i butikken. Når elevene kom på besøk, introduserte sjefen de til meg, sånn forbigående og ropte at de også skulle på praksis, men ikke sånn arbeidstrening som du! Men via en skole. Jeg ble egentlig flau, og følte meg skikkelig tråkka på. Er jo ikke sånn at jeg nødvendigvis syns det var greit av ungdommene, eller andre kunder vet at jeg var på arbeidstrening, det var for min del en privat sak. Etter dette trykket jeg bare hardere for å finne ny jobb selv, og fikk det heldigvis. Syns dere det sjefen gjorde var greit eller ville dere ha reagert, som meg? Anonymkode: a2556...8c6 Dritt sjef! Snakk om å bruke hersketeknikk og trykke deg ned. Skikkelig råttent gjort. Ville spurt han om det. Hvorfor sa du det på den måten? Hva mente du med det? Hva ønsket du å oppnå med det? Sånne mennesker trenger et tydelig språk. Du er ikke nebbete om du spør. Du lurer ganske enkelt på hvorfor? Han kan ikke ‘’ta deg på det’’. Sett deg i respekt! Dersom sjefen blir sur/provosert og vil si deg opp er veien kort til usaklig oppsigelse. Det vil koste firmaet dyrt, det vil vel sjefen ikke?! Endret 14. mars av Rødstrupa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars Skjønner godt at du reagerte på sjefens kommentar. Han burde jo forstå at dette ikke er greit å si foran alle. Ikke sikkert han gjorde det for å være slem og utstille deg, men likevel upassende. Det beste å gjøre med slike hendelser er å bare le litt oppgitt av det hele og innse at her er det sjefen som har tabbet seg ut, og ikke du. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars Sandie skrev (12 minutter siden): Skjønner godt at du reagerte på sjefens kommentar. Han burde jo forstå at dette ikke er greit å si foran alle. Ikke sikkert han gjorde det for å være slem og utstille deg, men likevel upassende. Det beste å gjøre med slike hendelser er å bare le litt oppgitt av det hele og innse at her er det sjefen som har tabbet seg ut, og ikke du. Fint å høre at magefølelsen min ikke var helt feil. Dette var ei kvinnelig sjef. Følte egentlig litt uvelkommen av henne mer enn de andre medarbeidere. Hun drev med små stikk av og til. Mulig fordi jeg kom fra et yrke i ledelse. Vet ikke. Det føles ikke greit, og var ikke det. Anonymkode: a2556...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars Det var ugreit å si, men alle de ansatte vet jo at du er der på arbeidtrening, så det er ikke akkurwt en hemmelighet. Anonymkode: a3713...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars Når jeg jobbet i butikk som student, så viste alle når noen var på arbeidstrening. Det har jo noe med hvilke krav man kan stille til de, at de arbeider på topp av bemanningen og kanskje trenger mer tilrettelegging. Men har jo også noe om hvordan man formidler det til de andre ansatte. Anonymkode: 11bfe...03c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Del Skrevet 14. mars Det er nødvendig å fortelle om arbeidstrening til andre ansatte, men til en ukes praksiselever er det neppe nødvendig. Men jeg tror også det er skammen din som snakker her. Arbeidstrening er helt ok Anonymkode: c3a53...454 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Del Skrevet 14. mars Du virker hårsår, det er ingen skam å være på arbeidstrening. Anonymkode: 1a914...75e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var ugreit å si, men alle de ansatte vet jo at du er der på arbeidtrening, så det er ikke akkurwt en hemmelighet. Anonymkode: a3713...01c Det er sant. Men det var kunder i butikken som hørte det, og jeg trengte ikke heller at disse tenåringer vet det, de er der bare en uke og var på alder til mine barn ( kunne være noen de kjente). Anonymkode: a2556...8c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå