Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søkt på en jobb jeg har veldig lyst på og som jeg er godt kvalifisert til. Fristen gikk ut for 2 uker siden, men har enda ikke hørt noe. Dette er privat og ikke offentlig sektor. 

Hva ville dere ha gjort? Har forsøkt å ringe kontaktperson 1 gang uten å få svar. Vil heller ikke mase. 

Anonymkode: f736a...6c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du spørre om?

Anonymkode: 2b9ff...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan de ligger an i prosessen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ring og spør om det så vet du iallfall hvordan du ligger an. For ingen som ansetter liker masete søkere som ikke har noe viktig å spørre om. Dette er beste måten å utelukke deg selv.

Ring hvis du har et godt spørsmål, ellers lar du være. 

Anonymkode: dafbc...263

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ville ikke ringt, men f.eks sendt en vennlig epost og etterspurt hvor langt de har komt i prosessen da du har søkt på flere jobber.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ring og spør om det så vet du iallfall hvordan du ligger an. For ingen som ansetter liker masete søkere som ikke har noe viktig å spørre om. Dette er beste måten å utelukke deg selv.

Ring hvis du har et godt spørsmål, ellers lar du være. 

Anonymkode: dafbc...263

Jobber med rekruttering selv og hadde ikke ansett det som mas om du ringer etter 2 uker uten å høre noe. Om man utelukker seg av den grunn er det jo ikke håp i denne verden. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Søkt på en jobb jeg har veldig lyst på og som jeg er godt kvalifisert til. Fristen gikk ut for 2 uker siden, men har enda ikke hørt noe. Dette er privat og ikke offentlig sektor. 

Hva ville dere ha gjort? Har forsøkt å ringe kontaktperson 1 gang uten å få svar. Vil heller ikke mase. 

Ring du, helt innenfor å spørre nå etter 2 uker. Det viser bare at du er på og oppriktig interessert i jobben. Lykke til 🤞🏻 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er noe man kan spørre om på e-post.

Er kontaktpersonen hr-ansvarlig, personalansvarlog, rekrutterer eller lignende? Altså en som jobber hovedsakelig kun med ansettelser?

Anonymkode: 2b9ff...8a7

AnonymBruker
Skrevet

Greit å ringe etter såpass tid, og det er et spørsmål som er greit å ringe om fordi du oppriktig lurer og svaret står ikke i utlysningen.

De som ringer bare for å ringe uten å ha noe skikkelig spørsmål, gjør ikke seg selv en tjeneste hos meg (jeg er leder, og ikke HR).

Anonymkode: 531e9...12c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...