Gå til innhold

Jeg får ikke riktig lønnsoppgave fra arbeidsgiver - hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittel sier - jeg får ikke riktig lønnsoppgave fra arbeidsgiver.

Arbeidsgiver er et stort internasjonalt konsern hvor de som kjører lønn sitter i Polen (tror jeg).

Underveis i året 2024 har de byttet system for lønnskjøring, og når får jeg kun lønnsoppgave fra det nyeste systemet som tilsynelatende kun viser den delen av lønna jeg har hatt etter at de byttet system. Det vil si at lønna er oppgitt for lavt, innbetalt skatt er oppgitt for lavt osv. 

Jeg tror jeg har spurt fem ganger nå om å få den riktige, altså den komplette versjonen, og jeg fikk svar at jeg skulle finne den i Visma sin app. Der finner jeg ingenting, og da jeg spurte igjen fikk jeg bare tilsendt den ufullkomne en gang til.

Det er helt "god dag mann økseskaft" når jeg spør etter dette internt.

Jeg trenger dette for å sammenligne opp mot skattemeldingen som kommer i disse dager - er det noe annet sted jeg kan finne dette eller må jeg begynne å legge sammen alle lønnsslippene jeg har fått for 2024?

Anonymkode: 0d438...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min arbeidsgiver byttet til Visma i 2024. Da fikk jeg en for gamle systemet, og en for det nye. 

For tilgang til lønnsoppgave kan du gå til https://payslip.visma.net/

Da kan hver måned og år hentes ut som PDF filer.

AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (15 minutter siden):

Min arbeidsgiver byttet til Visma i 2024. Da fikk jeg en for gamle systemet, og en for det nye. 

For tilgang til lønnsoppgave kan du gå til https://payslip.visma.net/

Da kan hver måned og år hentes ut som PDF filer.

Tusen takk for svar! Problemet er at det står kun at jeg ikke har noen "year-end" reports.

Jeg må kanskje bruke desember 2024 sin lønnslipp da for og plusse denne på den andre rapporten fra forrige system. 

image.png.0f09423fb3e5f1b27608460cf390eacc.png

Anonymkode: 0d438...ba9

Skrevet

Trolig har ikke lønns avdelingen klargjort 2024 rapporten. Desember 2024 bør være oppdatert med riktig totalsum, så bør kunne benyttes.

Vær oppmerksom på at arbeidsgiver kan sende inn feil tall. Erfart det bare er en gang, men da var det svært feil, enkelt å oppdage. Da må en oppdatere selv med faktiske tall.

Skrevet (endret)

Kan du ikke bare bruke en kalkulator og legge sammen tallene for tiden før systembytte? 

Det er ikke vedlegg til en straffesak du trenger, det er informasjon for å kontrollere utbetalt lønn og innbetalt skatt opp mot skattemeldingens tall... 

Endret av newman01
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...