AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Jeg er i sluttspurten av studiene mine, men jobber også 70% i barnehage. Jeg har forsøkt å forklare til mine venner grunnen til at jeg ikke har tid til å være spesielt sosial i disse tider - med 100% studier og 70% jobb. Men det virker ikke som om dette er noe de forstår helt betydningen av. Jeg er ganske sliten, helt kjørt egentlig, og gleder meg veldig til å bare jobbe. Fikk en sur melding her om dagen fra en av dem med beskjed om at de følte seg tilsidesatt, som om jeg bare har kommet med løgner og sikkert brukt tiden på andre venner. Men hvor vanskelig er det å forstå at tiden jeg har til råde er ganske begrenset frem til studiene er ferdig? Er det bare jeg som følte at tiden ikke strekker til med 70% aktiv jobbhverdag og 100% studier? Anonymkode: 678f8...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Dessverre så er enkelte mennesker skapt slik at de kun forstår seg og sitt, og klarer ikke å sette seg inn i at andre har det annerledes. Jeg har selv vært i din situasjon for noen år siden, med 3 hjemmeboende barn, men med 50 % studium og 100 % jobb. Det var tøft, men ikke alle forstod det, for de gjorde ikke noe etter jobb selv... Og, ja, det var selvvalgt, men det var en liten periode i det langt liv, og en investering for fremtiden i form av en jobb jeg elsker og høyere lønn og frihet. Anonymkode: a06ed...8ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars Jeg venter bare på at det kommer inn noen i tråden og sier at «du må være glad du i det hele tatt har venner» 🤪 Fordi det har skjedd før, og de evner ikke å forstå at det kan være slitsomt å måtte prioritere det sosiale når man har både jobb og skole. Har ingen gode råd, annet enn at du må ta vare på deg selv. Gode venner vil forstå at man prioriterer jobb og studier i perioder. Anonymkode: 89158...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars Du har valgt å studere og jobbe så mye at du ikke lengre har tid til vennene dine. Det er jo et valg du har tatt, og i så måte har du faktisk valgt vekk vennene dine. Så det har de jo helt rett i. Så kan man jo si at gode venner ville forstått at dette er en midlertidig situasjon, og ville hatt forståelse for at du trenger å jobbe, OG du trenger å studere så du kan få et bedre arbeidsliv senere. Så venninnen din har teknisk sett rett, men oppegående og gode venner ville vist forståelse for at du har tatt dette valget, og skjønt at dere kan fortsette å være venner og treffes når du har det mindre travelt. Anonymkode: 8df69...c7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars Det letteste er vel å prioritere venner etter studiene, om du kan. Anonymkode: 40a08...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Alt handler om kommunikasjon. Andres følelser er ikke ditt ansvar. Men om du verdsetter vennskapet gir du en positiv respons. "Hei Gina, det høres ut som du synes det er vondt at vi har mindre kontakt nå. Jeg skulle veldig gjerne vært mer med deg, og så er det som du vet mye med studier og jobb for tiden. Jeg ser veldig frem til å møtes når ting roer seg litt. Er det noe jeg kan gjøre eller si for at du skal kjenne deg tryggere på at dette ikke handler om at jeg velger deg bort for andre venner?" Det kostet meg 30 sek å skrive den meldingen, og mer trenger det ikke koste deg heller å forholde deg til andres følelser. Det er et uttrykk for at du er viktig for dem. Anonymkode: 5402f...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alt handler om kommunikasjon. Andres følelser er ikke ditt ansvar. Men om du verdsetter vennskapet gir du en positiv respons. "Hei Gina, det høres ut som du synes det er vondt at vi har mindre kontakt nå. Jeg skulle veldig gjerne vært mer med deg, og så er det som du vet mye med studier og jobb for tiden. Jeg ser veldig frem til å møtes når ting roer seg litt. Er det noe jeg kan gjøre eller si for at du skal kjenne deg tryggere på at dette ikke handler om at jeg velger deg bort for andre venner?" Det kostet meg 30 sek å skrive den meldingen, og mer trenger det ikke koste deg heller å forholde deg til andres følelser. Det er et uttrykk for at du er viktig for dem. Anonymkode: 5402f...b65 Det var en skikkelig fin melding! Anonymkode: a6657...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå