Gjest Dyp pust Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Alle småplantene mine, de jeg har sådd fra frø i løpet av de siste to månedene, står i et stort, lyst vindu, men mot nord for at de ikke skal 'brennes'. Jeg har et plantelys over dem, med en timer på tolv timer. Men jeg lurer på om det egentlig er behov for ekstra lys nå? Når jeg googler står det "fra november til mars" og "kanskje litt lenger for dere som dyrker i nord". Hva gjør dere, lar dere lysene fortsette å stå på?
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Slår de av i midten av mars. Anonymkode: a6308...52c
Maia70 Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Jeg har aldri hatt plantelys, og dyrker alt fra mars. Februar har også fungert for tomater da det er kjølig i vinduskarmen. Eneste er at de blir litt lange, men da kan man bare plante dem dypere så det er nesten en fordel.
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Jeg har mine i lyset 16 timer på og 8 timer av.Har veksttelt. Anonymkode: 2ba3d...596
skrue Skrevet 15. mars #5 Skrevet 15. mars Her et planterom i kjelleren. Det står lys på 17 timer i døgnet. Det er ikke spesielt mye lys inn fra utsiden så dette er i gang helt til plantene kommer ut en gang i andre halvdel av mai. Plantene settes ut til uv-herding lenge før det når temp er ok på dagene og kanskje en god del netter, så spesielt i mai er lyset av når det ikke i er behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå